Kickbike

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:48

Eilish wat fijn dat het met je enkel meevalt en dat het tot nu toe goed bevalt!

Vandaag was het zulk mooi weer en ik had een keer geen vergadering, dus lekker vroeg vrij. Dacht, kan ik mooi een rondje maken! Poh, warm! Viel nog even vies tegen :=. Maar wel heerlijk gestept verder.

8,45 km met een gemiddelde snelheid van 17,09 en een maximale snelheid van 29,87 dus wat dat betreft zat ik prima :D.

Mijn eerste doel is om naar een gemiddelde van 18 km/h t e komen eerst. Had nu na 5km een enorme dip, ging van 18 km/h naar 17, naar ineens 14. Nu was dat ook een stukje slechte weg en iets meer bergopwaarts, maar daar baal ik dan toch van :').

Schuur_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:26

Jeetje, hoe gaan jullie zo snel? Ik kom aan gemiddelde snelheid 13 km per uur

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:37

Dat vroeg ik me nou ook af :D

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:16

Dank je Rebecca! Wat ga je snel :D
Leuk dat je een rondje gestept hebt vandaag.

Ik wil ook wel een keer mijn snelheid meten. Maar met mijn hond ga ik niet zo snel, die draaft best rustig.

Vandaag heen en weer naar het park gestept (2x 600 meter). Maar dat ga ik niet meer doen denk ik. In het park step ik niet, deels omdat het voor de helft overhoop is gegooid om te asfalteren en deels omdat mijn hond los veel aan het snuffelen is en te lanzaam gaat voor mij om te steppen.

Daarna nog heen en weer gestept naar de stad, dat is ook 2x 600 meter. En nog een rondje van 2,5 km 's avonds.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:14

Ik maak gebruik van een racestep en probeer op snelheid te trainen. Continu blijven afzetten, elke 4-5 passen wisselen van been en krachtige slagen maken. Met mijn hond kan ik ook niet snel. Daarom step ik meestal zonder hond, behalve als we naar de boerderij gaan, dan step ik rustig aan, maar dat zie ik ook meer als plezierritje :D.

Snelheid meten is voor mij waardoor ik fanatiek ben geworden :D.

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:51

Willen jullie eens een foto maken van jullie snelheid meter? En hoe die bevestigd is? :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 10:54

Dat jij je enkel stoot is vrij normaal hoor! Deed ik de eerste keer ook!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:18

Fijn om te horen dat het normaal is :D

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:19

Zijn hier mensen die de kickbike sport G4 hebben?
Ik heb mijn oog daarop laten vallen omdat ik het een mooi prijsje vind, en de Pink Ribbon editie heel mooi vind (vooral vanwege het goede doel) .

Schuur_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:41

Ik heb deze tweedehands. Nog maar een weekje maar ik vind het een fijne step. Gaat lekker op asfalt en zandpaden. Vind hem er zelf ook sportief uitzien. Vorige eigenaar heeft er wel crossbanden op gezet

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:51

Ik heb vorig jaar een sport G4 gehuurd in Bussum. Ik vond hem wel zwaar. Mijn aluminium step stept een stuk lichter.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 13:25

Ik heb m. Ik vind hem fijn en stabiel. Maar heb nooit op andere gestept dus geen vergelijk.

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:31

Super, dank voor de info! :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:00

Ik ben uiteindelijk ook gezwicht voor de Kickbike, de city G4.
Kon met de Batavus bike stepper mijn evenwicht niet altijd goed bewaren en vind dan één voet aan de grond net iets veiliger :o

Wel jammer, want ik vind het nog steeds een superstoer ding 8-)
Mocht er hier een sportieveling gat in zien...hij is te koop!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:27

Jammer dat de bike stepper geen succes was Shirley. Voor mij zou het ook niet werken denk ik, lijkt mij niet handig samen met mijn hond.

Ik heb om 8 uur een rondje van 3,5 km gedaan. Dit keer zonder hond, want die logeert bij mijn ouders. Dus het tempo lag wat hoger en dat voelde ik wel in mijn benen. 'S middags ook naar de stad heen en weer gestept (dat is 1,2 km in totaal).

Meer mensen vandaag gestept? Of steppen jullie vooral in het weekend?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:47

Ik wil straks ook gaan steppen met mijn hondje, gewoon los dan ;)

Jij hebt een leuke step, zeg, Eilish +:)+

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:23

Leuk Shirley! Wat voor hond heb je? En dank je!

