Steken heup/zij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Steken heup/zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 10:37

Ja, de titel is onduidelijk maar ik zou het even uitleggen. Ik weet het trouwens, Bokt is geen dokter, jullie kunnen niks aan mij zien (een ander ook niet trouwens := ) Maar ik zou gewoon wat ervaringen willen weten..

Goed, 2 weken geleden, ik was thuis van mijn stage (ik zit intern op een vakantie park, wat dus inhoud dat ik hier slaap ipv thuis). Het was de nacht voordat ik terug naar het park zou rijden. Mijn vriend en ik wilden net gaan slapen toen ik ontzettende steken kreeg aan de rechter kant van mijn lichaam. In mijn zij zegmaar, net boven mijn heup botje, en onder mijn ribben. Niet in mijn rug, echt aan de zijkant, meer aan de kant van mijn buik dan aan de kant van mijn rug. Even afgewacht tot het weg zou trekken, het werd alleen steeds erger :( Rond half 1 hield mijn vriend het niet meer, hij maakte zich ontzettend zorgen en heeft zijn ouders gebeld. Die van mij waren op vakantie dus dat had toch geen zin. Zijn ouders naar ons gekomen, en even overlegd wat te doen. Goed, rond 1 uur de HAP gebeld. Deze kreeg ik pas rond half 2 aan de lijn. Rond 2 uur de verbinding verbroken met het advies uit bed te komen, en buiten te gaan wandelen voor een uur. De steken hielden aan, maar werden geleidelijk aan minder. Een uur later moest ik terug bellen om te vertellen hoe het ging. Ik heb na +- 3 kwartier gebeld dat ik erg moe was en toch wilde proberen te slapen. Ik zou de volgende ochtend mijn eigen HA wel bellen om een afspraak te maken. De HAP stemde hiermee in, en mocht het toch niet uit te houden zijn kon ik altijd terug bellen.

De volgende dag ging om 8 uur de wekker. Ik was dood moe, maar heb direct de HA gebeld. Telefonisch overleg gehad, situatie uitgelegd, en ze hadden het ook al doorgekregen van de HAP. Advies was rustig aandoen die dag, 3/4x per dag 2 paracetamol en de volgende dag terug bellen.
Dit heb ik dus gedaan. Toen ik de volgende dag terug belde kreeg ik het advies 2/3 dagen rustig aan te doen en weer die paracetamol.
Had ik daarna nog steeds zo'n last, moest ik terug bellen voor een afspraak.

Nu het volgende; De steken zijn zo goed als weg. Als ik er last van heb zijn ze zo zwak dat het bijna te negeren valt. Er is nog steeds regelmatig een zeurend gevoel op de plek waar de steken zaten. Ik vraag me op dit moment af of ik me dat dan dus niet inbeeld.
Aan de andere kant; ik heb nu regelmatig ook steken aan de andere kant (links dus), dan niet in mijn zij maar onderin mijn buik. Zegmaar vlak boven mijn lies, maar ook vlak onder mijn ribben (niet in de zij maar aan de buik kant).
Wat ik me nu afvraag; is dit zorgwekkend? Genoeg om naar de HA te gaan en er ook een antwoord te krijgen op mijn vraag wat het zou kunnen zijn of wordt ik dalijk weer naar huis gestuurd met het advies; doe maar even rustig aan.

Wat me vooral kopzorgen geeft is dat ik nogsteeds niet weet wat het is geweest die nacht, en dat er nu dus vreemde klachten van steken bijkomen..

Heeft er iemand ideeën/ ervaring met zelfde soort klachten..?
Ik ben maar 2 dagen thuis dus die 2 dagen zijn natuurlijk kostbare tijd. Gezondheid gaat natuurlijk voor maar ik twijfel of ik voor jan met de korte achternaam een afspraak maak bij de HA om uiteindelijk weer met niks naar huis te gaan..

benangelique

Re: Steken heup/zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:39

klinkt als een niersteen die een koliek heeft veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:44

benangelique schreef:
klinkt als een niersteen die een koliek heeft veroorzaakt.

