Welk sport/activity horloge?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Welk sport/activity horloge?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 20:29

Ik wil iig:
Hartslag meter via pols
Stappen teller
Compatibel met strava
Geschikt voor zowel (hard)lopen als fietsen.
Niet te grof design
Zo goedkoop mogelijk. (Lees: als het voor €150 kan, ga ik geen €300 uitgeven, ik verwacht niet dat ik voor een paar tientjes klaar ben)

Wie heeft tips?

benangelique

Re: Welk sport/activity horloge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:09

Tomtom runner cardio 2. 170 euro en kan t allemaal

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 23:26

Tnx voor de tip! Qua design niet helemaal m'n ding, maar zet m wel op m'n lijstje

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:48

Ik vind weinig van dergelijke horloges mooi hihi. Gelukkig draagt hij heel fijn en kan je de band wisselen qua kleur (online wel goedkoop te vinden)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:49

Garmin forerunner 235. Ligt wel iets boven je budget.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:47

De fitbit surge vind ik zelf een heel prettig apparaat. Het enige nadeel is dat je niet zelf je hartslagzones in kan stellen. Maar als je tijdens het sporten je hartslag nauwkeurig wilt meten, dan werkt een borstband altijd beter dan polsmeting.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:05

Dat ben ik niet met je eens. Tussen mijn pols en band zit nog geen 2 slagen verschil

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:02

Mwah, als ik serieus op intervallen aan het trainen ben zit er soms wel 20 slagen verschil tussen en dan staat Fitbit ook nog bekend als horloge die de hartslag voor polsmeting heel nauwkeurig weergeeft.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:22

Ik heb de polar m400. Leuk ding!

Hartslag via borstband, eigen programma dus geen idee of ie met strava ook combineert. Ik ben wel tevreden als echte recreant. maar voldoet niet aan al je eisen dus.

Succes iig!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 21:24

Die fitting lijkt me vrij groot? (Als in: meer een mannending?)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:36

Polar is geweldig spul maar net als Nokia hebben ze ergens de afslag gemist, daardoor lopen ze softwarematig steeds verder uit de pas met de andere merken. Een typisch geval van de wet van de remmende voorsprong.

De Fitbit Surge is vrij groot, maar ja daar heb ik als man natuurlijk minder last van :o Je zou ook aan de Fitbit Charge HR kunnen denken. Die is smal en ook nog in een aantal leuke kleuren, maar is toch net iets minder een horloge, al kan je gewoon de tijd erop aflezen. Dat is het ene verschil met de Surge en er zit geen GPS in ingebouwd, wat de Surge wel heeft.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:39

Ik heb de garmin vivoactive hr, erg tevreden mee. Geintegreerde hartslag, stappen en nog veel meer. Ikzelf vind het fijn dat hij ook een zwemapplicatie heeft. Strava ben ik niet helemaal zeker van. Op de site van coolblue kun je veel sportwatches vergelijken en er staan erg nuttige reviews.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:06

Ik heb een Suunto traverse, fantastisch ding. De witte is zeer vrouwelijk. Hij meet alleen geen hartslag, maar aangezien dit zonder hartslagband absoluut niet nauwkeurig is, is dit voor mij geen probleem (hartslag via de pols is zo onnauwkeurig 9 van de 10 keer dat het meer een leuke gimmick is, dan iets waar je serieus je training op af moet stemmen). Hij laat zich gemakkelijk koppelen aan een hartslagband.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:32

De tomtom cardio 2 is écht net zo nauwkeurig als met borstband. Heb al tientallen metingen naast elkaar gedaan en tijdens intensieve interval was het verschil steeds slechts 2 slagen. Tijdens duurloop zelfs maar 1 of gelijk

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:42

Ik heb een fitbit charge hr. Is niet heel accuraat in hartslagmeting dus als je het daarvoor wil is het geen aanrader maar als je 24/7 tracking wil is het een heel fijn apparaatje en niet zo groot/lelijk.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:32

Ik heb ook een fitbit charge hr. Prima ding, mis alleen vrienden om challenges mee te doen. Dus als er nog mensen zijn met een fitbit...:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:01

ik heb ook de garmin vivosmart HR (niet de HR+), die voldoet ook aan je eisen maar ik weet inderdaad niet 100% zeker of strava ook compatible is, ik meende van wel. Zolang je gaat voor cardio-oefeningen is de hartslagmeting prima. HIIT training e.d. wat minder.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:04

Tomtom raad ik tussen de paarden af. De glazen plaat steekt boven de rest uit zonder bescherming en stoot je heel makkelijk een hoek vanaf. Ga voor een horloge waarbij de plaat beschermd is met een rand.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:27

En de Moto 360 2nd generation damesversie? Die ziet er ook elegant genoeg uit voor dagelijks gebruik.
Afbeelding

Ik heb altijd telefoon bij mij dus heb niet perse GPS nodig. Ik ben zelf voor de Moto 360 Sport gegaan. Deze heeft GPS en niet zo superlomp. En is ook goed afleesbaar in de volle zon. Ik gebruik Endomondo vanaf smartwatch voor mijn buitenritjes. :)

[HTT] Smartwatch met Android

Wat heb jij voor mobiel? Android of appel?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 22:21

Het gaat tussen de Garmin vivosmart HR en de Garmin vivosmart HR plus.
Het verschil is dat de plus gps heeft, en de ander niet (en dus €80 prijsverschil).
Vraag: hoe belangrijk is GPS voor mij?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 01:17

Dat ligt eraan wat je belangrijk vindt :D

GPS geeft je de mogelijkheid om snelheid te meten en om achteraf je tracks te zien. Maar om eerlijk te zijn, voor fietsen vind ik het weinig toegevoegde waarde hebben, je gaat namelijk niet de hele tijd op je pols kijken wat je snelheid maar vooral wat je hartslag is.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:52

Er komt een nieuwe fitbit serie aan. Ik vind sw fitbit chargevhr 2 ee goes uitzien en ben benieuwd

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 08:56

Karl66 schreef:
Dat ligt eraan wat je belangrijk vindt :D

GPS geeft je de mogelijkheid om snelheid te meten en om achteraf je tracks te zien. Maar om eerlijk te zijn, voor fietsen vind ik het weinig toegevoegde waarde hebben, je gaat namelijk niet de hele tijd op je pols kijken wat je snelheid maar vooral wat je hartslag is.

Verkoper had het erover dat gps voor fietsen erg fijn is omdat ie anders denkt dat je met 30km/u aan het hardlopen bent.
Maar dat lijkt me toch los staan van gps?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:06

Bij hardlopen kan hij nog op basis van paslengte een schatting maken van je snelheid zonder gps. Maar hoe wil je bij fietsen je snelheid bepalen als je geen gps hebt? Maar als je sowieso tijdens het fietsen wilt kunnen zien wat je aan het doen bent, is een apparaat om je pols niet zo handig. Je gaat niet de hele tijd op je pols kijken wat je hartslag is en als je gericht wilt trainen, wil je dat tijdens je training zien en niet achteraf. Dan is een apparaat op je stuur veel handiger.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 11:09

Ik heb nu gewoon strava op m'n stuur