Migraine? Help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orlando9

Migraine? Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 20:13

Ik ben een beetje bezorgd. Begon 2 weken terug een keer. Zag aan 1 kant flikkertjes en alles bewegen aan zijkant van re oog.
Weet niet meer oo ik daarna hoofdpijn had.

Nu sinds een week op vakantie. Eergister keek ik in een scherpe zon. Vlak daarna zon 20 min flikkertjes in re ooghoek en daarna pijn in voorhoofd. Af en toe steken en een dof gevoel.
Geen bonkende hoofdpijn.

Vandaag voelde ik het weer opkomen en dezelfde verschijnselen.
Ook last van nek hele week al.

Ben hier naar een vervangend dokter geweest.
Ze dacht ook aan migraine. Alleen vond ze het gek dat het niet een hele erge hoofdpijn was. Ook dat het nu de 3 e keer is in een paar weken.

Herkent iemand deze klachten?

Celine_Famke

Re: Migraine? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:17

Bij mij was Migraine wel even iets erger, maar bij iedereen is het anders.. De één heeft het héél heftig voor een paar uur, de ander iets minder heftig en wel een week lang oid..

Ik had altijd dat ik eerst vlekjes/sterretjes voor mijn ogen zag en mijn beeld kleiner werd, de zijkanten kon ik niet meer zien. Als ik op de fiets zat zag ik bijvoorbeeld het stuur en mijn handen niet meer. Ook verloor ik veel kracht, m'n jas uitdoen kostte al veel moeite.
Ongeveer na twintig minuten kreeg ik flinke hoofdpijn. Maar dan ook echt hele erge hoofdpijn. Lag dan voor zo'n 4 a 5 uur lang plat in bed, gordijnen dicht en geen geluid, niets. En na de hoofdpijn begon ook de misselijkheid toe te slaan, kotsmisselijk, overgeven... Gelukkig met medicijnen werd de misselijkheid onderdrukt en voelde ik mij nog maar een beetje misselijk en hoefde ik niet meer over te geven. Hoofdpijn bleef wel, maar duurde korter dan normaal. Lag dan ongeveer 2 a 3 uur op bed. Dus scheelde wel zeker!

Maar heb nu al dik 3 jaar geen migraine meer gehad, had het toen der tijd elke maand wel een paar keer, soms zelfs wekelijks. En van de ene op de andere dag was het weg en kwam het nooit meer terug..

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:22

Wat ontzettend vervelend voor je :(:)

Ik herken de klachten, bijpassend voor migraine. Het kan verschillen qua hoofdpijn bij verschillende
personen. Mijn moeder heeft heeft alleen hoofdpijn, neemt een tablet en gaat even op bed en het is weg
terwijl ik een week op bed lig volledig in het donker.

Bij mijzelf begon het met niet meer kunnen zien, gevolgd door niet meer kunnen praten, en op
den duur niet meer kunnen lopen. Pas daarna kwam de hoofdpijn en misselijkheid bij mij. Overigs was dat al 6 jaar
geleden en daarna niet weer. Tot een paar maand geleden, ik had geen hoofdpijn maar was
volledig verlamt aan de linker kant, en kon niet meer praten. Heeft 2/3 maand geduurd tot het
weer bij trok.

Dus klachten kunnen erg verschillen

orlando9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 20:33

Annuhh jeetje dat is wel heel heftig. Is bii mij ook te doen hoor qua pijn en wil me niet aanstellen. Maar denk gelijk ergste dat er wat raars zit in hoofd. Hypochondrisch aangelegd.

Dus jullie herkennen dit wel als een vorm van migraine?

Ik heb alleen aan zijkant van re oog dat ik soort schittertjes zie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:45

Hier ook migraine

ik zie ook eerst vlekken, het zijn niet echt vlekken maar moeilijk te constateren, dan valt idd ook een deel van mijn gezichtsveld weg (twee handen op tafel leggen, voor me uit kijken, zie ik de ene wel en de andere niet, heel raar)
Daarna begint hand te slapen, en dit trekt door naar de helft van mijn gezicht, meestal alles links, heel soms eens rechts, nooit tegelijk. Concentratie is tegen dan 0%, ik kan moeilijk uit mijn woorden raken, niets meer lezen, simpele dingen (een dopje op een fles draaien) lukt dan niet meer.
bovenstaand duurt 1-4 uur, als dit allemaal weggetrokken is functioneer ik wel weer, maar met hele erge hoofdpijn.
Als ik het tijdens het opkomen kan onderdrukken met medicijnen kan ik de aanval niet blokken maar wel sneller doen gaan, dan zijn de voorsymptomen maar een uurtje ofzo, en is de hoofdpijn nadien net houdbaar. Het beste werkt ibuprofen 600 mg met 1000 mg paracetamol of 2 excedrins. Ik heb ook motifene gehad maar dat heeft geen effect. De volgende stap zijn triptanen (?) maar dat wil ik nog even uitstellen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:04

hier ook...vanaf mijn 3 de...ben nu 51.Ik heb het niet meer zo heftig.Ben er wel ziek van maar kan het redelijk onderdrukken met een pijnstiller met paracetamol/codeine/caffeine.Heb ook een hele sterkt ontstekingsremmer voor als dat niet helpt.Vind vooral de dagen ervoor heel vervelend,erg moe,zeer been...nergens zin in.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:14

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:20

De tip die ik je kan geven voor migraine. Wat bij mij vaak helpt is een red bull drinken.
Paracetamol en ibrobrufen helpen niet genoeg. Ik heb nu een nieuw medicijn gekregen en dat is echt een wonder. tablet innemen en vervolgens 12 u geen hoofdpijn meer. Maar het helpt of het helpt niet.
Ik heb nooit echte migraine maar wel barstende hoofdpijn meestal 3 a 4 dagen aan een stuk . En ik moet werken in belgie moet je bij elk verlet langs de dokter. En de baas kan daar natuurlijk ook niet mee lachen als je telkens thuis bent met hoofdpijn.
Maar het feit blijft wel . Ik wil maar 1 ding dan en dat is liggen en slapen. En wel misselijk omdat het naast mijn slaap zit de hoofdpijn.
Maar vaak komt het uit mijn nek , soms mijn maanstonden, ik kan niet tegen 33 graden . Lastig om de trigger echt goed te benoemen.

orlando9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 21:22

Mikey maar gelijk daaropvolgend ook hoofdpijn.

Jullie hebben het allemaal wel erger.

Zou het wel migraine kunnen zijn in mindere mate?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:25

Migraine komt wel in verschillende vormen voor en ook de intensiteit kan verschillen. Beste is denk ik om toch nog even langs je eigen huisarts te gaan!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:31

kan migraine zijn, maar het is ook niet onverstandig om je ogen eens te laten nameten en doormeten.

als je ogen om wat voor reden, zelfs onmerkbaar, een mankement gaan vertonen, kan dit ontaarden in hoofdpijn lijkend op migraine, puur doordat ze overgevoelig worden voor zonlicht.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:32

intensiteit kan erg verschillen, soms heb ik een mini aanval, soms lig ik een dag strike.
ik heb trouwens ook een oogmigraine gehad, vanaf het ene moment op het andere viel het zicht in mijn linkeroog voor 75 % weg. Bleek nadien dat het een bloedklonter was oid in de toevoer van mijn oog, was na een dag of 4 weer over. Dat was wel heel erg eng.
Hierbij had ik geen koppijn trouwens