Nek vast na bezoek osteopaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Nek vast na bezoek osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 14:18

Beste bokkers,

Eergisteren ben ik bij de osteopaat geweest. Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn schouder en mijn rug tussen mijn schouders zit erg vast. Het was de derde keer dat ik kwam. Eerste en tweede keer bij een man, en gister bij zijn vrouwelijke collega. Ze is flink, echt flink aan het werk geweest.

En nu, ik kan niks, echt niks. Ik kan niet naar links kijken, kan mijn hoofd helemaal niet draaien, ook niet omhoog kijken. Alles doet me zeer in mijn nek. Ik kan alleen wat naar beneden kijken, zelfs languit op een kussen liggen, kan ik niet. Is dit normaal? Ik heb de praktijk gebeld maar krijg de voicemail.
Mag ik pcm slikken en moet ik juist rust houden of voorzichtig blijven bewegen?

tengeltje11

Re: Nek vast na bezoek osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:24

zeker teruggaan.

normaal is het niet,maar het kan zeker wel,als het ene ergens goed losgemaakt is,dat het verderop dan even in de knoop zit.

ook dat zal normaal losgemaakt moeten worden en kan je weer verder.

ik zou sowieso blijven bewegen,en meerdere keren per dag heel rustig aan je hoofd in verschillende richtingen draaien tot waar het lukt.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:37

Wat vervelend, hopelijk bellen ze snel terug en kunnen ze je helpen. Mocht je nog op zoek zijn naar een nieuw alternatief, dan kan ik zeker Pim Klerkx aanraden in Waalwijk. :j

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:46

wat ik van osteopaten weet ook bij paarden is na de behandeling voel je je even alsof je door een vrachtwagen overreden bent, maar dat je lichaam na een paar dagen wel weer bijtrekt en dat het daarna juist beter is. Wij moeten de paarden ook altijd min 5 dgn rust geven na een behandeling. vriendin van mij gaat er ook wel eens heen en bij haar is het ook altijd na de behandeling even een paar dagen erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:48

Toch vind ik dit wel een hele extreme reactie en zou ik persoonlijk er over denken om eens de huisarts te bellen en te horen wat die er van vind. Dit is toch wel een tikje heftiger dan gewoon spierpijn die na een behandeling acceptabel is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:52

dat je je na een behandeling voelt alsof er een vrachtwagen over je heen gereden is kan ik toch echt niet beamen.

zelf al voor (vooral paarden-ongelukken) naar de osteo geweest.

door een val had ik bv maanden later plots een nek waar ik mee opstond en niets meer mee kon,niet draaien,niet bewegen,....alles schoot onmiddellijk ik kramp.

de volgende dag 's morgen naar de osteo(ik liep bv rond met een scheef hoofd,mijn hoofd recht houden was onmogelijk,kreeg ik een en al kramp),tegen 's middags kon ik mijn hoofd weer recht dragen en tegen 's avonds kon ik terug rustig alle kanten opdraaien.

tuurlijk heb je soms wat spier- en beweegpijn,maar het hoort niet dat je geen kant meer op kan.

je paard gaat ook geen dagen stram en stijf geen voet meer willen verzetten door beweegpijn.

dat is een groot verschil.

je kan je wat strammig en stijvig voelen,maar het mag geen pijn zijn die je echt het bewegen belemmerd.
dan zit er daar iets niet juist door de behandeling op een andere plek en moet je gewoon terug.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 14:56

roosje78 schreef:
Wat vervelend, hopelijk bellen ze snel terug en kunnen ze je helpen. Mocht je nog op zoek zijn naar een nieuw alternatief, dan kan ik zeker Pim Klerkx aanraden in Waalwijk. :j

Daar ben ik geweest :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 14:58

Bedankt voor de reacties!

