Dam tot damloop (by night) 2016, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xjosee

Dam tot damloop (by night) 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 08:18

Ik ben vorig jaar begonnen met hardlopen en heb mezelf toen gelijk een doel gesteld ; de dam tot damloop by night. Zitten er nog meer mensen op bokt die mee gaan doen aan de dam tot damloop (by night)? Hoe gaat het met jullie met trainen? Wellicht mensen die eerder hebben mee gedaan en ervaringen willen uitwisselen?

Ik ben er gisteren achter gekomen dat het trainingsrondje van 8 km in werkelijkheid 6 km is (apps werken dus niet altijd zo goed :+ ), dus ik moet de komende vier weken nog even trainen zodat ik ook de laatste 2 km erbij kan. Momenteel loop ik 40 min. over 6 km. Hoe hard lopen jullie?

Wellicht zijn er nog mensen die samen willen starten? Ik loop alleen, dus ik meld me aan om samen te starten. Wellicht kan ik me aan iemand optrekken tijdens de loop.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:07

Ik heb me via het bedrijf van mijn man opgegeven voor de 10 em, maar ik zit momenteel pas op 10 km dus ik ben bang dat ik het niet ga redden. :=

Balen van je trainingsrondje! Maar die twee km erbij moet wel lukken toch? Wat gek dat je app dat niet goed aan gaf, welke app gebruik je?

Ik loop ongeveer even snel als jij trouwens.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:23

Succes & heel veel plezier! Ik loop dit jaar niet mee, maar ik heb de afgelopen 2 jaar de 10 engelse mile gelopen.
Ik zou zeggen geniet ervan, de sfeer is altijd top, en maak je geen zorgen over die 2 km. Red je makkelijk :)

En Niwla, ik had ook maar tot 8-10 km getraind en 1x 13 km gelopen voor de damloop. Misschien niet heel slim, maar heb de damloop wel goed kunnen lopen!

benangelique

Re: Dam tot damloop (by night) 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:33

ik loop! wilde graag de gewone starten, maar die was al vol. Ik ga gewoon voor de gezelligheid want het zal druk zijn en een goede tijd neerzetten schiet dus niet op

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:39

Ik ga hem ook lopen. Vorig jaar ook gelopen en vind het echt met stipt de gezelligste race die ik tot nu toe heb gelopen. Overal muziek, heerlijke sfeer en alsnog de mogelijkheid om een snelle tijd te lopen want er is wel ruimte om in te halen. :)

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:30

Ik ben helaas te laat begonnen met trainen :( Loop nu 5 km in 28 minuten, maar 8 km is nog een beetje veel, wil niks overbelasten gezien ik vrij gevoelige gewrichten heb := Hopelijk volgend jaar wel :)

Alvast heel erg veel succes! Die 2 km kan je makkelijk! Bij een "wedstrijd" loop je toch altijd makkelijker :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 13:57

Niwla; hoe lang train je nu? Ik merk dat ik best lang heb gedaan over de eerste 5 km kunnen hardlopen en dat ik daarna wat sneller de km kon uitbreiden. Succes met trainen de komende 4 weken.

Ik loop met de app looptijden. Een van de weinige apps die het op mijn Windows telefoon doet.

Bedankt voor de support. Ik heb er wel vertrouwd in!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:15

Ik doe niet mee met de By Night, maar wel met de 10EM. Ik heb er een hard hoofd in.. Kan nu nog maar 5km rennen :+

Vanavond even kijken of we iets verder komen.

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:22

Ik loop nog te kort en moet heel langzaam opbouwen voor mijn knieën, maar volgend jaar?? Lijkt me erg leuk en sfeervol! Heel veel succes en plezier TS!!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:51

Mijn vriend loopt de by night, dus ik sta langs de kant. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:52

Net bij de action wat lichtgevende troep gekocht voor om mijn haar en om mijn nek

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:03

Ik doe ook mee met de gewone dam tot dam. Eerste keer dat ik zo ver ga :-) 2 weken terug 13 km gerend, dus die laatste drie moeten dan ook wel gaan. Ik ga niet voor de snelste tijd in ieder geval haha!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:44

@Niwla: Ik zie dat je vraag nog niet had beantwoord. Mijn rondje gaat een stuk door het bos. Ik denk dat hij daar verbinding is verloren en heeft gedaan alsof ik via de weg had gelopen op het moment dat hij het signaal heeft opgepakt.

@Xmaritt: Fijn om te horen dat de sfeer mee helpt. Ik was bang dat het wellicht zwaarder zal zijn omdat je mogelijk fanatieker van start gaat.

@benangelique: Hoelang denk je dat je over de 8 km gaat doen? Welke afstand loop je zelf met trainen? Je valt wel lekker op met je lichtgevende zooi! :) Als ik je zie, zal ik hoi zeggen ;)

@Melissa: Goed bezig! Knap hoor 13 km! De 15 km is mijn doel voor volgend jaar. Wil uiteindelijk graag een keer kwart triatlon doen. Dit jaar begin ik met trainen van hardlopen en fietsen. Dan wil ik volgend jaar graag zwemmen erbij trainen.

@eline95enile: Leuk dat je mee gaat lopen! Loop je alleen of heb je een loopmaatje? Hoelang denk je erover te gaan doen?

