Wondje op hoofd? Wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lazypony

Wondje op hoofd? Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 23:29

Hallo bokkers,

Ik heb een klein probleem, ik heb een plekje op mijn hoofd zitten die broeit en waardoor mijn haar aan elkaar gaat vastplakken. Ik denk zelf dat het een soort van wondje is, maar dat weet ik niet zeker, want ik kan niet mijn eigen achterhoofd zien. :+ Voordat ik het kreeg ben ik een hooguit een weekje terug bij de kapper geweest om het te laten verven, hierbij is er niet echt zacht omgegaan met mijn hoofdhuid en haar en waren er enkele kleine plekjes al te zien op mijn haarscheiding toen ik er vandaan kwam, en toen ik een weekje later dus op de bank zat voelde ik dat er iets op mijn achterhoofd zat wat aan het broeien was. Eerst was het gewoon haar wat aan elkaar vastplakte en dus geen bultje, nu is het dus wel een bultje soort van en ik weet eigenlijk niet wat ik er nu mee aan moet, moet ik het meer gaan wassen? En met wat voor shampoo dan? Of moet ik het juist niet wassen en er niet aanzitten, of kan ik er wat op doen zodat het weggaat. Ik kan geen foto maken denk ik want het is amper te zien en we kwamen er ook 2 dagen later achter dat het een soort van wondjes waren. Ik heb het nu trouwens een weekje met rust gelaten en hooguit 2x gewassen met een milde babyshampoo maar het word er niet echt beter op.

Dus als iemand een idee heeft wat ik er aan kan doen of wat ik ermee moet doen dan word ik wel heel erg blij. :j

(Ik heb trouwens geen idee of dit topic hier hoort, maar dat zien we dan wel weer.)

piffgek

Re: Wondje op hoofd? Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 23:38

Misschien een idee om langs de huisarts te gaan.. Het kan zijn dat het gewoon geïrriteerde huid is, maar je weet maar nooit. Het is altijd fijn als er even iemand mee denkt die er verstand van heeft!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 23:55

Even langs de huisarts. Hij heeft vast wel een fijn cremepje voor op je geïrriteerde huid.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:14

Ik heb ook een keer iets vergelijkbaars gehad. Twee keer zelfs. Beetje aan de onderkant van mijn achterhoofd. Heb toen een speciale shampoo gekregen van de huisarts en toen was het zo weg. het kwam op mij over alsof het onder mijn staart had zitten broeien.
Ik heb het zelf alleen op een foto kunnen zien, maar mijn zus omschreef het als: "WTF! het lijkt wel of je aan het rotten bent, gadver!"
Mijn interpretatie: geirriteerd plekje met wat wondvocht...

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 00:19

Ooh wauw rotten nog wel. :') Nee bij mij zie je het gelukkig amper maar ik voel het wel op bepaalde momenten, het word niet echt erger maar ook niet minder. Ik weet niet of mijn ouders het leuk gaan vinden om speciaal hiervoor naar een huisarts te gaan. Zou ik het nog wat langer moeten afwachten misschien?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:26

RianneEnzo schreef:
Ooh wauw rotten nog wel. :') Nee bij mij zie je het gelukkig amper maar ik voel het wel op bepaalde momenten, het word niet echt erger maar ook niet minder. Ik weet niet of mijn ouders het leuk gaan vinden om speciaal hiervoor naar een huisarts te gaan. Zou ik het nog wat langer moeten afwachten misschien?

Laat het dan eerst aan je moeder zien. Zij weet wel of je er dan mee langs de huisarts moet gaan of niet.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 00:32

Ik heb het al laten zien en zij zei dat ik er niet moest aanzitten en het maar moest wassen met babyshampoo. Maar er is niet echt vooruitgang.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 01:05

Voor de zekerheid even langs de huisarts. Als het iets is wat kan uitbreiden ben je niet gelukkig als je langer wacht.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:46

Klinkt beetje als eczeem :) even langs huisarts

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:53

Ik denk dat het Door het verven van je haar komt.
Hebben ze het toevallig ook gebleekt? En Brande het toevallig?

Ik heb namelijk als het net geverfd is ook van zulke plekjes.
Alleen doe ik er niks aan en dan zijn ze met ongeveer 1 a 2 weken weg .

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:53

RianneEnzo schreef:
Ik heb het al laten zien en zij zei dat ik er niet moest aanzitten en het maar moest wassen met babyshampoo. Maar er is niet echt vooruitgang.

Dan laat je het nog een keer zien en leg je uit dat je toch naar de huisarts wil.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:04

Huisarts zit in je basiszorg.
Kan je gewoon heen zonder aan je eigen risico te komen.

Ik heb regelmatig eczeem op mijn hoofd.
Krijg dan ook wondjes waar troep uit komt.
Wassen met speciale shampoo, van de huisarts, is dan het enige wat werkt.