Knobbel/bult op voet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Knobbel/bult op voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 00:32

Hallo,

Ik heb een knobbel/bult bovenop m'n voet.. je hebt daar altijd al een bult zeg maar zitten maar volgens mij niet zo groot.

Ik ontdekte het toen ik een aantal weken terug m'n nieuwe leren rijlaarzen kreeg. Het deed zeer op die plek, ik dacht het gaat wel over want het leer moet nog inlopen maar ik krijg er nu veel meer last van tijdens het rijden maar ook met andere schoenen. Ik weet ook eerlijk gezegt niet meer of die bult zo groot was hiervoor, maar heb zelf niet het idee dat het door deze laarzen komt.

Jullie zal vast wel zeggen ga naar de dokter, dat ga ik zeker ook doen na mijn vakantie (over paar dagen ga ik). Ik zou misschien wat reacties willen lezen wat jullie denken wat het is en of jullie dit kennen of misschien gehad hebben?!

Afbeelding

genja

Re: Knobbel/bult op voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:50

Ik zou als ik jou was toch voor je op vakantie gaat even langs de dokter gaan. Het is een aardige rode plek samen met verdikking (is het ook warm?) wijst het meestal op een irritatie of ontsteking.
Hoeft niets ernstigs te zijn kan inderdaad door de nieuwe laarzen komen dat die daar irriteren maar voor zekerheid even naar laten kijken.
Niet handig als je op vakantie meer last krijgt en dan op zoek naar dokter moet .

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:52

Lijkt haast wel een drukking van je nieuwe laarzen.
Voor de zekerheid na laten kijken door de huisarts en koelen lijkt mij wel een goed idee.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 00:56

Het rare is dat ik er niet altijd last van heb..
Ik kan pas na mijn vakantie naar de dokter, mijn ouders zijn ook op vakantie en ga liever samen met iemand want dan hoor je meer dan in je eentje..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 00:57

Ojaa.. het is trouwens hard en niet warm volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 01:25

Lijkt idd van slecht passend iets te komen of het drukt je laars , heb hetzelfde iets (slagje kleiner wel) op mijn hak maar dan ook sinds november pijn in mijn voet (ik eigenwijs :n ) door die schoenen .

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 07:05

Als het dan na je vakantie is weg getrokken is de kans groot dat het komt van je laarzen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:41

Ik heb op mijn linkervoet denk ik een soortgelijk iets, gewoon bot wat net iets uitsteekt
Hierdoor zit niet alle model schoenen/ laarzen goed op die voet

Als het verder niet opgezwollen is, lijkt het daar op
Ik weet niet wat voor schoenen je normaal draagt maar de nieuwe laarzen zullen daar te strak zitten daardoor word het rood

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 09:03

Duplo schreef:
Ik heb op mijn linkervoet denk ik een soortgelijk iets, gewoon bot wat net iets uitsteekt

Ik weet niet wat voor schoenen je normaal draagt maar de nieuwe laarzen zullen daar te strak zitten daardoor word het rood

Draag heel veel verschillende schoenen haha.. hmm hoop dat ik als het Door mn laarzen komt er wel iets aan kan gaan doen want deze laarzen pasten het beste bij mijn kuit.. en ze waren niet goedkoop :(

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:14

xxxmh schreef:
Duplo schreef:

Draag heel veel verschillende schoenen haha.. hmm hoop dat ik als het Door mn laarzen komt er wel iets aan kan gaan doen want deze laarzen pasten het beste bij mijn kuit.. en ze waren niet goedkoop :(

Mogelijk kan je bij de schoenmaker de voet van je laars wat op laten rekken.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:01

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:57

Marie111 schreef:
Het zit dus op je wreef?

Het lijkt zo te zien op een Ganglion of accessoire os noviculare.
Daar kun je aan geopereerd worden, halen ze een plakje bot weg.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... wreef.html

Dat lijkt me wel heel drastisch. Volgens mij is het dragen van goed schoeisel een betere en minder drastische oplossing.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 21:52

Citaat:
Een knobbel bovenop de voet kan door diverse omstandigheden worden veroorzaakt. Als de knobbel zacht is, kan deze zijn veroorzaakt door een bursitis (ontsteking van de slijmbeurs in een gewricht) of een ganglion. Beiden kunnen te maken hebben met een ontsteking van het zachte weefsel, welke wordt veroorzaakt door druk of trauma. Als de knobbel hard aanvoelt, is het vaak bot aangroei.

Bot aangroei kan bovenop de voet ontstaan, maar ook op veel andere plaatsen, door bijvoorbeeld jicht of artritis. Een andere vaak voorkomende aangroei van bot is de hielspoor. Door de druk, die continue wordt uitgevoerd, op de voeten tijdens het lopen en het staan, komt artritis vaak voor in de voeten. Artritis kan botaangroei stimuleren rondom een gewricht. Door de afwikkeling of draagkracht van bepaalde typen voeten, ontstaat er een excessieve druk op de voet, waardoor de aangroei sneller plaatsvindt. Een trauma aan de voet kan ook de extra botaangroei tot gevolg hebben.

De aangroei van het stukje bot kan op verschillende manieren worden behandeld. Als het een ontsteking betreft, wordt er vaak medicatie voorgeschreven of een cortisone injectie gezet. Aangepaste zolen of schoenen kunnen bijdragen aan het verminderen van de pijn ten gevolge van de bot aangroei. Zij zorgen voor drukverdeling, wat de pijn kan verlichten. Het komt ook voor dat de aangroei operatief moet worden verwijderd. Vraag via uw huisarts een verwijzing naar de orthopeed. Hij/zij kan u informeren over wat er bij uw voet speelt en wat er aan gedaan kan worden.

Ik heb zelf het idee dat het misschien dit is wat erop bovenstaande site staat want heb de andere dingen wat jullie zeiden opgezocht maar het voelt echt als bot en is dus niet zacht