@marjo1996: Blessures voorkomen is altijd beter dan genezen. Hoelang train je nu?

@bloempie: Oei, dat is inderdaad nog wel een groot gat naar 16 km. Hoe lang ben je bezig met trainen?

@Debby: Het hielp voor mij om me maar gelijk op te geven, dan heb ik een stok achter de deur. Ik denk dat plezier wel gaat lukken.

@Murthul: Leuk! Had je zelf geen zin om met je vriend mee te trainen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:50

Haha je zal dan naar Veel mensen moeten zwaaien!
Ik verwacht m in 45 tot 50 minuten te lopen. Ik loop nu 11, over anderhalve week mijn eerste 16.5

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:37

Gaaf hoor, de dam tot dam! Aantal jaar geleden één keer mee gedaan, wat een sfeer!!!
Dit jaar ga ik de dag ervoor de wandeltocht doen, 20km en vanaf na het pontje over het ij volgens mij dezelfde route als de loop!

Veel plezier iedereen en succes met de voorbereiding!!!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:14

Xjosee schreef:
@bloempie: Oei, dat is inderdaad nog wel een groot gat naar 16 km. Hoe lang ben je bezig met trainen?

Jaa het is zeker een groot gat... maarja, we gaan er gewoon voor!
Ik heb in juni meegedaan aan de Ride & Run 10km. Dat ging eigenlijk best goed. Daarna helaas niet meer gelopen, dus nu weer een beetje opnieuw opbouwen. Gister 5,4 gelopen wat best goed ging. Heb nu maar een schemaatje gemaakt voor de komende weken. Het verst wat ik ga lopen is 12km, dan moet die 16 ook wel lukken en zo niet dan wandel ik een stukje.. we merken het wel.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 21:37

bloempie186 schreef:
Xjosee schreef:

Jaa het is zeker een groot gat... maarja, we gaan er gewoon voor!
Ik heb in juni meegedaan aan de Ride & Run 10km. Dat ging eigenlijk best goed. Daarna helaas niet meer gelopen, dus nu weer een beetje opnieuw opbouwen. Gister 5,4 gelopen wat best goed ging. Heb nu maar een schemaatje gemaakt voor de komende weken. Het verst wat ik ga lopen is 12km, dan moet die 16 ook wel lukken en zo niet dan wandel ik een stukje.. we merken het wel.

Het scheelt inderdaad als je het weer moet oppakken en je eerder wel meer hebt gelopen. Succes met je training!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:54

Thanks! Had woensdag weer willen trainen, maar had last van mn lies ;( Het is vandaag eindelijk weg, maar zo schiet het natuurlijk niet op... Vandaag ook geen tijd op te rennen.. Morgen maar weer een rondje doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:58

Heb jaren aan het parcours gewoond, de laatste 1.5 km :) daar gaan de "ongeoefende" lopers toch wel stuk hoor. Hoop gezwalk en gestruikel. Op een gegeven moment maar matrassen tegen de lantaarnpalen gebonden om de botsingen wat zachter te doen verlopen.
Laatste stuk 1,5/2 km is wel super gezellig, de Zuiddijk in Zaandam richting het centrum. Is echt een soort van buurtfeestje waar je tussendoor rent :)

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:51

Keet schreef:
Heb jaren aan het parcours gewoond, de laatste 1.5 km :) daar gaan de "ongeoefende" lopers toch wel stuk hoor. Hoop gezwalk en gestruikel. Op een gegeven moment maar matrassen tegen de lantaarnpalen gebonden om de botsingen wat zachter te doen verlopen.
Laatste stuk 1,5/2 km is wel super gezellig, de Zuiddijk in Zaandam richting het centrum. Is echt een soort van buurtfeestje waar je tussendoor rent :)

Jaa dat heb ik vorig jaar mogen ervaren! Wij gingen inderdaad ook aardig stuk, maar de mensen slepen je er echt doorheen... enige jammere was dat er echt super veel mensen op straat stonden op de Zuiddijk, waar je dus tussendoor moest rennen/ ontwijken. Ze begonnen zelfs op stukken van die menselijke poortjes te maken waar je onderdoor moest lopen... was niet heel fijn als je helemaal kapot aan het gaan bent haha. :+

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 15:01

Hebben jullie inmiddels het t shirt al binnen? Ik begreep dat je startbewijs een week vooraf binnen komt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:02

Een groot aantal collega's loopt hem mee! Heb ze allemaal gesteund. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:55

Ik heb nog helemaal niks binnen

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:23

Ik loop met een bedrijfsteam, dus ik krijg een shirt van het bedrijf.

Hoe is het met trainen bij jullie? Ik heb maandag voor het eerst 12 km gelopen, ik heb er nu wel vertrouwen in dat het goed komt. :j

Hoe lang hopen jullie er over te doen?

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:32

Ik heb ook nog niks binnen, maar je kan wel online al kijken wat je starttijd is. Ik zit in het laatste startvak net als vorig jaar.

Hier gaat de training aardig. Heb woensdag 8km gelopen en die ging lekker. Vanavond gaan we de 10 proberen.

Ik hoop hem sneller te lopen dan vorig jaar.. Onder de 2u ben ik tevreden.