Ervaringen peesplaatontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Ervaringen peesplaatontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 23:13

Hallo,

Zaterdag loop ik al 4 weken met een peesplaatontsteking, na 1 1/2 week ben ik naar de huisarts gegaan en toen is het geconstateerd. Een week ontstekingsremmers gekregen maar dat hielp niet veel.

Natuurlijk kreeg ik de welbekende remedie: RUST! Maar zoals mijn podotherapeute zei, deze blessure komt niet vaak voor bij mensen die rust kunnen houden :+ kortom ik zit opgescheept met een langdurige blessure. De podotherapeute zegt dat dit 11 maanden!!! Door kan blijven sluimeren!

Voor mijn doen doe ik echt al heel weinig aan sport en op dagen dat het echt teveel pijn doet zeg ik zelfs mijn les af! (Dan moet het echt pijn doen!) 1 a 2 keer in de week, normaal 5/6 dagen id week.
Zodra ik iets verbetering merk probeer ik toch weer wat te doen en dan is het gelijk weer mis -O-
Ik heb een beroep waar ik best veel moet lopen, ik word al vaker ingepland voor een kantoordienst want veel lopen doet gewoon veel pijn.

Ik rust dus best veel en tape daarbij mijn voet in (filmpje via youtube op aanraden van iemand) heb het idee dat dat een beetje verlicht.

Heb goede schoenen aan en sinds dinsdag nieuwe steunzolen...

Maar... aangezien het me natuurlijk VEEEEEL te langzaam gaat vroeg ik me af of bokkers nog tips hebben?!

Hopelijk zit de gouden tip er tussen want ik ben het stil zitten al MEER DAN ZAT!!

MissBambi

Re: Ervaringen peesplaatontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:19

Shockwave door een goede fysio bied ook vaak uitkomsten ;)

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:19

ja, heb het aan beide voeten gehad, gelukkig niet zo lang! Ik heb zolen van de podotherapeut en die heeft die iig aangepast zodat er geen / minder druk meer op die pees zit.
Daarnaast moest ik van de fysio met mijn voet op een zacht / klein balletje (stressbal of pingpongbal) heen en weer bewegen om het een beetje minder strak te maken. Hoop dat het je wat kan helpen... sterkte ermee!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 23:33

Dat van een bal had ik gelezen, ik had alleen een softbal in de buurt, maar als ik het advies van jouw fysio lees moet dat een stuk kleiner zijn haha ;)

Leg je hem dan op de grond dat je je voet erover heen rolt? Of doe je het met je hand?

Shockwave zal ik me eens over inlezen...

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:39

Ik heb ook hardnekkige peesplaatonsteking gehad in mijn voet, mijn therapeut raden óf orthopedische schoenen óf Nike airs (vanwege de dikke dempende zool) aan. Nu heb ik er heel lang mee gelopen, maar met die Nikes kon ik tenminste wel lopen zonder al te veel pijn.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:47

Met je voet er rustig overheen rollen ja :) ik deed t toen ook met een tennisbal hoor, werkte ook ;)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:51

Ik heb het ook gehad- ook niet zo lang gelukkig... door teveel wandelen. Zwaar vervelend voor je zeg, 11 maanden mogelijk nog sluimeren!

Belangrijk is goed schoeisel, op de juiste manier bewegen, en ... sorry, toch proberen kalm aan te doen

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:31

Ik zou ook echt voor shockwave kiezen. Heb het zelf ook gehad en toen een jaar zoet geweest ermee. Op dit moment heeft mijn moeder er last van en heeft nu 1 shockwave behandeling gedaan en het voelde al meteen beter. Met 4-6 behandelingen ben je dan klaar. Het valt onder fysiotherapie.
Als ik het ooit weer krijg weet ik wat ik ga doen iig :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:48

Hier helaas ook ervaring mee.
Waar ik wel goed op kon lopen waren de slippers van Fitflop! Echt een aanrader in deze!
Ik had zo'n balletje voor in de droger (met van die nopjes) bij de action vandaan om onder m'n voet te rollen.
Sterkte!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:52

Inmiddels alweer ruim twee jaar last van de ontstekingen, ik heb shockwave zooltjes fysio alles geprobeerd. Maar het blijft iedere keer terugkeren helaas. Het lijkt net of die plek toch vatbaarder blijft dan voorheen.

Die tip met de tennisbal ga ik ook nog eens proberen. Ik loop altijd op nike airs of schoenen van via vai die fijn dempen. Hakken zijn hier uit den boze, net als platte slippers en blote voeten helaas. Ik kan ook niet staan onder de douche op blote voeten.. Erg vervelend. Shockwave heeft bij mij helaas maar tijdelijk geholpen, ik vond het ook zon vervelend gevoel dat ik het niet snel nog een keer durf.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:31

Ga naar een goede fysio. Eentje die niet te zacht met je omgaat.
En ipv een tennisbal een grote knikker nemen. Een tennisbal is nog te zacht en te groot om echt effect te hebben. Knikker in een washandje doen, dan kan hij niet wegrollen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 12:47

Bedankt voor jullie ervaringen!

Dinsdag ga ik naar de fysio voor een shockwave behandeling! En in de tussentijd zal ik iets zoeken waarmee ik kan rollen onder mn voet!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:51

Ik loop al een jaar met een geïrriteerde peesplaat. Gelukkig alleen smorgens last van me opstarten en als ik veel gelopen heb. Heb nu drie shockwave behandelingen achter de rug en merk wel verbetering. Dus goed dat je dat gaat doen.

Ik heb het opgelopen doordat ik in het bos op een dennenappel ben gaan staan :') met schoenen gewoon aan. Snap d'r niks van maar deed goed zeer haha.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:58

Ik zit in het zelfde schuitje, loop er al bijna 3 maanden mee zonder enige verbetering. Ik heb inmiddels een nachtspalk aangemeten gekregen en hoop deze week ook mn zooltjes te ontvangen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:05

Mijn tip is doorgaans: doe alsof je een paard bent.

Paard met peesblessure: boxrust!
NIET afgaan op 'hij loopt niet meer kreupel, dus we kunnen al weer opbouwen', die paarden herstellen zelden.

Koelen na 10 minuten stappen op het harde, dingen als arnica smeren en de tijd nemen. Bij mensen worden er maar zelden scans tegen aan gegooid, maar daarmee blijft het gokken hoever het herstel is en hoe het met de belastbaarheid staat.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:40

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:43

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 12:23

Ik heb mn voet idd ingetaped met behulp van een youtube filmpje ;) geeft iets ondersteuning!

Goed filmpje van de bal!

En jannekr klopt wat je zegt over boxrust ij een paard... die kun je opsluiten... een mens helaas niet :P naja zou ij feite wel kunnen haha :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:40

Als jij jezelf en je voet serieus neemt, dan doe je "zoiets als" boxrust.

Een pees is weinig doorbloed, herstel gaat dus langzaam en een pees heeft weinig pijn zenuwen - als je pijn voelt is er al forse schade.

Anno 2016 bestaan er technieken zoals shockwave waardoor het iets versneld wordt, dat nog wel - maar het is gewoon een kwestie van tijd en geduld.