Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseTimeXL schreef:Heel veel sterkte. Geen lotgenoot, wel iemand die het van dichtbij heeft meegemaakt. Mijn tante had slokdarmkanker, uitgezaaid naar haar maag en lever.
De maag en een stuk van de lever is weggehaald en een jaar na alle behandelingen is ze zelfs schoon verklaard en dat twee jaar lang inmiddels. Dus hopelijk geeft dit je een beetje hoop!
Zammie schreef:Mijn vader had slokdarmkanker... Hij is destijds nog wel bestraald en kon daardoor weer beter eten. Verder was er voor hem niets meer mogelijk.
En dan jij ts, zo jong nog... Heel veel sterkte! Ik hoop dat ze bij jouw wel op tijd zijn en nog kunnen behandelen..
Annem84 schreef:Allereerst heel veel sterkte komende tijd!
Ik ben helaas een lotgenoot (hopelijk geweest)
In april 2014 is bij mij op toen 29 jarige leeftijd borstkanker geconstateerd.
Een invasief ductaal cardinoom in de linker borst om precies te zijn met uitzaaingen naar 2 lymfen in mij linkeroksel. Groeitype 3 dus agressief en snel groeiend.
Ik ben in mei 2 keer geopereerd 1x borstbesparend en de 2e keer een okselkliertoilet (hierbij verwijderen ze al je oksellymfen)
Daarna heb ik 6 chemokuren gehad en 21 bestralingen.
Aangezien mijn borstkanker zich voedt op hormonen krijg ik nu aansluitend op de vorige behandelinen 5 tot misschien 10 jaar hormoon blokkers waardoor ik vervroegd in de overgang ben.
Ik ben nu ruim 2 jaar verder sinds de diagnose en ik hoop gewoon dat het nooit meer terug komt. Garanties heb je nooit maar ik kan wel echt enorm genieten van mijn leven nu en het heeft me heel veel besef gegeven van mij eigen kwetsbaarheid.
Je denkt altijd, dat overkomt mij niet en het is een ver van mijn bed show tot je ineens midden in de draaimolen zit. Ik heb nooit ergens last van gehad en dan ga je een bultje laten controleren waarvan je denkt dal wel niets zijn en van de een op de andere dag ben je ernstig ziek. Dat blijft heel onwerkelijk.
Al is het een andere vorm van kanker, ik sta altijd open voor vragen of ook als je gewoon je verhaal kwijt wil. Ook wat behandelingen zoals chemo's en bestralingen betreft.
fenja schreef:Bedankt allemaal. De klacht die ik als enigste had was bloedarmoede. Na aanleiding van verdere klachten bij de mdl arts terecht gekomen. Eerst een sigmoscopie gehad maar daar kwam niets uit. Toen een week later (afgelopen donderdag) onder een roesje een gastroscopie en een colonscopie gehad. Daarna kreeg ik de uitslag afwijkend weefsel in slokdarm. Gisteren weer telefoontje van het ziekenhuis dat ik vanmorgen moest komen voor weer een roesje en een echo van de slokdarm. Daarna hadden we een gesprek met de arts en die vertelde dat het inderdaad om kanker gaat. Dat was wel even schrikken. Nu kan ik alleen maar hopen dat alles meevalt. En dat ik over een jaar weer gezond ben.