suikerziekte?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

suikerziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 17:23

ik had laatst een topic geopend waarin ik vertelde dat ik steeds misselijk ben.
dat ben ik nu nog steeds. maar ik vroeg laatst aan mijn ouders wat de verschijnselen zijn van suikerziekte. ik heb een hele hoop dingen gehoord die ik nu bij mezelf merk. dit zijn ze:
-duizeligheid, het word vaak ook zwart voor mijn ogen.
-vermoeidheid, terwijl ik vroeg naar bed ga.
-misselijkheid, het gaat maar niet over
-ik krijg steeds meer trek in snoep en suiker, voorheen had ik dit veel minder!
-ben binnen 22 dagen 5 kilo afgevallen (eet nog normaal!)
-heb veel dorst (en moet daardoor veel plassen)

mijn moeder heeft al een afspraak gemaakt met de HA.
maar wie herkent dit? en zou het mogelijk zijn dat ik dat heb?
ik hoor het graag.
groetjes sardientje
Laatst bijgewerkt door sardientje op 29-07-16 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Emmamelody

Re: suikerziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:27

Voor zover ik weet is een van de belangrijkste symptomen voor suikerziekte veel moeten plassen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 17:28

die ben ik even vergeten! heb veel dorst en tja daardoor moet ik veel plassen :')
zal het even erbij zetten :j

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:29

klinkt als suikerziekte inderdaad... :(:)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:38

Ik zou gewoon naar de dokter gaan inderdaad, die kan kijken wat hij er van vindt en kan je eventueel doorverwijzen naar het ziekenhuis :) Dan weet je in ieder geval zeker of dat het wel of niet is in plaats van hier te gaan speculeren. :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 20:40

ik hoop dat er niets is, ik wil in ieder geval beter zijn voor ponykamp!!!!!!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:42

^ ja laten we dat in ieder geal hopen, ziek op het paard :n
en oh ja, probeer is niet veel suiker te eten, en kijk of je je dan nog misselijk voelt, je gaat naar de dokter, maar tot die tijd je misselijk voelen...

ps: kijk pb

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:20

Jh -> mws

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:26

Ga best langs de huisarts langs en laat bloed prikken. Zo even speculeren heeft weinig zin.

Heeft 1 van je ouders ook suikerziekte dat zij zo eventjes alle symptomen kunnen benoemen?

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:37

Klinkt helaas als suikerziekte, vooral het vele drinken en vele plassen is een symptoom wat vaak op suikerziekte wijst. Mijn zusje had precies dezelfde symptomen als jij en zijn we naar de HA geweest om urine te laten testen en bloed te prikken. Haar bloedsuikerwaarde was toen 42, wat extreem hoog en gevaarlijk is. (normaal hoort het rond de 5-7 te zitten) ze is hierna direct met spoed opgenomen in het ziekenhuis met diabetes type 1.
Ik hoop het natuurlijk niet voor je, maar je symptomen wijzen er helaas wel op. Mocht je wel de diagnose suikerziekte krijgen, wil ik je graag troost bieden. Je wereld lijkt de eerste weken even in te storten en je levensstijl moet vooral in het begin drastisch aangepast worden, maar naarmate de tijd strekt wen je er aan en zijn er veel mogelijkheden zoals bijvoorbeeld een pomp ( mijn zusje heeft de omnipod, die is draadloos en met afstandsbediening te bedienen) en word het allemaal net weer een stukje makkelijker.

Maar laten we hopen dat er niets aan de hand is. Mocht je meer willen weten over diabetes en ervaringen van een ander willen horen mag je mij altijd een pb sturen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:34

Wat is veel drinken? Het is ook warm weer geweest dus dan drink je ook meer. Natuurlijk kannhet wel maar ik denk dat je eerder verslaafd bent aan suiker en door het eten hiervan bovenstaande symptomen hebt. Goed dat je langs een arts gaat die kan e.e.a. onderzoeken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:45

Het zijn verschijnselen van suikerziekte, maar aan de andere kant. Ik heb ook de laatste tijd dat ik meer drink dan gemiddeld mede door de warmte, moet ook vaak naar de wc en omdat ik daar steeds aan denk moet ik juist alleen maar vaker. Vermoeidheid kan ook een heleboel andere oorzaken hebben, ik voel me ook altijd moe ondanks dat ik meer uren nu slaap eigenlijk dan ik eerst deed, dit komt mede door vakantie en ook weer door de warmte en het onregelmatige weer. Zoetekauw was ik altijd al :D
Door dat je ineens meer zoetigheid eet en meer drinkt kan je ook misselijk worden, zeker als je al moe bent, dat helpt niet mee. Zo loop je van het een in het andere.
Ik zou je dus niet te veel zorgen maken, het kan ook gewoon even een dipje zijn door verandering in je situatie of het weer.
Daar in tegen wel even bloed laten testen om et uit te sluiten uiteraard.

