Kickbike

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:12

Steppen jullie ook in de winter?

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:19

Puppies zijn echt cute, het zijn Samojeden en de moeders en andere honden bij de fokker waren ook echt super lief! Dus over zes weken komt er waarschijnlijk wel gezinsuitbreiding, we slapen er nog even een nachtje over omdat het toch geen pakje boter is natuurlijk!

En ik heb bijna de hele winter gewoon gestept, je stept jezelf wel warm tenslotte. Alleen af en toe uitkijken op paden waar het glad kan zijn, ik los dat op door aan de rand te steppen en af te zetten op het gras naast het pad, dat is meestal niet zo glad. En natuurlijk probeer ik dan wel op de grotere paden waar beter wordt gestrooid te blijven.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:25

Klinkt goed Billy!

Romeo, ik heb mijn step pas sinds april, maar ben wel van plan om het hele jaar door te steppen. Steppen met sneeuw lijkt mij alleen niet zo handig.

JesdaJinn

Berichten: 10444
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:20

Oja! Samojeed. Wist ik wel eigenlijk :P
Gaaf hoor

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:23

Afbeelding

Need I say more.....

Vandaag weer een lekker rondje gedaan, maar een keer niet het zelfde want de wind waaide nogal stevig. Daarom iets meer in het bos gebleven, toch weer 12 kilometer gedaan en dan ook veel zandpaden gepakt dus wel wat zwaarder ook.

Nu ben ik driftig aan het brainstormen over honden namen en alvast aan het kijken of ik een andere step wil :+

JesdaJinn

Berichten: 10444
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:27

Aaaaaaaaah hebben! Zo lief!

Hier staat de step nog steeds braaf in de schuur te wachten op koud weer.

Vanmorgen heb ik een workshop Canicrossen gedaan. Was erg leuk om te doen en ben van plan om het serieus om te pakken. Daarnaast wil ik ook gewoon blijven steppen maar ik vind het echt te warm voor mijn hond. Canicrossen gaat wat makkelijker want de hond loopt op mijn tempo en dat gaat (nog) niet zo hard. Haha xD
Was erg leuk om te doen! Na de workshop mocht meneer even lekker in het water spelen en daar heeft ie uitgebreid gebruik van gemaakt.

Toen we thuis kwamen hadden we vistie en Jinn had lekker in de auto geslapen. Moest een half uurtje rijden en thuis gekomen wilde het kindje van de visite met de bal spelen. Dus hem 'geleerd' hoe je de bal kon krijgen en na ongeveer 10 minuten bracht Jinn de bal al naar het kleine mannetje en die heeft heeeeeeeeeeeeeeeel vaak gegooid. Vanmiddag, toen ze weg waren lag hij voor pampus. Heerlijk :P

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:36

Wat zijn jullie stil, niemand meer aan het steppen?

Ik ben vandaag gewoon weer lekker een rondje van ruim 11 kilometer weg geweest. Stond wel redelijk veel wind dus een beetje in het bos gebleven wel. En vanmiddag weer even wezen pup knuffelen, hij groeit als kool! En is zo leuk.....

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 02:30

Ja hoor, maar niet zo ver en geen bijzondere routes. Kleine stukjes door de wijk, naar de stad en het park/bos, maar dat is allemaal in de buurt.

Laatst met de regen wel ontdekt waarom het handig is om spatborden te hebben :Y) Want die heb ik dus niet.

En ik had ook last van de wind, dus een paar keer de fiets gepakt ipv de step.

Goed dat je 11 km hebt gestept Billy! Dat is een flinke afstand.
En leuk van de pup, je kan vast niet wachten tot hij naar jullie gaat.

JesdaJinn, gaaf van de Canicross! Ik doe speuren met mijn hond, dat is ook leuk om te doen. Heb je dat weleens gedaan? En jammer dat het te warm is om te steppen met Jinn. Doe je het ook niet zonder hem? Ik gebruik mijn step ook als vervoersmiddel (ipv fiets). En ik moet eerlijk zeggen dat als het onder de 20 graden is, ik wel met mijn hond step. Maar wel kleine stukjes en naar een plek toe waar ze los kan.

