Kickbike

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 16:43

En dan mijn kickbike :+

Maar mijn vriend van 1.93 moet er ook op kunnen!

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:44

Leuke step indd!! Maar dus niet geschikt voor wat langere (1.79m) mensen?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 16:52

LinSa schreef:
Ik heb de bike2go gekocht en inmiddels binnen. Best een leuke (kinder)step, gelukkig ben ik net klein genoeg.

Steppen viel me wel tegen zeg. Voelde m'n benen echt goed. Vooral tijdens het steppen m'n standbeen.

Ik denk het niet!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:20

Leukerd!
Heb je een witte of een zwarte?

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:15

Nee, ik ben 1,65 m lang en het gaat echt net. Het is officieel een kinderstep. Er staat ook 'kids' op de remmen :+
De 20/20 (dus 2 evengrote wielen) is er ook in het zwart. De 20/24 alleen in het wit, dus ik heb een witte.
Denk dat de 20/20 nog kleiner is.

Ik vond dit inderdaad wel een vriendelijke prijs om te zien of ik het leuk vind, nu en over een jaar.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:35

Je hebt groot gelijk!
Veel plezier ermee!

pjer
Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:27

Hoe gaat het met het steppen hier?

Ik heb vandaag dan eindelijk de stap gemaakt en een grote step gekocht een Kostka Tour Max.
Ik heb al een jaar of 8 een Micro Black met "grote" wielen (20cm) en daar kon ik bijna alles mee, maar voor de langere stukken >4km wou ik al lang een echte step.
Nu de sportschool ermee stopt heb ik eens gedacht wat te doen en dan toch maar besloten te gaan steppen. Ik heb artrose in mijn knieen dus bij een step is het belangrijk dat de treeplank laag was. Zo kwam ik bij een aantal tjechische merken uit en vandaag een proefritje gemaakt in amersfoort.
De Kostka is erg laag (5 cm) en heeft een lekker grote/lange treeplank. Op de klinkers reed het zoveel fijner dan mijn micro :-) dus ik was verkocht. Manlief kent me wel een weet dat het dan niet echt meer tegen te houden is hihi dus gelijk de step maar gekocht.

Misschien dat ik straks nog een klein rondje doe, eerst even een paar fietslampjes opzoeken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 21:10

Ik vind het nog steeds leuk. December was echt te druk en te vol maar in het nieuwe jaar weer Door!

Fijn dat je met steppen geen last van je knieën hebt!

pjer
Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:51

inmiddels 2 ritten gemaakt en ik kan zowaar al van been wisselen! dat is me al die jaren op die kleine stepjes nog nooit gelukt. met deze grote step gaat dat zo makkelijk. Hij stept echt heerlijk, ook over klinkers en kinderkopjes toen we gisteren een geocache deden in naarden-vesting. En, hij past zelfs makkelijk in de auto. Al scheelt het wel dat we sinds een paar maanden een loeierd van een auto hebben :-)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:01

Mijne staat nog steeds in de schuur :o

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 13:35

Vlakbij mij pjer!

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 00:15

Even een schop hier, want ik heb vandaag ook een step gekocht, na ongeveer al wel een jaar lang twijfelen. Ik was naar een winkel in Zwolle om er een paar te proberen en de Kickbike was voor mij niet fijn dus ben ik huiswaarts gegaan met een Kostka tour max. Vandaag de eerste rit meteen ook gedaan en dat viel niet tegen! Leuk om te doen en ik kan prima overstappen van de ene naar de andere voet. Hardlopen kan ik niet wegens hoofdpijnklachten, en de sportschool vind ik wel leuk maar wilde toch iets buiten doen. Dus is dit ideaal. Nu nog volhouden! Samen steppen zou ik een stuk leuker vinden maar vooralsnog verklaart iedereen in mijn omgeving me voor gek dat ik dat ding gekocht heb. Inclusief mijn man en dochter :P
Hebben jullie dat ook gehad, dat ze dachten dat je gek geworden was toen je wilde gaan steppen?

pjer
Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:54

Fijne step is die kostka he?

tja na 3 ligfietsen en jarenlang micro stepjes, is mijn omgeving wel wat van me gewend qua vreemde voertuigen. :-)

