confessions of a weightoholick

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

confessions of a weightoholick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 04:19

Ik weet niet waarom ik dit topic aanmaak met welk doel maar wil het gewoon delen. Misschien voor steun misschien voor afwijzing of om mede standers te vinden.

Al mijn hele leven ben ik bezig met mijn gewicht... En dan voornamelijk het afvallen, ik ben altijd al dik geweest.Ik ben voor zolang ik me kan herinneren al bezig met 1001 diëten. Van Sonja bakker tot soep tot fruit tot gewoon stoppen met eten en weet ik het wat allemaal meer.

Elke keer lukt het me om gewicht kwijt te raken maar het lukt me nog meer om weer dubbel en dwars aan te komen helaas. Twee jaar geleden begonnen met de strenge variant van weightcare en de kilo's vlogen er af wat was ik weer trots!!! 30 kilo minder.

Nu twee jaar later zit het er allemaal weer aan en maandag kwam het breekpunt. Huilen tot ik niet meer kon... en het besef kwam, ik kan dit niet alleen. En daar schaam ik me kapot voor...Ik heb hulp nodig. In eerste instantie wou ik me weer aan aanmelden bij Cambridge omdat ik daar ook al veel mee ben afgevallen, maar het zit er ook weer bij dubbel en dwars.

Ik ben dus veder gaan zoeken en kwam uit bij een voedingscoach. Misschien was dat wel wat.. gezien ik na al die diëten en kuren ooit weer normaal moet eten.

Zo gezegd zo gedaan woensdag krijg ik mijn weekmenu samengesteld op wat ik lust/lekker vind en wat bij mijn levensstijl past. Ook ga ik beginnen op de sportschool met begeleiding om na 6 maanden dit traject af te sluiten met positief resultaat en ik trots in de spiegel kan kijken. Elke week moet ik met de billen bloot om mijn gewicht door te geven aan mijn coaches, en elke maand progressie foto's maken zodat ik zelf de vooruitgang kan zien.

Het traject duurt een half jaar en mijn doel is om dan 25/30 kilo kwijt te zijn op een gezonde manier en hopelijk dat ook er af te houden.

Het is vrij prijzig allemaal en dat is zeker een goede motivator gezien ik overal voor een half jaar minimaal aan vast zit.

Respect als je dit allemaal gelezen hebt. En nogmaals ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken. Steun, afwijzing, medestanders, of het gewoon van me af wil schrijven.

__Sannne

Re: confessions of a weightoholick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 05:50

Ik heb helaas geen tips voor je, maar ik wil je ontzettend veel succes wensen! You can do it! *\o/*

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 08:12

Dank je wel!!

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:18

Ik ben ook een jaar bij een voedingscoach geweest. Dit samen met het sporten in dezelfde sportschool. Het is een enorme stok achter de deur om elke week te moeten wegen en het is soms echt lastig om je aan de weekmenu's te houden maar ik kan je vertellen...het is het allemaal waard.
Ik ben 25 kg afgevallen en houd me nog steeds vast aan het 'ritme' van de weekmenu's en het sporten daarbij. Mijn levenstijl is helemaal veranderd. Zo eet ik bijvoorbeeld alleen nog 'slecht' als ik iets echt heel lekker vind.

Heel veel succes! En bedenk goed dat je soms 10 stappen vooruit maakt en dan weer 1 terug. Maar laat je daar niet door uit het veld slaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:42

Succer hoor, het lijkt me echt niet mee vallen :(:)

Het probleem met afvallen is dat je een dieet en plan moet hebben dat je de rest van je leven vol kan houden. Anders kom je meteen weer aan.
Zelf ben ik zon geluksvogel die juist super veel moet eten om niet ondervoed te raken, ook niet ideaal maar toch prettiger lijkt me.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:49

Ik ben met behulp van een voedingsdeskundige al 10 kilo kwijt en wil er nog 15! Ik merk dat ik het nu wel erg moeilijk vind.. Vakantie toch wel wat gesnoept en vet gegeten en moet nu weer in mijn normale patroon komen.. maar doordat ik wekelijks moet wegen, en ik mezelf dood zou schamen om weer 2 kilo (oid) erbij te hebben, heb ik wel weer extra motivatie om door te gaan!