JesdaJinn

Berichten: 10444
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:26

Nee.. ik step eigenlijk nooit zonder hond. Waarom weet ik eigenlijk niet.
Speuren heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me voor de hond erg leuk!
En canicrossen vind Jinn geweldig. Jammer dat ik totaal geen conditie heb. Haha

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:28

Ach nog een jaartje of zo en dan mag ik met hond steppen *\o/*

Tot die tijd maar alleen vol zien te houden.... Vandaag ook weer gewoon gegaan en wegens de wind ook weer een beetje in het bos gebleven, maar wel een kleine 13 kilometer gedaan.
Toen ik van huis ging dacht ik, ik doe een klein rondje, maar als ik dan eenmaal onderweg ben gaat het best lekker. Mijn water werd alleen wel een beetje warm onderweg :D

Gisteren weer pup wezen knuffelen en wat groeit hij hard! En is zo lief, echt de leukste van het nest! Zo goed gekozen echt, ik kan niet wachten om hem op te halen!

Zou er trouwens een fietskarretje aan de step kunnen? Dat zou leuk zijn, kan ie vast mee :P

JesdaJinn

Berichten: 10444
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:43

Ik heb vandaag met Jinn gesupt (nieuw woord xD)
Echt heel leuk om te doen! Helaas staan we maar weinig op de foto.


Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 01:08

Wat gaaf JesdaJinn! Hoe vond Jinn het?
Zelf heb ik alleen een keer zonder hond gesupt, mijn hond houdt niet van water.

Lekker rondje Billy, waaide flink vandaag inderdaad. Je pup klinkt leuk :D En geen idee over het fietskarretje. Dat wordt misschien wel zwaar. Je kan het vragen aan iemand met verstand van steps, bijvoorbeeld een verkoper.

Vandaag heb ik 2x 4 km gestept (zonder hond). Heen had ik tegenwind en dat ging best zwaar en langzaam. Maar op de terugweg lekker wind mee.

Ik heb laatst weer met mijn enkel tegen de step aan geschopt trouwens :+ Door het lekkere weer was ik heel blij aan het steppen en kennelijk zwaai ik mijn been dan scheef voor het afzetten.

Maar ondanks mijn onhandige ongelukjes die compleet mijn eigen schuld zijn, ben ik nog steeds erg blij met mijn step. Ook als vervoermiddel gebruik ik hem best vaak, niet alleen voor rondjes.

JesdaJinn

Berichten: 10444
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:13

Hij vond het eerst heel spannend! Maar daarna genoot ie van alle luchtjes en ging die lekker uit het water drinken.
Ook ging die op de punt staan en werd ie later wat relaxter

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:43

O dat ziet er leuk uit! En met dit weer helemaal lekker ook...
Hoef je niet bang te zijn om om te kiepen :D

JesdaJinn

Berichten: 10444
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:09

Eigenlijk voor de hond net iets te warm gok ik. Had gehoopt dat hij wel wilde zwemmen zodat ie lekker kon afkoelen maar dat wilde die niet. Oké. Hoeft niet :)

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:27

Pfff hier hebben we een logeetje, de hond van mijn zus. En die is nogal druk druk druk dus ik kom wel aan mijn beweging toe momenteel.

Mijn schema vandaag ongeveer: Opstaan, 45min. tot een uurtje gelopen met hond, thuis even wat huishoudelijke taken doen, steppen (ongeveer 12 kilometer) eten, douchen, hond uitlaten, bezoekje aan mams, even een boodschapje doen, hond uitlaten, koken, eten, brood smeren voor morgen, koffie, grote ronde met hond (weer klein uurtje) en daarna rust....
Stappenteller op mijn tomtom is zeer verbaasd en staat op ruim 17 duizend voor vandaag, kilometers afgelegd ruim 22 (en dat zal dan wel inclusief het steppen zijn natuurlijk)
Ik gok dat ik wel lekker slaap vannacht :+

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 00:23

Zo dat is een drukke dag Billy! Wel lekker gestept zo te zien. Slaap lekker :D

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:05

Ja dat slapen is wel gelukt :D
Gisteravond weer even pup gaan knuffelen, hij wordt echt al best groot! Nog een kleine 3 weekjes en dan hebben we hem in huis *\o/*

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:24

Leuk! Je kan vast niet wachten :D

Ik heb net met Fe gestept en haar de weg laten bepalen :P Ze liep rechtstreeks naar het park, terwijl ik in eerste instantie de andere kant op was gegaan. En vervolgens vanuit het park naar mijn ouders, die wonen in de buurt gelukkig :+

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:54

Pff wat is het toch warm, maar ben wel gaan steppen, bijna 14 kilometer vanochtend. Wel zo veel mogelijk in het bos en dus in de schaduw gebleven. We zijn ook nog even bij onze pup langs geweest, nou ja even, het is ruim een uur rijden maar gelukkig wel airco in de auto! Het eerste nestje is nu uitgevlogen en alleen "ons" nest is er nog, en in een kleine week gewoon weer gegroeid, ze gaan echt hard!
En we hebben al een fietskar, via marktplaats. Maar aan de step vastmaken is geen strak plan, past niet zo en lijkt me ook niet zo fijn steppen. Dat wordt dus veel fietsen als de pup er eenmaal is!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:19

Zijn er hier eigenlijk ook Belgen?

