Ik heb twee verschillende histamine medicijnen gehad en een eczeemzalf.
De netelroos was daar niet van onder de indruk, ook eczeemzalf deed weinig dus een prednison stootkuur.
Gelukkig een behoorlijke verbetering maar niet helemaal weg. Volgende traject is een bezoek aan de dermatoloog maar daar kan ik pas het eind van de maand terecht.
Netelroos is niet helemaal weg geweest maar wel goed te dragen. Na de prednisolon ben ik de antihistamine blijven gebruiken.
Nu heb ik eergisteren lekker in de tuin gewerkt! Gelukkig had ik een lange broek (met een scheur) aan en een T shirtje... Die zelfde avond voelde ik het al schrijnen dus goed gedouched en ingesmeerd met vet.
DIe nacht weer hevige jeuk... Medicijnen eerder moeten in nemen maar de allergie bleef uitbreiden. Alle delen die niet bedekt waren met kleding zit de uitslag. Dus naar de huisarts.
Nu weer prednisolon maar nu afbouwend en een of andere maagtablet bij de antihistamine medicijnen.
Om te bekijken of het van de hedera komt heb ik wat SAP van de hedera op mijn arm gesmeerd waar geen uitslag zat. Nu heb ik daar ook uitslag gekregen dus is het voor mij wel duidelijk dat de hedera (een van) de aanstichters is!
Probleem is dat wij heeeeeeeeel veeeeeeeeeel hedera in en om de tuin hebben!
Ik laat bij de dermatoloog maar een allergietest doen. Als daar echt de hedera uit komt weet ik niet zo goed hoe het verder moet. Ja, ik wel! Weg met die rommel! Maar mijn vriend vind het wel lastig om ook de buren te moeten lastigvallen over de hedera want die groeit tegen de schuttingen aan

Zijn er mensen bekend met deze allergie en ook zo heftig?
Kunnen jullie nog naast Hedera wonen?