Kickbike

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 13:34

Ik heb er eindelijk 1 besteld, al jaren wil ik er 1.., nou ja mijn vriend heeft hem besteld voor mij, die zei: Ik hoor je er al zo lang ik je ken over, nu bestel ik er 1 voor je!
Een Kickbike G4 sport.

In hardlopen vind ik maar geen plezier, ik doe het wel wekelijks maar met tegenzin, het wordt niet leuker, ik heb steeds minder zin om te gaan.

Nu ben ik erg benieuwd, zijn er meer kickbikers (in t Gooi en omstreken) hier op bokt?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:38

Ik heb het gegoogled, ik dacht dat het zo'n fiets was met een loopband erop. Maar het is een step toch?

Lijkt mij ook leuk, volgens mij kan je dat ook goed met een hond doen. Zie weleens workshops voorbij komen 'steppen met je hond'.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:39

Ik heb net gegoogled maar het is een step!! Ik kende het helemaal niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 14:10

Klopt! Destijds leefde mijn hond nog en leek me geweldig, helaas nooit meer van gekomen, nu heb ik een dochter van 19 maanden en wil ik nog dagjes naar de dierentuin etc. Maar ooit komt er wel weer een hond, en dan is dat idd heel leuk met de step.

De workout-intensiteit zit tussen hardlopen en fietsen in. Het is minder belastend voor je gewrichten en minder blessure gevoelig.
Uiteraard zullen sommige mensen wel even appelig kijken maar dat interesseert me echt niets :D

hier even een motiverend stukje voor anderen (vind ik althans)! :D
Ik zocht wat medestanders in het Gooi en stuitte hierop.
http://www.fitkick.nl/step-verhuur/over-mij
Laatst bijgewerkt door IMJ op 01-08-16 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:12

Ik step wel eens, probeer 1 keer per week een rondje van ca 6 km m te doen met mijn welshpony.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 14:14

Leuk! ook een sportstep?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:17

Ja, zelfde uiterlijk als die van jou, groot voorwiel, kleiner achterwiel en zo'n racestuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:25

Ah ik droom er echt van om zo'n ding te hebben! Ik heb nu een normale 'kinder'step (maar dan voor volwassenen) met twee kleine rubberen wieltjes. Voor een klein stukje is het leuk, maar het rijd niet comfortabel, je blijft bij ieder bobbeltje haken, maakt een geluid van jewelste en rijd flink voor banketstaaf op zo'n klein stepje. :')

Ik wil echt graag een mooie kickbike maar ik vind ze gewoon weg te duur. Tweedehands heb ik eigenlijk nog niet echt naar gekeken, ik heb wel een Bike 2 Go kickbike tussen mijn favorieten oo MO staan. Waar moet je op letten? Op de banden?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 14:33

Ligt eraan wat je wil!

Ik keek ook steeds op MP, bij mij in de buurt nog niet 1 gevonden helaas. Mijn vriend wil er ook op en die wilde een nieuwe!

Ik zag nu dat er een bedrijf is die de gebruikte kickbikes verkoopt voor 150,-.
Maar is niet bij mij in de buurt.

Waar je op letten moet ligt eraan wat je wil.

Degene die wij nu hebben is zowel voor verharde paden (bos) als gewoon op asfalt, wil je echt alleen maar bos(zandpaden) dan heb je ook off the road modellen, maar die schijnen dan weer niet fijn op asfalt te steppen.

De G4 sport is een heel gangbare.
Zo heb je dan ook nog kickbikes van het merk footfighter, die zijn iets goedkoper.
De G4 city is met een mandje, handig voor kleine boodschapjes maar minder geschikt voor het bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:39

Het zal bij mij voornamelijk gaan voor asfalt en verharde bospaden. In de toekomst wil ik misschien wel gaan steppen met mijn hond.

Opzich worden er bij mij in de buurt wel wat kickbikes verkocht, maar een stukje rijden vind ik ook niet erg.

