Kickbike

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:30

Welke merken/modellen zijn er allemaal? Of wat is een goed recreatief instapmodel?

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:23

Eilish schreef:
x_Rebecca schreef:
Ik heb sinds een maand een kickbike G4 sport gekocht.
Aan het begin kreeg ik last van mijn handen en heup, maar als je eenmaal de juiste houding te pakken hebt en goed oefent met het heel losjes vasthouden van het stuur is dat helemaal geen probleem meer.

Ik maak een paar keer per week rondjes tussen de 3,5 en 15 km, ligt er een beetje aan hoeveel zin en tijd ik heb.
Het is wel echt heel erg leuk!

Mijn hond gaat altijd mee fietsen, maar steppen gaat wat te snel voor hem, het is ook een 9-jarige labrador kruising, dus de leeftijd zal iets meespelen. Als je wel met de hond wil steppen, kijk dan wel goed naar zo'n hulpstuk voor aan de step. De riep vast houden gaat een stuk lastiger dan met fietsen :').


Leuk! Ik heb sowieso last van mijn handen, dus ik ga kijken naar eentje met een ander stuur dan die van de G4 sport. Want zelfs met heel losjes vasthouden komt dat niet goed denk ik. Ik heb meer een soort fietsstuur nodig.

Maar gaaf dat je het een paar keer per week doet. Merk je iets qua spieren en conditie?

Bedankt voor de tip, ik wil inderdaad een honden hulpstuk erbij kopen. Gaat steppen sneller dan fietsen? Omdat je zegt dat jouw hond altijd mee gaat fietsen, maar dat steppen te snel gaat.


Spieren vooral benen/billen een stuk strakker en ik heb minder vaak last van mijn rug, dus ik denk dat die spieren ook sterker worden.

Conditie is mij bij flink verbeterd, maar ik sportte verder ook niet, dus dat is een beetje een scheve vergelijking wellicht.

Qua snelheid, op de fiets kun je een heel stuk makkelijker een rustig tempo aannemen dan op de step, echt langzaam steppen vind ik absoluut niet fijn, hou je geen ritme, kun je minder makkelijk wisselen van been.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:08

Ik heb een Yedoo Trexx gekocht *\o/*

Afbeelding

Superlicht, van aluminium, met een stuurverhoger en walky dog erbij.
Stept echt heel fijn, omdat ie zo licht is en daardoor weinig last van mijn handen. Hij wordt dit weekend gemonteerd bezorgd.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:40

Leuk zeg! Gefeliciteerd!

Kun je dit weekend meteen mooi steppen! Het is er lekker weer voor! :D

Ik ben deze week voor het eerst gevallen met de step, of nou ja, ik sprong er overheen en de step viel. Mijn hond rende los mee naar onze boerderij (500m verder) en ineens bedacht hij zich om voor mijn wiel te gaan staan. Ik heel hard remmen, maar schijnbaar had ik mijn voorrem beter in dan achter, dan vliegt zo'n step met aardig wat snelheid over de kop :7

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 08:33

Oei Rebecca! Dat is schrikken! Ben je nog heel?

Mooie step hierboven hoor!

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:57

Hier ook sinds 2 dagen aan het kijken nar een step. Wel met de hond er voor is straks de bedoeling.

Heb nog niks gekocht.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 08:58

Er is een topic waar mensen met de honden steppen. Mogelijk krijg je daar goeie tips!

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:59

Al geweest :P en die hebben me ook zeker al geholpen :)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:59

Bedankt x_Rebecca en IMJ!
Morgenmiddag wordt ie bezorgd, dus moet nog 1 dag wachten :):)

En heftig x_Rebbecca! Hopelijk niet veel schade aan jou, de step en je hond.

Succes JesdaJinn!

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:34

Ik heb eventueel mijne te koop voor de geïnteresseerden onder jullie... ik heb de footfighter dog.

Superfijn ding. Maar ik ben inmiddels bevallen van een zoontje dus hou mij voorlopig bij de fiets. Zonde dat hij hier in de schuur blijft staan.

