Knie tapen, help? :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Knie tapen, help? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 12:58

Gisteren een klein akkefietje gehad, waarbij ik dacht sterker en sneller te zijn dan een jonge hengst :')
Needless to say dat ik niet won uiteraard.

Dus ik ging plat op m'n bakkes en we hebben heel hartelijk gelachen. Opstaan, niets aan het handje. Heb ook geen pijn gevoeld bij het vallen. Vervolgens gistermiddag op hoge hakken (nouja, een cm of 8) gewinkeld, nog niet echt iets aan de hand. Maar toen ik thuis m'n schoenen uit deed, kreeg ik last van m'n knie.

Ik denk nu dat ik m'n knie verdraaid heb, want zodra ik een bochtje wil maken en iets te snel ben dan voel ik dat zo heerlijk in m'n knie. (en het past bij hoe ik ben gevallen :') ) Niet dat ik door het dak ga van pijn, maar het voelt niet lekker. Knie is niet dik of warm, dus het is echt maar een heel klein beetje.
Gisteravond een keukenrol onder m'n been gehad :') Zolang ik 'm krom hou of gewoon rechtuit blijf lopen heb ik nergens last van.

Dus ik dacht: Hé, ik heb nog wel tape in huis, ik tape m'n knie gewoon in aan de hand van zo'n youtube tutorial en kijk het even een paar dagen aan.
Want er is aan de buitenkant niets te zien en dan ga ik echt niet de huisartsenpost bellen :') Bovendien heb ik er geen pijn aan met gewoon lopen enzo.
Dus ik Google, en het zou echt werelds veel pijn moeten doen, knie moet dik en warm zijn.

Maar je kan je knie op duizend manieren tapen, afhankelijk van waar je last van hebt. :') God... Wie o wie kan mij helpen? Ik denk zelf dat mijn meniscus wat gevoelig is. Maar ja, zeg het maar... :+

Vanochtend overigens nog even paardgereden en dan heb ik ook nergens last van. Ik stap weliswaar op met een krukje, maar geen centje pijn met zo'n beweging.

Ik zal jullie erg dankbaar zijn!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:04

Ik zou niet zomaar gaan tapen. Ik weet niet hoeveel schade het kan opleveren maar better safe than sorry.
Waarschijnlijk kan de assistente van je huisarts je wel helpen, die word er voor betaald.
Laatst bijgewerkt door maava op 07-08-16 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:04

Zou niet zomaar tapen als je er geen verstand van hebt...

Gewoon je knie de tijd geven om te herstellen en als het na een week niet minder is de HA bellen :)

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:12

Ik ben net geopereerd aan mijn knie, 1/3 van de meniscus verwijderd. Ik zou gewoon je been rust geven en niet aan de slag gaan met allerlei tape. Je hebt geen idee waar je mee bezig bent, dus of naar de dokter, of gewoon rusten zonder allerlei poespas.
Keukenrol onder de knie klinkt heel bekend, ik hield ook het liefst mijn knie gebogen voor de operatie. Toen de dokter erachter kwam dat ik dat deed, was hij niet blij. Volgens mijn dokter was het heel belangrijk om de knie gestrekt te laten rusten, zodat de spieren niet korter worden. Ik mocht er echt absoluut niks eronder leggen.
Bij zwelling knie gestrekt omhoog, zodat de knie boven het hart komt.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:13

Idd niet zomaar tapen. Dit kan schade veroorzaken. En als je wel gewoon kan rijden, zie ik niet in waarom je wil tapen? Eerst maar eens rusten, evt icepack erop. Dat zal ook het advies zijn van fysio of arts waarschijnlijk.
Sterkte er mee in elk geval!

secricible

Re: Knie tapen, help? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:37

Eens met de rest. Een brace prima, maar niet tapen als je niet weet hoe en wat.
Ik heb zelf geleerd mijn knie te tapen en het komt best nauw, zeker rondom je meniscus, als je het op een manier wil doen die nuttig is en wil voorkomen dat je het juist erger maakt.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:39

Niet zomaar tapen. Zoveel manieren voor zoveel klachten.
Evt fysio bellen? Verder rust en koelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 13:40

Oké, helder...