Het enige wat ik hoop, is dat het in de toekomst wat makkelijker word... want tja... zoetigheid/chip etcetc blijft gewoon erg lekker!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:08

Hmmmm Katwijk.... bel me anders wanneer je een dip hebt, dan gaan we een eindje fietsen of iets anders doen qua afleiding. :Y)
Pb maar als je interesse hebt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:11

Misschien is het raadzaam om eerst eens te onderzoeken waarom je op deze manier met eten, je gewicht en voeding bezig bent?
Nu als een malle gaan trainen en diëten werkt vast, maar is niet tot in den treuren vol te houden.
Indien je de onderliggende reden niet aanpakt zul je net zo snel weer terugvallen daarna.
Ik snap dat het wellicht confronterend is maar echt, als je op de lange termijn iets wilt bereiken moet je voorbereiding goed zijn.
Succes Ts!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:19

Ik zou meer gaan focussen op de manier van trainen in plaats van de manier van dieten. Vaak is dat veel functioneler, want van stress (veel cardio) gaat je lichaam juist voeding opslaan. Een goede combinatie is cruciaal

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 10:26

Taucha schreef:
Hmmmm Katwijk.... bel me anders wanneer je een dip hebt, dan gaan we een eindje fietsen of iets anders doen qua afleiding. :Y)
Pb maar als je interesse hebt.

Haha woon sinds kort in voorhout nu! Lief dat je t aanbied

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 10:29

Voor de andere ik val terug omdat ik weer in oud patroon ga leven gezien k n nooit begeleiding heb gehad en t altijd maar zelf aangekloot heb ga ik het nu anders proberen.

Qua trainen heb ik donderdag mn intake gesprek op de sportschool hun gaan mij precies uitleggen wat ik moet gaan doen en hoe.

Voor ieder ander in het zelfde schuitje... WIJ KUNNEN DIT EN WE GAAN HET WAARMAKEN!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:48

Desty schreef:
Ik zou meer gaan focussen op de manier van trainen in plaats van de manier van dieten. Vaak is dat veel functioneler, want van stress (veel cardio) gaat je lichaam juist voeding opslaan. Een goede combinatie is cruciaal

Deels met je eens. Afvallen is echt 80% je voedingspatroon, maar ik ben het met je eens dat de goede manier van trainen wel echt bij kan dragen.

TS, super veel succes. Knap dat je hebt geaccepteerd dat je het niet alleen kan en hulp gaat zoeken. Realiseer je goed dat die hulp je alleen kan helpen als je eerlijk bent en er volledig voor open staat. Niet alleen bewust, maar ook onbewust maak je veel keuzes rondom eten en het is belangrijk om daar open naar te kijken voor jezelf. Afvallen is een nieuwe leefstijl opzoeken, sporten zoeken die je liggen en een eetpatroon waar je je zo prettig bij voelt dat je het je hele leven wil volhouden. Daarmee ga je superwinst maken!
Er lopen diverse topics hier op bokt over afvallen, gezonder leven e.d. Mocht je er behoefte aan hebben, voel je vrij om je aan te melden!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:54

Als ik jouw verhaal lees dan lijkt het alsof je alleen op dieet gaat om af te vallen. En daar zit hem nou juist het probleem in. Je moet constant een dieet volgen. Als je daarmee stopt kom je weer aan. Er is geen blijvende trigger in jou om door te gaan met een dieet. Daarom ga je waarschijnlijk weer terugvallen op ongezond eten of te grote porties.

Dus niet een dieet gaan volgen voor een bepaalde periode alleen om af te vallen. Gezond gaan eten voor de rest van je leven en niet teveel letten op het aantal kilo's dat je daar van afvalt. Want dat gaat dan vanzelf erbij.