Ik kan dus ook echt niets. Zelfs mijn hoofd recht houden lukt niet. Ik kijk maar naar beneden.
Heb Pim net gebeld, en ingesproken.
Laatst bijgewerkt door Storm op 24-08-16 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:01

mijn paard heeft na een hele tijd vastgezeten te hebben (een jaar ofzo) na zijn behandeling wel echt 3 dgn heel beroerd gelopen, dat ie bijna kreupel was.....en na een week liep hij beter dan ooit.....dus ik zeg dat het KAN, het hoeft niet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 15:03

orion456 schreef:
mijn paard heeft na een hele tijd vastgezeten te hebben (een jaar ofzo) na zijn behandeling wel echt 3 dgn heel beroerd gelopen, dat ie bijna kreupel was.....en na een week liep hij beter dan ooit.....dus ik zeg dat het KAN, het hoeft niet.

Ik voel hetzelfde als je paard dan :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:09

Pijnstiller nemen en in een warm bad, niet leuk met deze temperaturen maar ontspant misschien je spieren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:45

Klinkt alsof ze te snel en te veel heeft aangepakt, herkenbaar wel. Ik zou het eventjes aankijken, je lijf heeft waarschijnlijk tijd nodig om te herstellen. Warmtepleisters zijn het geheime woord bij mij;

Afbeelding

Kan je bij de kruidvat halen. De hele dag laten zitten, wordt heerlijk warm waardoor je spieren ontspannen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:56

Het is ook altijd goed zeggen ze om voor en na zo'n behandeling arnica korreltjes te nemen om beter en sneller te herstellen vooral als je flink aangepakt bent. Is niet echt een antwoord op je vraag maar kan misschien toch behulpzaam zijn ... 8-)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:01

Het klinkt alsof er een spier of zenuw klem zit onder je schouderblad en dat je daardoor niet recht kunt kijken. Dat heb ik ook eens gehad. Het lijkt me geen normale reactie! Dus ik zou me zeker opnieuw melden!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:03

Daarom ga ik nooit meer naar zo iemand.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:06

Storm schreef:
roosje78 schreef:

Daar ben ik geweest :')

Oeps, ik laat alleen Pim aan mijn lijf komen. Bij hem weet ik zeker dat ik er van op knap (of ik vertrouw de rest gewoon niet :o)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:18

Osteopaat heeft helaas (nog) niet teruggebeld.

Warmtepleisters heb ik niet, wel van die gel. Eerst een heet bad en dan die gel er maar op.

Heb ook pcm ingenomen. Hopelijk is het morgen wat beter en kan ik redelijk slapen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:21

Hoe gaat het nu?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 17:38

Wel wat beter, heb iets meer beweging in mijn nek. Vanmorgen belde de osteopaat me terug en bood me aan om morgen mijn nek te bekijken. Helaas ga ik morgen een weekend weg met mijn kinderen dus dat lukt niet.
Hij zei wel dat het niks ernstigs is en dat de spierpijn met 4-5 dagen weg zal zijn. Ik mag pcm slikken.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:48

Bij mij was de eerste keer osteo ook redelijk pittig. Tijdens de behandeling niks aan de hand. Een paar uur later kon ik mn hoofd nauwelijks overeind houden. :+

Een behandeling veder vroeg ze hoe het was geweest en heb ik aangegeven dat het vrij veel effect had. Ze gaf aan dat ze dan misschien wat te veel had gedaan, dat het probleem dus erger was dan het in eerste instantie aanvoelde. Netjes excuses aangeboden en daarna alleen nog maar fijne behandelingen gehad. :)

Dus het gebeurt inderdaad wel, maar is niet altijd goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:48

Ik heb er ook veel last van gehad..laat me tegenwoordig ook niet meer door een ostheopaat behandelen. Maar ga naar body stress release..heb ik veel meer baat bij en voelt veel aangenamer voor mijn lijf dan een ostheo behandeling. {ook met slijmbeursontsteking btw, die heb ik in mn rug}