bril dragen met zwemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

bril dragen met zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 15:00

Ik vroeg mij af hoe andere bril dragende bokkers dat doen met zwemmen.
In het zwembad zie ik vaak mensen met hun bril aan.
Als ik enkel baantjes ga zwemmen, doe ik hem uit want ik draag vaak een duikbril.
Maar binnenkort ga ik op vakantie met vrienden naar een zwembad, en dan dacht ik dat het prettiger zou zijn als ik mijn bril zou aanhouden. Zeker bij een zwembad dat ik niet ken en als ik mijn vrienden moet terug vinden :p.

Daarom vroeg ik mij af: hoe doen jullie dat?
Bril aan of niet?

Lenzen zijn voor mijn ogen helaas geen optie meer

_Nadia_

Re: bril dragen met zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:01

Bril op, want anders zie k helemaal niets en dat is niet bepaald veilig als ik met mijn kinderen ga zwemmen. Heb nooit zonder bril gezwommen eigenlijk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:02

Zonnebril op sterkte voor op het strand, heb daar toch sowieso snel mijn zonnebril (en lenzen) in anders.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:02

Ik heb mijn bril af met zwemmen, vind het onwijs vervelend. Je bril beslaat, wordt nat (goh wat raar :+ ) en daarbij is chloor ook giga slecht voor je glazen.
Lenzen werken bij mij ook niet (chloor en lenzen is geen goede combi)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:03

Ik ging vroeger ook gewoon met bril zwemmen. Totdat ik mijn ogen heb laten laseren wel te verstaan.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:05

Ik gebruik een oude bril voor het zwemmen. Zo raakt mijn goede bril niet beschadigd en zie ik toch een stuk meer dan zonder bril.

Lenzen heb ik geprobeerd, maar dat vond ik met zwemmen juist helemaal niks.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:05

Ik doe mijn bril ook af. Het is onwijs irritant dat je geen gezichten kan herkennen , maar wat doe je eraan ? Duiken of intensief baantjes trekken is niet heel veilig voor mijn bril en ik ben bang dat hij het dan niet zal overleven ( dat risico wil ik niet nemen met een prijzige bril ) .

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:07

Wat is je sterkte? Deed zelf altijd m'n bril af, maar had toen -2,-3 dus ging nog.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:09

Intensief baantjes trekken gaat gewoon goed met bril hoor, alleen duiken is niet zo handig inderdaad.

Ik heb mijn oude bril wat strakker om mijn oren laten afstellen zodat hij steviger zit voor met het zwemmen. Dat montuur ziet er ook echt niet meer uit omdat ik dus wekelijks een paar uur in het chloorwater te vinden ben.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:10

Ik heb 1 keer met m'n bril op gezwommen (per ongeluk, dat wel). De badmeester moest hem van de bodem afvissen, dus dat was niet geslaagd. :D

Ik heb nu mijn lenzen in als ik ga zwemmen, omdat mijn ogen slechter zijn geworden. Toen ik nog -2 oid had, deed ik hem wel af. Maar dat is nu geen goed idee meer :Y)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 15:10

Selina schreef:
Wat is je sterkte? Deed zelf altijd m'n bril af, maar had toen -2,-3 dus ging nog.

Ook zo iets. aan t ene oog -2.5 en aan t andere -3.5 denk ik.
Normaal ga ik altijd naar het zwembad in het dorp om baantjes te zwemmen en dan doe ik hem gewoon af.

Maar ik ben aan het denken om hem op te houden als ik binnekort met vrienden in het buitenland naar een zwembad ga.
Ik zie toch echt niet goed zonder bril, kan echt niet ver kijken. En het is meer om wat rond te dollen enzo dan echt te zwemmen of baantjes te trekken.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:13

Met zo'n lage sterkte zou ik als ik jou was je bril gewoon afhouden. Het is echt zonde van de kwaliteit van je montuur en glazen ;) Of dus een oude bril ervoor gebruiken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:14

Lizzyy schreef:
Ik heb mijn bril af met zwemmen, vind het onwijs vervelend. Je bril beslaat, wordt nat (goh wat raar :+ ) en daarbij is chloor ook giga slecht voor je glazen.
Lenzen werken bij mij ook niet (chloor en lenzen is geen goede combi)

Dat is leuk als je niet zo'n hoge sterkte heb maar ik heb -8 dus ik hou 'm altijd op :))
Er bestaan geloof ik ook wel duikbrillen op sterkte, zoiets zou ik eventueel nog wel overwegen als je vaak gaat zwemmen of het je sport is. Maar de paar keer dat ik per jaar ga hou ik m'n bril gewoon lekker op :j

Bij -2,5 en -3,5 zou helemaal zonder opzich nog wel een optie zijn toch?

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 15:16

_Mirjam schreef:
Met zo'n lage sterkte zou ik als ik jou was je bril gewoon afhouden. Het is echt zonde van de kwaliteit van je montuur en glazen ;) Of dus een oude bril ervoor gebruiken.

Ik heb maar 1 bril, maar deze is best al oud. dus voor de kwaliteit zou ik het niet laten

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:17

Er bestaan duikbrillen op sterkte, ik weet niet of je dat een goede oplossing vind?

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:20

Het nadeel daaraan is, vind ik tenminste, dat je zo slecht ziet als je je hoofd boven water hebt :+

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:21

Ik hou mijn bril gewoon op, vind het totaal niet fijn zonder bril al heb ik niet eens een hele hoge sterkte (ook volgens mij rond de -3.0) maar krijg ook hoofdpijn zonder bril :P

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:27

Drico schreef:
Ik hou mijn bril gewoon op, vind het totaal niet fijn zonder bril al heb ik niet eens een hele hoge sterkte (ook volgens mij rond de -3.0) maar krijg ook hoofdpijn zonder bril :P

Ik werd altijd ontzettend misselijk als ik mijn bril af deed en dan langdurig zonder bril moest turen en kijken.
Niet handig in het water...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:28

Ik houd hem gewoon op. Nooit mis gegaan hoor :) Ik kan ermee baantjes trekken, en onder water zwemmen.. En als ik naar een zwembad met glijbanen en wildwaterbanen ga dan doe ik er een elastiekje aan vast zodat ik em niet kan verliezen :D Je hebt er ook van die speciale touwtjes voor.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:29

Ik hou 'm in de wildwaterbaan en glijbaan ook gewoon op hoor, zonder elastiekje blijft 'ie ook gewoon goed zitten :D

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:29

Ik heb -9.75 aan beide ogen... dus ik heb hem op. Kan ik mijn kinderen in de gaten houden en mis ik geen op en afstapjes.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:23

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:27

Op, anders zie ik niks :') En ik doe er verder niks speciaals mee of aan..
Ik ga ook vaak douchen met mijn bril gewoon op. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:29

Ik ben behoorlijk kippig (min 5 en andere afwijkingen en daardoor speciaal glas) maar bril gaat af met zwemmen. Ik probeer de kleuren en postuur van de anderen te onthouden. Maar bril gaat pas af als ik het water inga. En meteen weer op met eruit gaan. Weet meestal wel een veilig plekje te vinden om hem neer te leggen.

Zwemmen met bril bevalt me niet, beslaan, chloor uitslag of van zout water, risico op verliezen ook