2 Maanden geleden ben ik bevallen van mijn 3e kindje. En ik merk dat ik moeite heb om alles een plekje te geven.
Mijn zwangerschappen zijn alle 3 zwaar geweest door depressie en ernstige bekken instabiliteit. Mn eerste bevalling heb ik als zwaar ervaren doordat de ontsluiting niet vorderde en ik had rugweeen die ik bijna niet op kon vangen. Dus zijn we naar het ziekenhuis gegaan waar ik een ruggeprik kreeg en wee opwekkers. Toen mn dochter geboren was ben ik bijna 3 liter bloed verloren en moest ik met spoed naar de ok.
Mn 2e bevalling was prima. Ik werd ingeleid met 38 weken, maar alles ging vrij soepel. Ik moest alleen persen zonder persweeen (was bij mn dochter ook) hierdoor duurde het persen een uur.
Mijn zoontje kwam blauw en slap ter wereld en is gelijk meegenomen naar de reanimatie kamer. Gelukkig kwam hij daar op gang, maar hij moest gelijk naar de ic.
Na 2 weken mocht hij definitief naar huis. Hij is nu 2, maar de onzekerheid blijft. Hij blijkt een oogafwijking te hebben waardoor de kans groot is dat hij ernstig slechtziend of zelfs blind kan worden. Verder heeft hij een motorische achterstand en hij heeft mogelijk autisme (wordt hij binne.kort op getest). Maar er zijn geen oorzaken gevonden, de MRI was niet afwijkend en DNA onderzoek heeft ook nog niets opgeleverd.
Mijn 3e zwangerschap was niet gepland, maar uiteindelijk wel erg gewenst. Ik kreeg weer erge bekken klachten en met een grote dreumes die niet kan lopen, was het erg zwaar. Verder bleek ik zwangerschaps diabetes te hebben.
Mijn hele zwangerschap was ik bang voor een herhaling van mijn 2e bevalling (nou eigenlijk hoe het erna met mijn zoontje ging).
Ik ben weer ingeleid met 38 weken ivm zwangerschaps diabetes. Om 8 uur 's ochtends hebben ze mijn vliezen gebroken, want ik had al 4 cm ontsluiting. Na een uur zijn de wee opwekkers aan gezet. Maar die leken niets te doen, dus het infuus werd steeds hoger gezet. Af en toe had ik een harde buik, maar dat was het. Mn ontsluiting bleef ook 4 cm.
Om half 1 heb ik nog gezellig een broodje zitten eten samen met mijn man. Rond 1 uur kreeg ik serieuze weeen, maar ik kon ze prima opvangen als ik op mn zij lag.
Rond kwart over 2 vroeg mijn man of hij nog even een sigaretje kon roken. Ik vond het best, want voorlopig was het nog niet zover. Op dat moment kwam de verloskundige binnen, zij wilde een echo maken om te kijken hoe mn zoontje lag, omdat ik op 4 cm bleef hangen.
Op het moment dat ik op mn rug draaide werd ik overvallen door een weeenstorm. Ik kon ze niet meer opvangen en raakte in paniek. Toen bleek ik ineens 8 cm ontsluiting te hebben en ik kreeg gelijk persweeen. Het leek wel of mijn lichaam het over nam, ik kon niet stoppen met persen. En om half 2 was Rowan er. De verloskundige hield hem omhoog en toen kwam mn man binnen. Ze hadden hem gebeld en op dat moment stond hij in de lift naar boven, hij is een kwartiertje weg geweest.
Helaas bleek ook Rowan een moeilijke start te hebben. Het leek wel een nachtmerrie die uit kwam. Weer werd mijn kindje mee genomen, weer mn kindje op de ic, weer zonder baby naar huis....
Na bijna 2 weken mocht ik hem mee naar huis nemen. Hij doet het super goed en het is een lief en tevreden ventje. Maar ik vind het erg moeilijk om alles een plaatsje te geven.
Zijn hartje kneep niet goed samen, inmiddels is dit vanzelf goed gekomen maar er is geen oorzaak gevonden. Rowan blijkt ook erg slap te zijn, net als zijn broer, en hij moet fysiotherapie krijgen. Ook hier is geen oorzaak voor gevonden.
Vrijdag hebben we een afspraak met de klinisch geneticus, want er is ook dna onderzoek gedaan. Zou er wat uit gekomen zijn? Gaan we verder met de onderzoeken om te kijken of hij een zelfde foutje op zijn dna heeft als zijn broer? We hadden juist besloten om niet verder te gaan met dna onderzoek bij Nathan. En levert het iets op als ze erachter komen dat ze allebei het zelfde foutje hebben... Dan weten ze nog niet wat het is.
En wat als Rowan dezelfde oogafwijking heeft.....
Ik heb het er op dit moment erg moeilijk mee. En daar komt bij dat ik alles rondom mijn bevalling als traumatisch heb ervaren. En ik vind het lastig om er met iemand over te praten.
Respect als je dit allemaal hebt gelezen.
Ik wilde even alles van me afschrijven.