Misschien moet je het idee van afvallen loslaten. En meer op het idee overstappen dat je gezond wil leven en geen troep wilt eten. Je lichaam is het omhulsel wat jouw persoon/geest oud moet laten worden. Daar moet je dus goed voor zorgen. Dus geen troep erin stoppen. En op dieet gaan om af te vallen is bijna altijd iets tijdelijks en niet wat je de rest van je leven vol gaat houden. Het geeft je ook alleen maar het gevoel dat je jezelf iets moet ontzeggen.
Terwijl het juist het tegenovergestelde moet zijn. Bied je lichaam voor de rest van je leven alleen maar goede dingen aan.

Persoonlijk vind ik poedertjes, maaltijdvervangers, etc ook allemaal troep. Probeer je vitaminen te halen uit gewoon gezond eten. Veel groentes, fruit (mits je diabetes hebt), volkoren producten. Let op verzadigde vetten en niet teveel suiker. Ook dat is duurder. Vers eten in de supermarkt is duurder dan bijvoorbeeld een pak chocoladekoekjes. Maar je lichaam is dat wel waard.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:07

Stephanie_86 schreef:
Voor de andere ik val terug omdat ik weer in oud patroon ga leven

Dat is juist het probleem met alle (crash /diëten ) . Het afvallen is niet zo moeilijk , je kunt jezelf uithongeren .
Het is juist het stukje bewustwording wat je eet , wat je verbruikt , een balans vinden in je leven , bewuste keuzes maken . Dus ook wat lekkers ...
Maar wel zoveel mogelijk de bewerkte producten mijden , veel groent en fruit , zelf brood bakken etc etc .
Als je dat kunt kun je ook je gewicht houden .
En zo ben ik sinds 2013 37 kg afgevallen en ben na 3 jaar nog steeds stabiel ... Zonder problemen .
Wat zeg nou zelf , je wilt tenslotte ook van je leven genieten , en niet alleen maar dat mag ik niet , dit mag ik niet .

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 18:14

Ditano daar heb je helemaal gelijk in! Daarom ga ik t nu zo aanpakken ik heb net m'n voeding lijst gehad en t eerste wat k zei is Jeetje dat is veel!!!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 18:14

Ditano daar heb je helemaal gelijk in! Daarom ga ik t nu zo aanpakken ik heb net m'n voeding lijst gehad en t eerste wat k zei is Jeetje dat is veel!!!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:10

Stephanie_86 schreef:

Afvallen betekend ook niet dat je weinig moet eten ...
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er op staat . O:)
Heb je een voorbeeld ?

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:42

Afvallen is supermoeilijk. Al helemaal in de zomervakantie wanneer je niet in je normale dagelijkse ritme dit. Heel veel succes ts!!!!

Ik sluit me ook 100% aan bij Ditano! Nieuw gezonder levenspatroon met aandacht voor verse producten, beweging en levensstijl hebben mij ook geholpen 30 kilo, nu 3 jaar stabiel, af te vallen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:22

Oh de perikelen van vrouwen die in de jaren 90 zijn opgegroeit :D

Ik zat jarenlang in hetzelfde schuitje. Nu alweer een zestal jaren vrij stabiel door krachttraining en goed eten.
Succes!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:46

Dank jullie wel allemaal!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:55

phormicola schreef:
Oh de perikelen van vrouwen die in de jaren 90 zijn opgegroeit :D

Ik zat jarenlang in hetzelfde schuitje. Nu alweer een zestal jaren vrij stabiel door krachttraining en goed eten.
Succes!

haha, phor, wat heeft dat te maken met vrouwen die in de jaren 90 zijn opgegroeid?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:59

Toen was het graatmager zijn zo ontzettend in en veel tieners hongerden zich uit om vervolgens natuurlijk allerlei gewichtsproblemen te krijgen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:06

ohzo. oliebol, ik dacht eindelijk een goed excuus te hebben voor het overgewicht dat ik had als puber en jongvolwassene. Maar ik heb nooit mee gedaan aan de uithongerperiodes. Zonde... :') (ja, dat was een grapje)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:10

Ach je kunt altijd nog het plotselinge gebruik van bpa enzo de schuld geven :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:13

_/-\o_ :')
Laat ik het dan toch maar gewoon houden bij het "veel teveel eten"