Hier is het er de laatste weken niet echt van gekomen door drukte, maar deze week ga ik toch weer een rondje maken denk ik.
Ik moet alleen wel de bandjes eens oppompen want de laatste paar ritjes vond ik best zwaar. (kan ook aan beroerde conditie van mij liggen)

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:21

Ja, ik vond het vooral fijn dat ik het verschil zelf even kon voelen, anders had ik puur op verkrijgbaarheid misschien een gebruikte kickbike gekocht. De Kostka ging echt een stuk soepeler en paste mij ook gewoon fijner. Ik zit hier nu alleen wel te typen met spierpijn in bijna mijn hele lijf want ik had dus nog nooit eerder gestept en die eerste rit gelijk iets van 12 kilometer afgelegd. Waarna ik de volgende dag dacht dat het tegen de spierpijn zou helpen als ik dan een klein rondje van een kilometer of 5 zou doen. Niet dus... :=
Dat je zoveel spieren gebruikt bij het steppen....

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:53

*Blaast de laag stof van het topic af* :')
Hoi!

Ik ga eerst een step huren om te kijken of het ook daadwerkelijk iets is voor mij, en als het bevalt ga ik kijken met mijn moeder wat de mogelijkheden zijn tot koop.
Voor mijn hond zal het ideaal zijn. Omdat ik het belangrijk vind dat hij draaft, moet ik de versnellingen van de fiets belachelijk licht zetten :') Van wat ik heb begrepen is dit beter te doen met steppen :j

Wie heeft voor welk merk gekozen, en waarom die keuze?
Ik ga nu een footfighter huren omdat het bedrijf in de buurt zit en ze er goed uit zien :j

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:17

Tigress, als het je bevalt, ik heb een praktisch nieuwe kickbike in de garage staan en ik kom toch tot de conclusie dat ik hem eigenlijk nauwelijks gebruik. Dus mocht je hem voor een klein prijsje over willen nemen, stuur gerust een pb.

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:19

Nou ja, zoals hierboven al gemeld, ik heb voor de Kostka gekozen. Eerst de Kickbike geprobeerd en op zich was die al okee hoor, maar toen ik toch ook even de Kostka meenam, voelde ik wel gelijk het verschil. Als ik niet ook op de Kostka was gestapt had ik misschien evengoed de Kickbike wel gaan kopen omdat die nu eenmaal makkelijker ook tweedehands te kopen zijn, maar het verschil was toch voor mij de doorslag om een nieuwe en dus een Kostka mee naar huis te nemen.

Helaas heeft de pret niet lang geduurd omdat ik al tijdens mijn 5e of 6e tocht door een grote hond ben gegrepen en daar flinke schade aan mijn onderbeen aan over heb gehouden. Kan nu wel weer wat sporten intussen maar de laatste tijd zit het weer dan weer niet zo mee dus na mijn "ongelukje" heb ik eigenlijk pas weer één tocht gedaan. Wel een hele leuke, de step had ik in de auto mee genomen naar Harderwijk, waar ik naar fysio moest, en ben daar het bos in gegaan en de heide op.
Maar ga het zeker wel weer oppakken zodra dat kan want ik vind het een super fijne sport om te doen!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 22:21

Jeetje Billy! Heftig!

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:23

racebiet schreef:
Tigress, als het je bevalt, ik heb een praktisch nieuwe kickbike in de garage staan en ik kom toch tot de conclusie dat ik hem eigenlijk nauwelijks gebruik. Dus mocht je hem voor een klein prijsje over willen nemen, stuur gerust een pb.

Ik hou het in mn achterhoofd mocht het bevallen! :D

Billy, wat was voor jou een van de verschillen? Ik las al iets over soepeler?
En jeetje wat naar zeg! Dat zal wel schrikken zijn geweest :oo

pjer
Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:12

wat ik nog weet van de verschillen is dat de kostka een lagere en langere voetenplank heeft waardoor je minder diep hoeft te buigen met je knie en makkelijker van voet kunt wisselen. de kickbike heeft geloof ik weer een iets hoger stuur, want persoonlijk vind ik die bij kostka wel wat laag (ik ben 1.75m) De prijs is om en nabij gelijk. Ik geloof wel dat mijn stepdealer de kostka steviger en duurzamer vond..

