Bedankt alvast voor het lezen, ik weet even niet meer welke kant ik op moet qua voeding dus ik hoop hier tips te krijgen.
Sinds anderhalve week heb ik alle broodproducten uit mijn voeding geschrapt. Dit na aanleiding van de erge bloedsuikerschommelingen die ik altijd had. Door één en ander uit te proberen kwam ik erachter dat dit door het brood eten kwam en ik was ook vaak moe na de maaltijd dus vandaar de boel geschrapt.
Even een overzichtje van hoe ik nu ongeveer eet:
Ontbijt: havermout zonder suiker met lijnzaad en chiazaad (dit at ik altijd al). Of Griekse yoghurt met fruit.
Lunch: Omelet van eieren met heel veel groente (maar net wat ik in de koelkast heb) of een vegetarische vleesvervanger met heel veel groente.
Avondeten: gewoon met de pot mee vanwege mijn gezin, dus wel aardappelen en of pasta, maar wat kleinere hoeveelheden.
De eerste week voelde ik me hierop perfect, ik was zo verbaasd dat ik zo lang door kon op 1 maaltijd zonder dat ik telkens hoef te eten, trillerig, duizelig enz. word. Ik heb ook veel meer energie en ben 1,5 kg afgevallen, super dus!
Totdat ik van de week vreselijke maagpijn kreeg, ik sta op mijn kop, kan er niet van slapen, moet de hele dag boeren en de pijn straalt zelfs uit naar mijn rug. Ik ben bekend met maagklachten vanwege medicijnen die ik gebruik en heb al eens een maagonderzoek gehad. Hier kwam uit dat ik kleine ontstekingen heb in de maag en hiervoor moet ik maagzuurremmers slikken. Alleen ben ik nu op een punt gekomen dat zelfs dat niet meer helpt.
Het komt duidelijk door de verandering van het eten, maar omdat dit mij tegelijk zoveel goeds brengt wil ik eigenlijk niet terug naar brood.
Vandaar mijn vraag: wie eet ook koolhydraatarm en heeft ervaring met maagklachten??? Ik hoop heel erg dat iemand mij een zetje in de goede richting kan geven want ik weet het even niet

Alvast bedankt!