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:37

Muga schreef:
Ik heb eventueel mijne te koop voor de geïnteresseerden onder jullie... ik heb de footfighter dog.

Superfijn ding. Maar ik ben inmiddels bevallen van een zoontje dus hou mij voorlopig bij de fiets. Zonde dat hij hier in de schuur blijft staan.


Ik stuur je even pb

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:03

Net terug van een tochtje, na een aantal weken weer niet gestept te hebben. Wat een lekker weer om te steppen zeg! Niet zo'n grote ronde gedaan, net aan 10 kilometer in een klein uurtje, maar merkte ook wel dat mijn conditie weer even wat minder is. Hopelijk gaat het de komende tijd weer goed en kan ik dan langzaam aan weer naar twee keer per week steppen.
Ik heb trouwens deze winter wel een verhogingssetje op het stuur van mijn Kostka gezet omdat ik merkte dat ik af en toe toch last kreeg van mijn slechte schouder. Stept nu nog lekkerder!

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:39

Wat goed Billy!

Gebruik je ook nog iets om je route/tijd ed bij te houden?

Ik gebruik endomondo, echt heel fijn. Kun je ook mooi bij elke 500m zien wat je gemiddelde snelheid was en dergelijke. Ik heb vaak na 1500m mijn topsnelheid en meestal rond de 3500m mijn slechtste tijd. Maar ik step ook aardig door. Gemiddeld snelheid rond de 16,5 km/h en mijn topsnelheid ligt meestal ergens rond de 28,7 km/h.

Heb vooral wel moeite met een stabiel tempo aanhouden die ik heel de tijd vol kan houden, als ik net begin dan ben ik altijd net wat te enthousiast en ik begin altijd op een lang betonnen fietspad, dus ideaal voor snelheid.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:04

Hallo mij lijkt het ook leuk maar dan vooral met mijn hond ernaast.
Ik heb wel een Hernia en ik ben al bijna 50.. is het dan nog wel verantwoord denken jullie?
Om een step te gaan kopen..

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:01

Ik ben bijna 48 trouwens....

En ik houd zelf niet zo veel bij, dat doet mijn Tom Tom horloge wel voor me :D
Ik begin meestal gewoon vanaf huis dus eerst verharde paden, maar eenmaal in het bos neem ik tegenwoordig vaak een natuurpad, wat in de zomer meestal te mul is omdat het van zand is gemaakt. Mountainbike paden zijn vaak te hobbelig en te modderig en dit pad stept gewoon net even wat zwaarder waardoor het een leuke afwisseling vormt.

Echt een constant tempo lukt mij ook nog niet hoor, ik heb wel een fietscomputertje op de step gemonteerd zodat ik kan zien wat mijn snelheid is en de afstand die ik heb afgelegd. Dat doet de Tom tom ook wel natuurlijk maar het kijkt makkelijker op het fietscomputertje.
Het is leuk om via de software van de tom tom ook je route achteraf te bekijken, en je hartslag. Ik zou nog kunnen exporteren naar andere sites zoals my fitness pal en endomundo ook geloof ik, maar dat doe ik eigenlijk niet hoewel ik wel een account heb aangemaakt bij beiden.

De hond heb ik nooit meegenomen omdat hij al 11 was toen ik begon met steppen en hij is vorige maand ingeslapen. Voor een Berner Sennen is hij mega oud geworden maar ook al was hij jonger geweest, denk ik niet dat steppen iets voor hem zou zijn geweest, hij was van het type liever lui dan moe namelijk :+

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:17

Hebben jullie er ook een snelheids teller op, zo'n ding wat je ook op de fiets kan hebben. Weet de normale naam even niet xD

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:22

ik wel. Fietscomputer, was nog geen 10 euro bij de Halfords, omdat het de laatste was van dat model dus wel een koopje.

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:23

Ik vind het met de fiets als moeilijk om zelfde tempo te houden.
Denk met step helemaal.

Wat is jullie gemiddelde snelheid?
Noem ook even ras van je hond zodat ik beetje kan vergelijken..

