Last van keel, wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brinta12

Last van keel, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 14:43

Ik heb ongeveer al 3 maanden last van mijn keel. Het voelt als een vernauwing en hierdoor heb ik last met ademhalen. Ademhalen via mijn neus gaat lastig, hiervoor heb ik van de huisarts een neusspray gehad met corticosteroïden. Heeft iemand een suggestie wat het kan zijn?
Ik heb een melk en pinda allergie en ik krijg precies dezelfde klachten als nu. Deze allergieën heb ik onder controle, want ik weet waar het in zit. Ik zat zelf te denken aan een nieuwe allergie (bijv. Huisstofmijt?). Of misschien iets van ontstoken amandelen.

elenaMM77

Re: Last van keel, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:48

Teruggaan naar de huisarts, melden dat de spray niet aanvullend werkt en aanvullend onderzoek laten doen? want het kunnen zoveel dingen zijn.. speculeren heeft dan weinig nut helaas

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:49

Idd gewoon even terug naar de huisarts :)
Eventueel even door laten verwijzen naar de KNO en/of allergie testje laten doen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:58

Ik heb ook zoiets ja. Ik ben echt meer dan een jaar geleden ongeveer 3 weken flink verkouden geweest en sindsdien gaat ademen door de neus erg moeizaam. Alsof de zuurstoftoevoer is vernauwd.
Ik dacht altijd dat het kwam door kraakbeenvorming omdat ik hier en daar ook een flinke kopstoot van n paard heb gehad in de tussentijd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:01

Ik weet niet wat het kan zijn.
Weet je wie er wel achter kan komen? De huisarts. Die heeft daar namelijk voor gestudeerd en weet de juiste wegen te bewandelen en de juiste doorverwijzingen te geven aan je.
Naar de huisarts dus, niet naar bokt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:02

Goof schreef:
Ik weet niet wat het kan zijn.
Weet je wie er wel achter kan komen? De huisarts. Die heeft daar namelijk voor gestudeerd en weet de juiste wegen te bewandelen en de juiste doorverwijzingen te geven aan je.
Naar de huisarts dus, niet naar bokt.

Mee eens :)
Daarmee is het voor ons niet te 'raden' wat je hebt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:18

Brinta12 schreef:
Ik heb ongeveer al 3 maanden last van mijn keel. Het voelt als een vernauwing en hierdoor heb ik last met ademhalen. Ademhalen via mijn neus gaat lastig, hiervoor heb ik van de huisarts een neusspray gehad met corticosteroïden. Heeft iemand een suggestie wat het kan zijn?

....als het je vraag is, waarom kreeg ik corticosteroïden van de huisarts : dat onderdrukt ontstekingen - dus kan het zwelling tegengaan. (Ontsteking is een poging van je lichaam om een probleem op te lossen, de verschijnselen zijn: warmte, pijn, zwelling, roodheid en functiestoornis.)
Citaat:
Ik heb een melk en pinda allergie en ik krijg precies dezelfde klachten als nu. Deze allergieën heb ik onder controle, want ik weet waar het in zit. Ik zat zelf te denken aan een nieuwe allergie (bijv. Huisstofmijt?). Of misschien iets van ontstoken amandelen.
...en allergie kun je beschrijvenals een overijverig immuunsysteem, dat om haar moverende redenen 'alarm slaat' (=ontsteking gaat maken) naar aanleiding van "onschuldige zaken" zoals pinda's. (Of melk, pollen, huisstofmijt, etc. Een ander mens heeft daar geen last van, jij nu helaas wel.)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:15

Ik heb al maanden deze klachten. Ik kreeg vooral veel last van opgezwollen/dichtgeknepen keel en benauwdheid toen er enorm veel pollen waren. Echter helpt bij mij de neusspray die ik heb gekregen van de ha wel. Overigens moet ik de spray dan wel echt dagelijks gebruiken.

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 08:59

Ik maak een afspraak met de HA ;)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:01

Jeetje wat vervelend. Vraag aan je HA een nieuwe allergie test aan. Succes bij de HA.