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:09

In de Kostka zitten heel andere lagers en wielen waardoor de wielen makkelijker rollen en alles soepeler gaat. En als het stuur te laag is, kan er nog een verhogingssetje op maar ik heb dat niet nodig. Ik ben zelf iets van 1.74.
En op zich is de Kickbike ook wel goed neem ik aan, maar omdat ik toevallig op allebei weg kon steppen, voelde ik gewoon echt het verschil, waardoor ik toch voor de Kostka gekozen heb.

En ja, door een loslopende hond gegrepen worden was een heel heftige ervaring, en bovendien een bloederige. Moet ook zeggen dat daarom de drempel om weer te gaan steppen ook wel even iets hoger was. Ik was namelijk aan het steppen toen dat gebeurde....

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 00:30

Zijn er nog mensen aan het steppen?

Ik had al eerder in het topic gereageerd, dat ik het graag een keer wilde proberen. Afgelopen juli heb ik een kickbike G4 gehuurd bij Fitkick in Bussum. Hele aardige en enthousiaste vrouw, ik heb een uitgebreide instructie gekregen.

Maar ik heb last van mijn handen en
kreeg nog meer last van de kickbike.
Dus besloten om geen kickbike te kopen.

En nu het weer voorjaar wordt en ik thuis zit begint het weer te kriebelen. Het lijkt mij erg leuk om te doen met mijn hond. Ze loopt nu ook al naast de fiets.

Ik wil dinsdag naar een winkel in Amersfoort voor wat advies (ook vanwege mijn handen) en om steps uit te proberen. Ik hoop dat een ander stuur (geen racestuur) en het stuur hoger instellen helpt.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 07:54

Ik heb sinds een maand een kickbike G4 sport gekocht.
Aan het begin kreeg ik last van mijn handen en heup, maar als je eenmaal de juiste houding te pakken hebt en goed oefent met het heel losjes vasthouden van het stuur is dat helemaal geen probleem meer.

Ik maak een paar keer per week rondjes tussen de 3,5 en 15 km, ligt er een beetje aan hoeveel zin en tijd ik heb.
Het is wel echt heel erg leuk!

Mijn hond gaat altijd mee fietsen, maar steppen gaat wat te snel voor hem, het is ook een 9-jarige labrador kruising, dus de leeftijd zal iets meespelen. Als je wel met de hond wil steppen, kijk dan wel goed naar zo'n hulpstuk voor aan de step. De riep vast houden gaat een stuk lastiger dan met fietsen :').

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:31

Ik val nu in dit topic maar hee, dat lijkt me ideaal voor mij en mijn hond. Ik heb een hekel aan fietsen en voel me niet veilig met mijn hond aan de fiets in het verkeer ondanks training enz.

Ik ga eens kijken bij de fietsenwinkel of ze wat hebben om te proberen

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:56

x_Rebecca schreef:
Ik heb sinds een maand een kickbike G4 sport gekocht.
Aan het begin kreeg ik last van mijn handen en heup, maar als je eenmaal de juiste houding te pakken hebt en goed oefent met het heel losjes vasthouden van het stuur is dat helemaal geen probleem meer.

Ik maak een paar keer per week rondjes tussen de 3,5 en 15 km, ligt er een beetje aan hoeveel zin en tijd ik heb.
Het is wel echt heel erg leuk!

Mijn hond gaat altijd mee fietsen, maar steppen gaat wat te snel voor hem, het is ook een 9-jarige labrador kruising, dus de leeftijd zal iets meespelen. Als je wel met de hond wil steppen, kijk dan wel goed naar zo'n hulpstuk voor aan de step. De riep vast houden gaat een stuk lastiger dan met fietsen :').


Leuk! Ik heb sowieso last van mijn handen, dus ik ga kijken naar eentje met een ander stuur dan die van de G4 sport. Want zelfs met heel losjes vasthouden komt dat niet goed denk ik. Ik heb meer een soort fietsstuur nodig.

Maar gaaf dat je het een paar keer per week doet. Merk je iets qua spieren en conditie?

Bedankt voor de tip, ik wil inderdaad een honden hulpstuk erbij kopen. Gaat steppen sneller dan fietsen? Omdat je zegt dat jouw hond altijd mee gaat fietsen, maar dat steppen te snel gaat.