Heb heel dit topic doorgelezen en eigenlijk trekt het mij wel maar zou dat dan graag met de pony's kunnen doen. Zou dat lukken? Is goed opgevoed en draaft graag mee.

Verder kan je met alle modellen wel een stukje bos meepakken of moet je daar echt een specifiek model voor hebben? Is hier voornamelijk asfalt maar hebben ook grindwegen en eenmaal ik uit huis ga hoop ik op wat meer bos.

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:30

Een pony meenemen naast de step zou ik zelf niet zo snel doen denk ik. Want steppen en een hand van het stuur los gaan al bijna niet samen, je stuur is namelijk het enige wat je een beetje recht en in balans houdt, omdat je altijd maar met een voet op de step staat en dus niet zoals met fietsen je lichaam voor balans gebruikt.
Tenzij de pony zo klein is dat je hem aan zo'n honden antenne kunt aanlijnen natuurlijk, dan zit de lijn aan de step. Alsnog wel eng denk ik....

Op zich kan je al gauw het bos in met de step hoor, alleen waar je rekening mee moet houden is dat de treeplank vaak vrij dicht bij de grond zit en boomwortels en zo dan al gauw struikelblokken worden.
Zeker bij de standaard toer- of sportstep. En geveerde cross step is dan een beter idee maar die zal wel weer iets zwaarder steppen op asfalt als zo'n lichte toerstep natuurlijk.

Dus als je voornamelijk asfalt en schelpen paden neemt dan is een toerstep prima maar wil je echt de bospaadjes voor de mountainbike nemen is een cross type misschien handiger. Fijnste is ook als je ergens de diverse modellen kan proberen, dan voel je snel genoeg welke voor jou lekkerder stept.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:18

Met de fiets heb ik ook bijna altijd het stuur vast met 2 handen :') , staan erg goed op commando. Er nog wat zitten over opzoeken gisteren en toch een aantal gevonden die het doen en een aantal die het gevaarlijk vinden net als fietsen. Denk dat ik het enkel ga weten met uitproberen. Zijn allemaal onder de 1 meter.

Dankje voor het advies :D . Ik ga nog opzoeken hoe het zit qua verkopers in België daarvan want uitproberen zou ik graag doen, is misschien wel gewoon helemaal niks voor mij en is toch best een uitgave.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:18

Lori, je balans is met een step veel minder als met een fiets, net als Billy zegt. Ik kan zonder handen fietsen, maar op een step met moeite met 1 hand steppen. Ik zou niets met je hand vasthouden tijdens het steppen, wat je uit balans kan brengen (hond/paard). Maar dan eerder het paard aan de step vastmaken (met bijvoorbeeld zo'n walkydog) of aan jezelf (heupgordel). Maar daar zitten ook risico's aan met een paard, dat ze jou of de step meesleuren als ze schrikken/ervandoor gaan.

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:04

Aangezien zaterdag dan eindelijk echt de pup wordt opgehaald en ik dan een paar dagen alleen met hem thuis ben, gok ik dat ik komend weekend misschien een keer niet zal gaan steppen.
Gisteren was ik wel gegaan, een ronde van ongeveer 14 kilometer gedaan maar wel met halverwege een klets pauze omdat ik langs mijn oude paardenwei kwam en er een kennis tegenkwam die er in de tijd dat ik Sil had ook al een weitje had. Was leuk om weer eens bij te praten en de paardjes even gedag gezegd en aangehaald. Tegen de tijd dat ik eens uitgekletst was was het wel al aardig warm maar ach, nat van het zweet wordt ik toch dus een beetje erger maakt dan ook niet uit eigenlijk :D

Ik wil proberen wel elke week te blijven steppen maar zo lang ik alleen thuis ben met pupje ga ik natuurlijk veel tijd in hem steken en moet ik maar zien of het er van komt om te steppen, anders pak ik het wel weer op als mijn man weer thuis is. Die is nu in het buitenland, dat konden we niet verzetten, er moet geklust worden en die klus moet ook af.

Maar ik verheug me hoe dan ook op Marley, zoals we hem gaan noemen en ga dan gewoon tijdelijk even meer fietsen!