Dove stukken huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Dove stukken huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 14:48

Ik heb sinds een week of 3 à 4 een doof gevoel in de huid in het topje van mijn rechter grote teen. Als ik er iets langs haal dan voel ik het een heel klein beetje, en ik voel het dieper als ik druk, maar het heeft heel duidelijk niet dezelfde intensiteit als mijn andere grote teen. Nou heb ik hier echt 0,0 last van en vind ik het ook een beetje raar om ervoor naar een arts te gaan.

Maar gisteravond kwam ik erachter dat ik ook een stuk dove huid heb op mijn rechter schouderblad. Ik denk dat het ongeveer 5x5cm is waar ik eigenlijk helemaal geen gevoel in m'n huid heb. Als ik met mijn vingers over mijn schouderblad kriebel dan voel ik dat duidelijk, tot ik op dat stuk kom, dan verdwijnt het echt helemaal.

Edit: eerder dit jaar heb ik een 2 weken hetzelfde dove gevoel gehad in mijn vingertop, van de ene op de andere dag. Dit ging vanzelf weer over.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is dit iets om mee naar een arts te gaan? Ik heb er geen last van (wat logisch is als je er geen gevoel in hebt).

Mungbean

Re: Dove stukken huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:52

Absoluut mee naar de Huisarts.
Op je teen zou ik denken een keer dom gestoten, maar als het ook op een willekeurige andere plek zit dan echt even melden.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:52

Hier ook. 10x10 net boven mijn knie ten gevolge van een ongeluk met paardlief, en op mijn schouderblad ook eentje van 5x5, alleen dan op links. Ik voel de druk wel, maar mijn vingers niet indd. Pijn voel ik er ook, maar gewoon geen aanraking.. En soms, begint het te tintelen. Alsof het stukje huid 'slaapt' ofzo.

Teen regelmatig, maar dan weet ik dat ik mijn nagels moet knippen. Die groeien vaak in haha! Nadat ik het geknipt heb is het vaak over :)

Geen idee wat het is, vooral die op mijn schouder. Mijn moeder heeft hetzelfde, die weet het ook niet.

Edit: altijd al gehad :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:54

Het kan zijn dat er een zenuw klem zit, beschadigd is of wat dan ook. Zeker mee naar de huisarts gaan.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:56

Ik heb hetzelfde gehad aan de binnenkant van mijn enkel. Het viel me in bed op dat het vreemd voelde als mijn voeten tegen elkaar kwamen. Ook had ik een dove plek op mijn bovenbeen. Nu voelt alles weer normaal. Geen idee wat het geweest is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:57

Laat je sowieso bij de huisarts even controleren op B12... Tekort loop je gemakkelijk op en lijdt o.a. tot verminderd gevoel in vingertoppen en tenen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:00

Ik heb dat ook een tijdje gehad aan mijn vingers van mijn linker hand, had ze heel erg verbrand dus dacht dat het daar aan lag?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:13

Ik heb dit op mijn bovenbeen gehad, was een heel flink stuk. Er bleek een zenuw klem te zitten.

Het heeft meer dan een halfjaar geduurd voordat het gevoel helemaal terug was

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:13

Dat is (vermoed ik maar ik ben geen arts..) uitval van een zenuw.
Ik heb het zelf op een deel van mijn onderbeen door een ongelukje met een paard.
Die zenuw is blijvend beschadigd en die plek is dus doof.
Het is heel vreemd want ik kan er wel jeuk aanhebben, maar er zit verder geen gevoel in. Als je het aanraakt is het alsof je iemand anders aanraakt qua gevoel.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:35

Lijkt mij ook iets van een zenuw, maar wel apart dat je het op twee plekken hebt.
Heb het zelf ook op mijn voet, zowel boven als onder op dezelfde plek. Vorig jaar een paard op gesprongen en gaat waarschijnlijk nooit meer weg. Als ik er over aai voelt het heel vreemd maar als ik er echt op duw ga ik door de grond van de pijn :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:08

ik had het over mijn voetzolen en soms in mijn vingers in combi met snel verzuren van spieren algemeen. laten checken op afgeknelde zenuwen en prikkeloverdracht tussen zenuwen en spieren.
Bleek een overprikkeling vh zenuwstelsel te zijn waardoor er geen "aan/uit" was. Dus had vaak het gevoel alsof er lokale verdoving ies toegediend en spieren spieren kregen nooit volledig "rust". Oplossing was een kuur met alle vitamines B.

Na een val of stamp ve paard heb ik ook wel zenuwbeschadiging overgehouden, wat ook resulteert in een dove plek, maar die is overduidelijk op de plaats vd impact.