Ik step met de lijn dubbelgeslagen aan een heupgordel en dat gaat goed. Mijn hond kan alleen los in het park. En ik heb de walkydog plus teruggestuurd.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:28

Bij mij ligt het vooral aan mijn andere afspraken. Ik ben docent, geef eigenlijk alle dagen les tot half 4. Daarna nog de boerderij (kalveren voeren) en mijn pony verzorgen. Als ik tijd over heb, ga ik steppen, maar vaak 's avonds ook nog andere activiteiten (ik zit in meerdere besturen zoals van het plaatselijke zomerfeest en van de muziek en ik ben daarnaast ook nog politiek betrokken.) Zodra ik een avond niets heb, sta ik op de step :D.

Op donderdagmiddag ben ik lesvrij, dan step ik sowieso en dan in het weekend altijd. Door de weeks wel op de step naar de boerderij, maar dat is echt heel dichtbij.

Shirley, wat tof dat je een bike stepper hebt! Merk je veel verschil in hoeveel energie/kracht het kost of is het vooral het evenwicht wat anders is? Lijkt me heel tof, maar als het geen aanvulling is op het gewone steppen is het wel jammer.
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 11-04-18 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:29

Eilish schreef:
Leuk Shirley! Wat voor hond heb je? En dank je!

Ik step met de lijn dubbelgeslagen aan een heupgordel en dat gaat goed. Mijn hond kan alleen los in het park. En ik heb de walkydog plus teruggestuurd.

Een heel klein kruisinkje Chihuahua x dwerg pincher, maar supersnel en het met ego van een enorme hond :D
Wij wonen lekker landelijk dus weinig last van verkeer en in noodgevallen hijs ik hem gewoon in het mandje ;)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:36

x_Rebecca schreef:
Shirley, wat tof dat je een bike stepper hebt! Merk je veel verschil in hoeveel energie/kracht het kost of is het vooral het evenwicht wat anders is? Lijkt me heel tof, maar als het geen aanvulling is op het gewone steppen is het wel jammer.


Hij rijdt fantastisch, zitten ook versnellingen op, dat is het punt niet.
Het probleem ligt echt bij mijn evenwichtsgevoel, of beter gezegd: het gebrek daaraan af en toe -O-

Dan voel ik me met de step zekerder :o

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:46

Oh dus sowieso 2 a 3 keer per week Rebecca? Dat is nog best veel. Zeker als ik lees wat je allemaal doet in een week :D

Ik step op dit moment elke dag en vaak zelfs 2x, maar ik heb hem nog maar sinds zondag :Y) En ik ben veel thuis + dat het naar de stad maar een klein stukje is (halve km).

Haha dat is handig Shirley. Klinkt als een schattig hondje :)

deniseqn

Berichten: 905
Geregistreerd: 15-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:38

Hoi allemaal! Ik heb sinds kort ook een step, een Yedoo Trexx! Zou graag mee komen kletsen en elkaar helpen motiveren, al ben ik momenteel wel gemotiveerd :D

Ben vandaag gestept naar m'n oma (Soest - Zeist, 15km) en na lange pauze weer terug via een andere route. Totaal 30km in 1 uur en 50 minuten! Morgen kan ik denk ik niet meer lopen :')

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:26

deniseqn schreef:
Hoi allemaal! Ik heb sinds kort ook een step, een Yedoo Trexx! Zou graag mee komen kletsen en elkaar helpen motiveren, al ben ik momenteel wel gemotiveerd :D

Ben vandaag gestept naar m'n oma (Soest - Zeist, 15km) en na lange pauze weer terug via een andere route. Totaal 30km in 1 uur en 50 minuten! Morgen kan ik denk ik niet meer lopen :')


Ik heb ook een Yedoo Trexx! :D
Sinds afgelopen zondag.

Wauw wat een lange tocht al! Mijn langste tocht tot nu toe was 3,5 km :+

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:35

Ik ga morgen ook kijken naar een step.
Zin in *\o/*

Muga

Berichten: 2080
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:46

JesdaJinn schreef:
Ik ga morgen ook kijken naar een step.
Zin in *\o/*


Hij staat helemaal klaar voor je! *\o/*