Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowgirl schreef:Voor een sterke rug moet je niet alleen je rugspieren trainen maar vooral ook je buikspieren.
Ik ben rug patient en de enige spieren die ik juist niet train zijn mijn onderrug spieren.
Als ik dat doe loop ik gelijk 2 a 3 dagen krom. Ik heb het heel lang gedaan omdat iedereen zei dat ik dat moest doen maar man..man wat een klachten had ik altijd.
Onlangs mee gestopt en de focus op de romp spieren en boven rug(roeiapparaat) en het gaat nu een stuk beter.
Bij 1 oefening op een apparaat pak ik lichtelijk mijn onderrug nog mee en dat is voldoende
Thuis heb ik een shake beker...vullen met water en horizontaal tussen je hadden en schudden maar.
Hierbij sta je iets door je knieen maar wel recht op. Je zult voelen dat al je rompspieren en vooral je buikspieren aangespannen worden.
hyawatta schreef:Met het hoepelen train je je buik, been, bil en rugspieren
Doordat je iets door je knieën zakt span je je benen al aan en kantel je je bekken ook iets.rug recht en buikspieren aanspannen. Span je je buik niet aan lukt het je het hoepelen ook niet
http://www.hooplahoop.nl/#!6-Stappen-om ... acc4a5f0f0
Jannaa schreef:Ik heb ook zo'n hoepel! In het begin hield ik er wel gevoelige plekken aan over op mijn buik en rug, en je moet het niet voor of na het eten plannen (geloof dat er een uur tussen moet zitten?) verder een leuk ding!
Daarnaast is planken ook een goede oefening, en zijn er ook leuke yogaoefeningen die goed zijn voor je rug
Janneke2 schreef:"Planken" kan zin hebben, maar het hangt af van wat er precies aan de hand is.
Ik heb aanleg of hoe zeg je dat voor een holle rug en bij rugpijn is het bij mij van belang om buikspieren sterker te maken, bekken te kantelen richting bolle rug - en dat planken kan uitwerken als een oefening die ik met een holle rug doe. En dan versterk ik die spieren die toch al sterk zijn.
Jannaa schreef:Juist dan is de oefening goed! Het planken gaat ook met name om het versterken van de buikspieren. Tijdens de oefening moet je je bekken kantelen om het correct uit te voeren en de typische 'plankhouding' te krijgen. Ik heb net zoals jij een holle rug en de oefening stimuleert me juist om hem mooi recht te houden. Om het te controleren is het handig het naast een spiegel te doen, maar als ik mijn bekken goed kantel is dat echt wel te voelen