Deze is bij mij in de buurt: http://link.marktplaats.nl/m1074482836

Dit is weer een ander soort kickbike of niet? Het voorwiel is wat kleiner. Is dat een nadeel? http://link.marktplaats.nl/m1071893689

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 14:44

Zoveel verstand heb ik er ook niet van. Die dogatti wordt idd veel door hondenbezitters gebruikt! Vind ik ook een leuke!

Ik denk dat een groter voorwiel meer stabiliteit biedt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:58

Wat leuk!
Ben dol op alles met wielen dus...oh jee :o

Gauw eens kijken op Marktplaats *\o/*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 15:24

:D

Ik hoop op meer verslaafden! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:41

Jaren een kickbike gehad maar kreeg er vreselijke pijn van in m'n achillespees dus die heb ik nu verkocht en een bikestepper weer gekocht iets anders maar wel ontzettend leuk om met de honden mee oppad te gaan

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:47

Jep, hier ook een kickbike! Al ruim vijf jaar. Ik gebruik 'm nu alleen voor het steppen met de pony's. Hij gaat dan ook over bospaden. Dit gaat prima. Ik vind het echt een hele fijne step. Ik ben zelf lang en krijg geen last van mijn rug oid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 15:57

Jammer Seven, gelukkig een goed alternatief gevonden!

Als jullie met de pony steppen dan de pony in 1 hand stuur in de andere net als met fietsen?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:03

Beide. Inmiddels ben ik enorm handig in het met 1 hand steppen. Dus kan ik de andere hand voor de pony gebruiken. Maar, ik leg die hand ook gerust op het stuur en heb dan ook het halstertouwtje nog beet.
Soms heb ik in mijn Linkerhand ook nog een klein menzweepje. Voor als de pony's te voorwaarts zijn. Dan kan ik even 'wapperen' met het zweepje en dan blijven ze weer keurig op hun plek lopen.
In principe doen ze alles op stemcommando's. Dus hebben we het halstertouwtje alleen voor de sier vast :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:05

Seven schreef:
Jaren een kickbike gehad maar kreeg er vreselijke pijn van in m'n achillespees dus die heb ik nu verkocht en een bikestepper weer gekocht iets anders maar wel ontzettend leuk om met de honden mee oppad te gaan

Wat is het verschil precies dan?
Zie inmiddels zoveel namen/types/modellen voorbijkomen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:13

Voor degenen die het al doen, hoe belastend is het voor je rug? Ik kan slecht staan, het lijkt mij dat je dat op de step ook veel doet. Of is het toch anders door de beweging die je maakt? Het wandelen oppakken lukt ook niet echt en de omgeving hier leent zich op zich meer voor iets met wat meer snelheid, maar ik heb zo'n hekel aan fietsen. Steppen lijkt mij een leuke tussenweg, maar ik twijfel dus wat mij rug er van gaat vinden. Beweging is juist wél goed voor mijn rug.

En hoe zit dat met zo'n bikestepper?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 16:30

Je kan er ook 1 huren voor een maand 60,-
Volgens mij kan je bij datzelfde bedrijf kopen.
Misschien is het mogelijk wat met de aanschafprijs te doen als blijkt dat het bevalt na die enen maand huren (60,- van de aanschafprijs af??)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:34

Ik heb geen last van mijn rug door de kickbike. Maar dat wil natuurlijk niks voor een ander zeggen. Je woont niet echt in de buurt, anders mocht je mijn step gerust uitproberen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:35

Een bikestepper is letterlijk een fiets met step apparaat in 1
Ik heb bekken en knie problemen en bij de stepper heb ik geen last. Het is niet heel zwaar maar door de versnellingen kun je hem wel zwaar zetten. Het gebruik is even wennen maar wel leuk
Ik heb deze
Afbeelding

Met de kickbike kreeg ik dus wel last van m'n step been, rug en bekken

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 16:44

Grappig ding!

Maar ik vond steppen op de sportschool al echt niet leuk. Dus dat gaat m niet worden. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:46

Dat is binnen ook niets aan heb ook 2 voor binnen maar dit is wel keuk, lekker het bos in etc

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:00

Ziet er leuk uit, maar zie mezelf er al ongenadig mee onderuit gaan, met al dat ijzer tussen de benen :=
Dan pak ik ook liever de fiets.