Leek het me wel geinig om de vorderingen van een nieuw middel bij te houden

Ik heb van mijzelf onwijs rechte (zelfs naar beneden groeiende) wimpers die zowel heel dun als héél kort zijn. Ik heb lange tijd wimperextensions gehad maar vond daar toch teveel nadelen aankleven, maar toen ze eraf gingen was het even slikken. Oeps, mijn eigen wimpers zijn toch wel echt héél kort

Nu was er een middel dat ik eigenlijk altijd al wilde proberen, maar nooit echt aan toegekomen. Tot ik het weer eens voorbij zag komen op the interwebs. Dus toch maar besteld en gaan proberen, onder toeziend oog van een orthoptist die het middel kent.
Het is bimatoprost. Bimatoprost wordt van origine gebruikt in oogdruppels tegen hoge oogdruk maar heeft als bijwerking dat het de wimpers gigantisch laat groeien. Inmiddels zijn er genoeg onderzoeken geweest naar het gebruik als wimpergroeimiddel en is het molecuul ook FDA-approved voor wimpergroei en wordt het o.a. voorgeschreven bij mensen met alopecia of die gewoon langere wimpers willen. Het is verkrijgbaar onder de naam Latisse en in de oude versie van Revitalash, beide wimperserums die tussen de €100 en €150 kosten per maand.
Nu is er in Nederland ook gewoon de generieke versie versie te koop (Careprost). De samenstelling is hetzelfde, maar kost slechts €15,- per verpakking (of wat duurder bijBol.com). Daarmee doe je ongeveer 8 tot 10 weken. Doordat het middel niet de wimpergroei versneld, maar de groeifase van het haarfollikel verlengt, merk je de effecten niet direct. Eerst zullen de wimpers die nu op je ooglid zitten moeten uitvallen, en vanaf de nieuwere haartjes zal het middel daadwerkelijk effect gaan geven. Het verlengt de wimpers behoorlijk, maar maakt ze ook donkerder en dikker. Het duurt dus circa vier weken voor het echt gaat werken, vanaf 8 weken moet je daadwerkelijk verschil zien en bij 16 weken zit je op het maximale effect. Vanaf dan hoef je niet meer dagelijks aan te brengen, maar circa 3 keer per week. Stop je, dan vallen de langere wimpers vanzelf weer uit en komt de oude lengte langzaam terug.
Natuurlijk zijn er ook bijwerkingen. De huid waar je het aanbrengt kan iets verkleuren (dat gebeurde bij mij na circa twee weken. Het is heel lichte verkleuring, maar zeker wel wat donkerder) en kan soms wat jeuken, daar heb ik zelf geen last van. Bij direct in het oog druppelen kan ook het pigment van de iris wat gestimuleerd worden maar dit is zeer zeldzaam, en bij gebruik op de wimpers gebeurt het vrijwel nooit. Verder merk ik geen bijwerkingen, maar het is natuurlijk een geneesmiddel en niet te vergelijken met een wimperserum zonder daadwerkelijk actief ingrediënt. Voor je besluit het middel te gebruiken moet je ook zeker overwegen of de bijwerkingen het voor jou waard zijn of dat je liever een middel zoals Wonderolie gebruikt.
Ik zit nu zelf op zes weken smeren en mijn wimpers zijn al een stuk langer en voller geworden. Ik ben zelf heel benieuwd hoe het effect zal zijn op 16 weken. Bij andere gebruikers zie je echt gigantische verschillen tussen voor-en-na, en mijn orthoptist ziet in haar praktijk ook hele grote verschillen bij mensen die het middel direct in het oog gebruiken voor hoge oogdruk. Op Youtube staan ook tal van video's van mensen die zowel Latisse gebruiken en Careprost met mega resultaten.
Start (zonder mascara)

Start (met mascara)