Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Suzanne F.
Geplaatst: 11-08-16 12:57
Haha daar ben ik ook wel benieuwd naar maar bij mij is het precies andersom. Bij mij draaien ze naar binnen. Volgens mij komt het vanuit de heup trouwens.
Dat kan natuurlijk vanaf afstand niemand zien hoe dat komt
JorineV
Geplaatst: 11-08-16 13:06
Klinkt als iets dat je alleen gaat oplossen met gerichte oefeningen èn dag in dag uit letten op je houding tijdens staan en lopen. Misschien dat de spieren in je billen sterker zijn dan die in je kruis, maar als je dit al erg lang hebt zullen je botten/gewrichten er ook wel naar zijn gaan staan. Mijn eerste stap zou een bezoek aan de fysio zijn, liefst één die nauw samenwerkt met een podotherapeut/orthopedist. De fysio kan je de juiste oefeningen aanleren om thuis of in de sportschool te doen, en wie weet valt er nog iets te verbeteren aan je steunzolen?
sanne83
Geplaatst: 11-08-16 13:10
Vaak komt het vanuit de heup, maar het kan ook vanuit de knie komen. Hier zijn wat specifieke filmpjes:
Heel veel video's op dit kanaal over houding veranderen en waarom dat belangrijk is.
Je kan dit met training wel corrigeren (vooral ook veel losmaken/stretchen/triggerpoint-rollen voor het trainen), maar dat is niet zo één-twee-drie gedaan Neem er de tijd voor.
Wel redelijk belangrijk, niet alleen voor paardrijden, maar ook omdat je je onderrug, heupen en knieën makkelijk overbelast door zo te staan en lopen.
Ik heb dat probleem ook met mijn voeten. Maar ik ga niet te ver sleutelen aan mijn lichaam om te kunnen paardrijden.
jolleknol
Geplaatst: 11-08-16 13:38
ik herken dit vooral met paardrijden. Ik heb behoorlijk zwakke enkels maar hier nooit wat aangedaan en merk dit ook terug met het afzetten aan de stijgbeugels soms klap ik mijn enkel dubbel. Moet zeggen dat ik eigenlijk ook geenidee heb hoe je dit minder erg kunt krijgen haha sorry hier een foto van mijn spastische voet ;p Weet niet of jij het ook zo bedoelt?
dit is verstandig om met je huisarts te bespreken en je door te laten verwijzen. Kan je later aardig veel last van krijgen omdat je spieren ongelijk belast worden. Oplossing hangt echt af van waar het probleem vandaan komt. Bij mij zijn mijn benen iets o-vormig, wat voortkomt uit de heup en daardoor train ik normaal mijn bovenbeenspieren ongelijk. Ik moet dus bewust trainen om de buitenste spieren ook mee te nemen. Als ik dat niet doe heb ik last van mijn knieën.