Maar een icepack? :') Terwijl er niets dik of warm is... Lijkt me niet heel nuttig.

Ik ga er ook vanuit dat het vanzelf wel weer over gaat. Wat extra stabiliteit lijkt me alleen wel prettig wanneer ik loop. En helaas, geen brace in huis. Want doorgaans heb ik geen last van dit soort onzin. Maar ja... En helaas is absolute rust (lijkt me ook zeer onnodig) geen optie op het moment :P

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:43

Wat wil je bereiken met het tapen? Welke soort tape wil je gebruiken?

Zo te lezen valt het qua pijn en beweging goed mee dus ik zou zeker niet invasief gaan handelen. Als je vandaag voldoende rust kunt nemen zou ik het niet doen (hoeft geen volledige rust te zijn maar ik zou geen potje gaan voetballen of een rondje gaan rennen ;-))

Ik tape eigenlijk alleen als ik met blessures/ overbelastingen toch wil doortrainen en dan alleen met goede kinesiotape en in combinatie met reflex spray.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:47

Janine1990 schreef:
Oké, helder...

Maar een icepack? :') Terwijl er niets dik of warm is... Lijkt me niet heel nuttig
.

Ik ga er ook vanuit dat het vanzelf wel weer over gaat. Wat extra stabiliteit lijkt me alleen wel prettig wanneer ik loop. En helaas, geen brace in huis. Want doorgaans heb ik geen last van dit soort onzin. Maar ja... En helaas is absolute rust (lijkt me ook zeer onnodig) geen optie op het moment :P

Ik loop al jaren met knieklachten.
Koelen helpt ook tegen de pijn ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 13:50

maximuss schreef:
Wat wil je bereiken met het tapen? Welke soort tape wil je gebruiken?

Zo te lezen valt het qua pijn en beweging goed mee dus ik zou zeker niet invasief gaan handelen. Als je vandaag voldoende rust kunt nemen zou ik het niet doen (hoeft geen volledige rust te zijn maar ik zou geen potje gaan voetballen of een rondje gaan rennen ;-))

Ik tape eigenlijk alleen als ik met blessures/ overbelastingen toch wil doortrainen en dan alleen met goede kinesiotape en in combinatie met reflex spray.

Iets meer stabiliteit en gewoon kinesiotape inderdaad. Dat andere spul heb ik een hekel aan.

De knie strekken geeft een vervelend gevoel. Dus als er geen rol onder ligt, dan zit ik gewoon rechtop zodat ik m'n knie alsnog gebogen kan houden.

Moet wel zeggen dat ik het idee hebt dat het niet slechter is geworden van het paardrijden (eerder beter), maar die kleine bewegingen he :P

Achja, het is de rest van de dag toch niet echt waanzinnig weer :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 13:51

Biebz schreef:
Ik loop al jaren met knieklachten.
Koelen helpt ook tegen de pijn ;)

Ik heb er ook geen pijn aan, behalve wanneer ik een kleine beweging maak. Dus iets te snel een bochtje maak. Maar dat is geen aanhoudende pijn en ik kan er moeilijk een zak erwten op vastbinden :')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:54

Dan zou ik gewoon rustig aan doen en het even een tijdje aankijken :)
Grote kans dat het meevalt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:55

Als je er zo te lezen maar erg weinig last van hebt zou ik gewoon doen wat je kan tot de pijngrens. Zeker niet gaan tapen of een brace gaan gebruiken. Hiermee verzwak je ook de spieren die voor stabiliteit zouden moeten zorgen en dan raak je alleen verder van huis met je knie.
Dus tenzij je meedoet met de olympische spelen ( :+) zou ik het gewoon lekker laten herstellen, je lichaam kan een hoop zelf herstellen, hoeft niet overal mee geholpen te worden :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 14:02

Biebz schreef:
Dan zou ik gewoon rustig aan doen en het even een tijdje aankijken :)
Grote kans dat het meevalt.

