Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flowerbomb schreef:Dit is een tekenbeet. Kan bijna niet missen. Snel terug naar de huisarts en minimaal 4 weken doxycycline eisen.
Flowerbomb schreef:Dit is een tekenbeet. Kan bijna niet missen. Snel terug naar de huisarts en minimaal 4 weken doxycycline eisen.
pillow schreef:Flowerbomb schreef:Dit is een tekenbeet. Kan bijna niet missen. Snel terug naar de huisarts en minimaal 4 weken doxycycline eisen.
Nou echt niet. wat een onzin Een tekenbeet krijg je niet zonder dat je de teek ziet want die blijft vast zitten. En daar krijg je ook niet zo'n zwelling van. Ik denk eerder een bijensteek, waar je een allergische reactie op krijgt. Ik ben ooit eens door een bij gestoken en kreeg een arm die 2 keer zo dik als normaal was. Daar voor was ik ook wel vaak gestoken zonder reactie. (ik had zelf bijen) En toen ineens dat.
Barbet schreef:Maar de ziekte van lyme na een tekenbeet, dat komt op een heel andere manier toch?
Meestal duurt het dan minimaal 6 weken of zelfs maanden voordat je ergens last van krijgt en al helemaal niet op deze manier.
Sterkte in ieder geval!
Animal schreef:Dat lijkt op een allergische reactie idd![]()
Ik ben zelf behoorlijk allergisch voor dazenbeten en er ontstaan bij mij ook grote, rode, warme dikke plekken. Toevallig heb ik er nog een foto van in mijn knieholte. Dit was na 2 dagen en hier had ik er wel spul opgesmeerd dat verkoelend werkte, alleen zat er een blauwe kleurstof in, vandaar het blauw op de foto![]()
[ [url=m/HbjW2q.png]Afbeelding[/url] ]
melody7 schreef:heb je ook helemaal gelijk in. Ik heb mijn lyme opgelopen Door een daas maar ik had geen zin in de eeuwige discussie over het feit dat je ook lyme kunt krijgen Door andere steekbeesten, seksueel contact, via moeder noem maar opFlowerbomb schreef:Dit is een tekenbeet. Kan bijna niet missen. Snel terug naar de huisarts en minimaal 4 weken doxycycline eisen.
Zonder dat je ook maar iets gezien hebt kun je dat niet zo zeggen.
Als het inderdaad zo'n kring is, (waar ik bij zo'n omschrijving ook aan denk) komt die kring door de Ziekte van Lyme en dat hoeft niet perse door een tekenbeet te zijn. Andere steekbeesten (dazen, vliegen, muggen etc.) kunnen dat ook overbrengen dus het kan prima dat ts inderdaad geen teek heeft gehad.
pillow schreef:Flowerbomb schreef:Dit is een tekenbeet. Kan bijna niet missen. Snel terug naar de huisarts en minimaal 4 weken doxycycline eisen.
Nou echt niet. wat een onzin Een tekenbeet krijg je niet zonder dat je de teek ziet want die blijft vast zitten. En daar krijg je ook niet zo'n zwelling van. Ik denk eerder een bijensteek, waar je een allergische reactie op krijgt. Ik ben ooit eens door een bij gestoken en kreeg een arm die 2 keer zo dik als normaal was. Daar voor was ik ook wel vaak gestoken zonder reactie. (ik had zelf bijen) En toen ineens dat.
8nnemiek schreef:Ik heb afgelopen zomer ook een vreemde plek gehad.. het begon als een muggenbeet, maar werd groter en groter en bleef maar jeuken. Na wat zoeken online leek het op beginnende ringworm en ik ben er toen pure teatree druppels op gaan doen meerdere keren per dag. Een aantal dagen later was het weg. Nu weet ik nog steeds niet wat de plek veroorzaakt heeft, maar sindsdien smeer ik de teatree ook op andere insectenbeten en het lijkt echt te helpen en sneller weg te trekken.
Ik ben wel benieuwd wat de dokter zegt. Wanneer ben je terug in Nederland, of heb ik daar overheen gelezen?