Van een niersteen sta je echt op de kop van de pijn... Dan wil je alleen maar lopen, kruipen en van de wereld verdwijnen. Kan evengoed iets in de darmen geweest zijn als ik je verhaal zo lees, maar ben ook geen arts. Als je het niet vertrouwd, toch naar de huisarts gaan. Als mijn dikke darm vervelend is, is dat soms ook echt heel erg pijnlijk... Sterkte TS!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:46

Ik denk ook aan de darmen.

Heb je wel normale ontlasting?
Niks vreemds gegeten dat weekend?
Maak je je (onbewust) ergens druk om?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 10:48

Wat moet ik me daarbij voorstellen, koliek van niersteen? :\

Iets dat niet in de OP staat; ontlasting was voor die tijd goed, op dit moment zo dun als water.. Een verband met elkaar of los...?

Ik heb die avond wel echt ontzettend veel pijn gehad, liggen janken van de pijn. :j Ook toen ik met de HAP aan de tel zat dus die hebben me in elk geval goed kunnen horen :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:50

Klinkt als buikgriep dan.
Of iets verkeerd gegeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:52

Okay, mijn ervaring met een niersteentje: aanvallen van vreselijke pijn (kan niet goed omschrijven wat voor pijn, nog niet eerder zo gevoeld), het idee dat je constant móet bewegen, overgeven, sporen van bloed in de urine... hield een uur of 12 aan, totdat steentje eruit was.

Mijn darmklachten (ik heb PDS): soms niet naar toilet kunnen, gevoel van prikkeldraad in je darm (dikke darm loopt van rechts in je buik over het midden (navel) naar links onder af... soms heb ik er ook diarree van. En fikse pijn is niet ongebruikelijk. Een niersteen voelt echt anders, heftiger. Tot flink overgeven (van de pijn) aan toe.

Ik zou gewoon langs de huisarts gaan; tijd verspillen van wie dan ook, doe je echt niet.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:03

Maar daar zou ik toch geen 2 weken last van hebben..?
Griepje of verkeerd gegeten..

Klinkt heftig Picasso. Niersteentje zou denk ik wel afvallen aangezien ik niet moest overgeven en zover ik weet er ook geen bloed in de urine zat.

Prikkeldraad gevoel in de darmen ook niet..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:09

Van een nare bacterie kun je lang last hebben als hij niet wordt aangepakt.
Zou wat ontlasting in een potje inleveren bij je huisarts om even te laten nakijken :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:11

PDS klachten verschillen ook per persoon. Anders even naar huisarts en je ontlasting laten controleren en misschien bloedprikken? Weet je of je een virus, of ontsteking of parasiet ofzo te pakken hebt. Hoeft allemaal niet erg te zijn, maar als je er zo'n last van hebt, dan zou ik 'gewoon' even gaan. Sterkte!

Ps. Het niersteen-verhaal begon bij mij trouwens met druk op de onderbuik, zeurend gevoel in mijn zij en vaak aandrang om te plassen maar er kwam heel weinig. Dacht eerst dat ik een blaasontsteking had, maar daarna begonnen de andere klachten. Overigens heb ik ook last van niergruis, irritant gevoel maar niet zoals een echt steentje. Overgang van nieren naar plasbuis is klein (heeft de natuur wat mij betreft een steekje laten vallen haha) en een steentje moet daar langs dus veroorzaakt enorm veel pijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:15

Hmm, wat dat betreft toch maar even een afspraak maken denk ik dan maar.. Dan heb ik liever dat we erger doen voorkomen :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:16

Verstandig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:19

LoveUggs schreef:
Hmm, wat dat betreft toch maar even een afspraak maken denk ik dan maar.. Dan heb ik liever dat we erger doen voorkomen :=

Sterkte! Valt vast mee, zal je zien!