Als je drinkt wat drink je dan trouwens? Als je veel zoete drankjes drink als limonade en sap kan dit ook effect hebben op je lichaam, ik deed dat ook en werd er hartstikke beroerd van, nu als ik echt dorst heb, eerst een glas water achterover gooien en voor de lekker kan je nog een zoet drankje er achter aan nemen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:16

Ik had precies dezelfde symptomen en ik had "gewoon" een lage bloeddruk en bloedarmoede, zou me in elk geval niet te druk maken.

Mijn bloeddruk is nog steeds erg laag en elke keer als ik weer een dip heb heb ik erg veel behoefte aan drop en chips vanwege het zout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:19

Wat drink je en hoeveel?

Voor mijn diagnose ging ik van 1-1,5 liter drinken naar een liter of 3-4 minstens op een dag. En drie keer per nacht eruit om te plassen.

Dus dat is echt wel extreem.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:29

mijn zusje had precies dezelfde klachten, toen bleek het uiteindelijk ook suikerziekte te zijn..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:49

Het zijn symptomen die bij suikerziekte kunnen passen maar ook bij tig andere dingen dus zou gewoon ff bij de ha je bloed meten en je niet bij voorbaat al druk gaan maken ;)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 10:34

ik ga morgen naar de dokter.... ben benieuwd.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:12

Succes morgen!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 14:18

dankje!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:26

Klink inderdaad als suikerziekte...helaas :(

Ik heb nu sinds 8 maanden diabetes 1 (suikerziekte dus) en ik had het niet zo door. Omdat de symptonen steeds op iets anders afgeschoven werden. Veel drinken = het was zoo warm dus dan ga je meer drinken, het vele plassen had ik niet eens zo door (behalve als ik lang in de auto zat). Dat afvallen (ik woog nog maar 42 kilo op het laatst en ben 1,70...nu weeg ik 52 kilo) zei de dokter dat het stress was. Maar toen het door bleef gaan ben ik nog een keer naar de dokter gegaan. Ik kon die ochtend meteen bloedprikken en de dokter zei dat ik de juitslag over 2 dagen zou krijgen.
Nou, ik lag de zelfde middag op de spoedeisende hulp afdeling omdat de dokter zei dat m'n bloedsuiker zo hoog was dat het gevaarlijk was. Dus heb ik leuk een dagje aan het infuus doorgebracht. -O-

Iedergeval veel sterkte! Hopenlijk is het iets anders dan suikerziekte was verholpen kan worden. Maar goed dat je naar de dokter gaat. :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 18:26

Ik heb zondag ponykamp dus hoop zo dat ik wel kan gaan!O ja, ik drink veel water en soms wat limonade

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:29

Mocht het inderdaad diabetes zijn dan denk ik dat je dat vaarwel kan zeggen. Dan ga je in eerste instantie meteen de mallemolen in.
Dus ik duim (sowieso!!) voor je dat het wat anders is.
Hoeveel drink je nu?

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:22

Idd wat lente zegt. Als je echt diabetes heb kan je waarschijnlijk niet op ponykamp.
Toen ik diabetes kreeg moest ik elke dag naar het ziekenhuis, dus ben gewoon een week niet op school geweest + daarna nog een week alleen halve dagen. Ik mocht ook even niet sporten dus ben een week of 6 niet naar karate geweest. Paardrijden mocht gelukkig nog wel, als ik maar niet heel intensief en lang ging rijden. Ik had dus niet op ponykamp gemogen als ik op dat moment zou gaan.
Dus hopen (sowieso, want het is niet leuk) dat het iets anders is!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 08:55

Het is geen suikerziekte *\o/*

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:38

Super fijn!! :D