Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
420BlazeIt schreef:'Zij' zullen je eerder zien als geld verdienen dan als tijdverspilling hoorMaar dat zijn allemaal denkfouten
Maar huisarts, psycholoog, psychiater, ze zijn er natuurlijk om jouw te helpen, gewoon naar de huisarts gaan voor een verwijzing, is niet eng, gewoon doen
MaartJ schreef:Ben je aan de pil?
phormicola schreef:Het kan natuurlijk zijn dat je voor een veel langere periode op een laag niveau stress hebt ervaren en dat dat nu een uitweg gezocht heeft. Alleszins is het een goed idee om er iets mee te gaan doen
Shadow0 schreef:En voor dat soort dingen hoeft er ook niet 1 heldere duidelijke oorzaak te zijn. Een stapeling van kleine zaken kan de zaken ook uit balans brengen. Zoals je lichamelijke klachten kunt krijgen door overbelasting, kan dat ook bij emotionele zaken. Het is dan niet dat er iets heel erg is, maar alles bij elkaar is het dan teveel. En net als bij lichamelijke klachten kun je dan ook makkelijk andere spieren of reacties of houdingen gebruiken om dat op te vangen. Op korte termijn werkt dat, en op iets langere termijn blijkt dat problemen te geven.
En dan kan hulp van buiten prima helpen om dat weer in balans te brengen. Of dat nou een psycholoog of een fysio is.
Shadow0 schreef:Je kunt via de huisarts misschien ook terecht bij een praktijkondersteuner GGZ - dat is nog iets laagdrempeliger dan een psycholoog. Je hoeft ook niet meteen alles te bedenken: je kunt gewoon een paar keer gaan en dan na het 3e of 4e gesprek bedenken of je denkt dat je er wat mee kunt en wilt. Of niet.
_lauraaa_ schreef:Het zou heel goed kunnen dat het door de verandering van de pil komt. De werking van dit merk is het zelfde waarschijnlijk als de vorige die je had, maar de hulpstoffen zijn iets anders. Het kan goed zijn dat jij deze stoffen niet goed kunt verdragen.
daisssx schreef:Google maar eens op hoog sensitief ik denk dat je jezelf daar wel in kunt vinden.
_lauraaa_ schreef:Heb je je ook al eens op vitamine B12 laten prikken?
Nant schreef:Janneke, bedankt voor de tip over het bellen, ik ga dit eens proberen. Mijn collega zei ook al dat je helemaal geen reden HOEFT te noemen, dat dit alleen is zodat de huisarts zich evt vast in kan lezen / voorbereiden.
Citaat:Overigens heb ik niet echt stress, ik heb veel aan mijn hoofd en mijn lichamelijke gezondheid is niet helemaal optimaal te noemen.
Citaat:Over de pil, ik krijg eigenlijk ieder half jaar een ander merk, ik haal vaak voor een half jaar en als ik dan weer haal is het steeds een ander. Ik reageerde niet goed op een van de stofjes in, ik geloof Sandez ofzo, waardoor ik ontzettend migraine kreeg.
Ik heb het hier toen met de huisarts over gehad en toen heeft zij mij verplicht op Microgynon 10 laten zetten, maar mijn apotheek zegt dat merk niet meer te verstrekken, dus ik kan er niet meer aan komen en zodoende krijg ik ieder half jaar iets ander, wisselend tussen 4 of 5 merken. Maar zou het echt daar door kunnen komen?
Citaat:Google maar eens op hoog sensitief ik denk dat je jezelf daar wel in kunt vinden.