Ik ga er ook zeker vanuit dat het meevalt. Ik ben niet bang voor enge dingen. Het is allen vervelend en ik wil het niet erger maken dan het is, want daar heb ik geen tijd voor :+

verootjoo schreef:
Als je er zo te lezen maar erg weinig last van hebt zou ik gewoon doen wat je kan tot de pijngrens. Zeker niet gaan tapen of een brace gaan gebruiken. Hiermee verzwak je ook de spieren die voor stabiliteit zouden moeten zorgen en dan raak je alleen verder van huis met je knie.
Dus tenzij je meedoet met de olympische spelen ( :+) zou ik het gewoon lekker laten herstellen, je lichaam kan een hoop zelf herstellen, hoeft niet overal mee geholpen te worden :)

Telt fanatiek supporten? :P

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:03

Ik heb onlangs vermoedelijk ook mijn knie verdraaid. Had op dat moment ook geen pijn en gedurende de avond ook steeds een beetje meer last. Uiteindelijk werden de klachten steeds erger en bij thuiskomst van de vakantie toch maar even langs de huisarts. Een week later lag ik op de O.K., dus van mijn 'eigenwijs is ook wijs' ben ik terug gekomen :)) . Ik zou er dus toch voorzichtig mee zijn. (Ik ging er bij mij ook vanuit dat het wel mee viel).

Thokkadisje, bij mij is er niks gezegd dat ik er niks onder mag leggen. Ik lig dus heel veel met mijn knie omhoog, maar wel wat gebogen. Al vind ik deze beredenatie heel logisch en ga ik dat vanaf nu ook opvolgen. Bedankt voor de tip! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 14:10

xChantal94 schreef:
Ik heb onlangs vermoedelijk ook mijn knie verdraaid. Had op dat moment ook geen pijn en gedurende de avond ook steeds een beetje meer last. Uiteindelijk werden de klachten steeds erger en bij thuiskomst van de vakantie toch maar even langs de huisarts. Een week later lag ik op de O.K., dus van mijn 'eigenwijs is ook wijs' ben ik terug gekomen :)) . Ik zou er dus toch voorzichtig mee zijn. (Ik ging er bij mij ook vanuit dat het wel mee viel).

Thokkadisje, bij mij is er niks gezegd dat ik er niks onder mag leggen. Ik lig dus heel veel met mijn knie omhoog, maar wel wat gebogen. Al vind ik deze beredenatie heel logisch en ga ik dat vanaf nu ook opvolgen. Bedankt voor de tip! :)

Jij kreeg steeds een beetje meer last. Ik gisteravond ook, maar vanochtend na het paardrijden voelde het een stuk beter dan toen ik opstond.

Ik heb het wel eens eerder gehad. Toen zat er een of andere poedersuiker met poedersuiker voor me in het vliegtuig. Sorry, excuseer... Het gedrocht zat niet... Het sprong op de stoel. En als je 1.86m bent en niet bij de nooduitgang zit en ook niet bij het gangpad... Dan heb je een vet probleem.
Toen heb ik op mijn vakantieadres een paar dagen heel erg veel pijn in m'n knieën gehad, waardoor ik op momenten gewoon niet kon lopen.

Ik zal nooit meer vriendelijk blijven tegen zulke mensen en kinderen }:0

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:53

Mijn advies, misschien toch even contact opnemen met de fysio voor een afspraak en indien noodzakelijk laten tapen door hun.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:21

Ik ben het met Thokkadisje eens.
Ik ben 24 december van mn pony gevallen en dacht ook dat het allemaal wel mee viel.
De huisarts(in opleiding) dacht ook och alleen gekneusd.
Uiteindelijk eind februari een MRI gehad waarbij een kapotte buitenmeniscis en heel veel schade aan de rest eromheen werd geconstateerd.
2 maanden verderlopen met een kapote meniscus was niet goed!
4 maart de eerste operatie gehad en daarna alsnog niet pijnvrij geweest.
28 juni de 2de operatie gehad waarbij ze het overige meniscus nog een keer glad konden maken en 2 cystes eruit halen.

Dus ga even langs bij je huisarts.
Ik kon ook zo ongeveer wel lopen en was iets onder mijn knie nodig zodat hij een beetje gebogen lag. Nu na de 2de operatie moet ik het eindelijk niet meer!