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:56

Ik heb mijn snelheidsmeter via mijn telefoon, endomondo app dus. Heb wel ook zo'n computertje er op, maar ze liepen elke keer precies gelijk en dan geeft de app veel veel veel meer informatie.

Als ik met mijn hond step ga ik max. 10 km/h maar het is ook een bejaarde hond. Ik step met hem alleen naar de boerderij en terug, niet echt als training. Dat is overigens een labradorkruising.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:49

Mijn step is bezorgd!

Meteen een proefstukje gedaan met de hond en net even door de wijk gestept.


Afbeelding

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:19

Ik step zonder hond en dan heb ik een gemiddelde van zo'n 10,5 kilometer per uur maar daarbij ga ik dus ook offroad zeg maar. Als ik op asfalt zou blijven zou de gemiddelde snelheid hoger liggen. Ik neem mijn telefoon altijd wel mee voor noodgevallen, ervaringen uit het verleden hebben bewezen dat dit nodig kan zijn! En ik wil mijn telefoon niet gebruiken voor muziek of allerlei apps om mijn route en tempo bij te houden, veel te bang dat hij anders net bijna leeg is als ik hem nodig zou hebben :) Daarom de fietscomputer zodat ik snel en makkelijk de afstand en snelheid in beeld heb, en ook weet of ik ongeveer aan mijn gewenste kilometers kom.
Mijn muziek heb ik op mijn horloge staan en ik speel dat af via bluetooth, Werkt prima en dat ding houdt gelijk ook alles bij, zoals hartslag en calorieverbruik. Wel twijfel ik altijd welke activiteit ik nou moet kiezen, hardlopen of fietsen, meestal doe ik hardlopen dus calorieverbruik klopt dan vast niet helemaal. Maar bij fietsen zal dat ook niet erg accuraat zijn, dus als er ooit nog een model Tom Tom komt waar kickbike als activiteit in zit dan wil ik hem nog wel hebben :+

Edit: Lijkt me wel super leuk om met de hond te steppen, ziet er ook relaxed uit Eilish!
Mooie step ook, tof kleurtje!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 00:22

Dank je Billy!

Ik heb net mijn enkel bezeerd :+ Is best knap binnen een dag dat ik de step heb. Ik liet de hond uit voor het slapen gaan en ik dacht ik ga nog even snel zonder hond voor mijn huis steppen. En vraag mij niet hoe, maar ik heb best wel hard de enkel aan de binnenkant van mijn voet tegen de step gedaan :Y)

Voordat ik dat deed, het was aan het einde van het kleine rondje, ging het best goed en snel. Hopelijk valt mijn enkel morgen mee.

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:46

Ik kom hier even meelezen.
Ik vind hardlopen heel leuk I’m te doen, maar heb zwak bindweefsel, dus mijn knieën en enkels zijn vrij blessuregevoelig. Steppen ziet er wel interessant uit om toch mijn conditie en spieren een beetje op te bouwen.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:01

De last van mijn enkel valt mee, is alleen pijnlijk met aanraken. Kan er gewoon mee lopen en steppen. Ik heb vandaag door het park gestept met mijn hond, is een rondje van 3,4 km.
De onverharde paden zijn wel zwaarder en ik heb sommige zware stukken gelopen, maar verder ging het goed.

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:12

Marley93, steppen is dé manier om aan je conditie te werken als hardlopen niet gaat, veel minder blessuregevoelig in elk geval en ook lekker buiten. Je kunt op heel veel paden gewoon komen, het is zeker veiliger als skeeleren kan ik je uit ervaring vertellen :+ en als je een hond hebt kan je die ook leuk meenemen omdat het tempo daar goed bij past.
Maar hee, ik ben wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk :D

Ik kan ook niet hardlopen door migraine onder andere, dus voor mij is steppen een uitkomst. Fietsen vind ik wel leuk maar steppen is voor mijn gevoel gewoon harder werken en dat kan mijn lijf in elk geval wel gebruiken....