Nieuwe hobby: hoopdance!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Nieuwe hobby: hoopdance!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 16:40

Sinds ongeveer 2 weken ben ik de trotse eigenaar van deze danshoepel:
Afbeelding
Niet raar opkijken, op deze foto is hij opgevouwen

Voor degenen die geen idee hebben wat hoopdance is:

Ik heb het dus niet over fitnesshoepels, maar over dunne lichtere hoepels waar je.. inderdaad, mee kan dansen :D

Al heel erg lang wilde ik er een, heb dan ook honderden youtube en instagram video's bekeken en alle mogelijke info erover opgezocht := En daar was hij: een supermooie lichtblauw/turquoise opvouwbare reishoepel die ik voor een prikkie heb overgekocht.
Ik heb een weekje thuis kunnen oefenen en ben nu ook al een week op vakantie bezig, hoewel het hier wat vermoeiender is met bijna 30 graden :o. Het hoepelen links- en rechtsom, op waist en heupen gaat al goed, ben nu bezig met butt- en chesthoopen te oefenen. Een body-roll, weaves, tosses en jump-through lukken ook al prima :j.
Ik merk ook echt dat ik me hierdoor (in combinatie met nog weer wat gezonder eten dan eerst) veel fitter voel en zelfs al een beetje afval/conditie opbouw!

Zijn er meer bokkers die dit doen of van plan zijn te doen?

Taartje

Re: Nieuwe hobby: hoopdance!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 00:08

Wat leuk!!

Zoals in het andere forum al gemeld heb ik ook een danshoepel besteld. Krijg hem als het goed is volgende week binnen!
In leiden worden ook workshops gegeven en wil daar ook is wat van gaan volgen.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 01:11

Taartje schreef:
Wat leuk!!

Zoals in het andere forum al gemeld heb ik ook een danshoepel besteld. Krijg hem als het goed is volgende week binnen!
In leiden worden ook workshops gegeven en wil daar ook is wat van gaan volgen.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen!

Leuk! Show hem en je hoopkunsten maar als je hem binnen hebt :j
En in wil ook graag eens een lesje/workshop ergens gaan volgen, er zit alleen helaas niks hier in de buurt dus daarvoor moet ik dan even reizen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 21:50

@Taartje
Heb je hem al binnen en zoja: hoe bevalt hij? :D

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:55

onbarefeet schreef:
@Taartje
Heb je hem al binnen en zoja: hoe bevalt hij? :D

Ik heb hem vanavond binnen gekregen!
Ik woon in een flat en wilde het mn onderburen niet aandoen om naar een vallende hoepel te luisteren savonds, dus morgen ga ik hem is uitproberen. *\o/* *\o/*

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:01

Ohhhh leuk dit topic.!! :D :D 2 jaar terug heb ik dit ook gedaan samen met mijn schoonzus. Wij hadden zelf een hoepel gemaakt van pvc. :D
Echt geweldig.! Moet het nodig weer eens gaan doen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:03

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 00:20

Leuk Taartje!
@XxLiEsJuHhxX Supergaaf, mag ik vragen hoe je de sluiting hebt gemaakt toen? :o
En ze maakt inderdaad hele duidelijke fijne video's, Deanne Love is ook een aanrader!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:59

Nou ondanks dat ik ziek ben net toch even gehoepeld!
En voor een eerste keer niet slecht al zeg ik t zelf!
Ben af en toe even de slag kwijt, en maak nog een zwaai beweging van een meter maarrrr... Als ik hem eenmaal goed opgegooid heb en de slag te pakken heb dan kan ik een draai of 30 maken!
Mn vogels vonden het alleen minder leuk en ik heb een beker van tafel geslagen maargoed,! Nu elke dag lekker oefenen!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 21:14

Taartje schreef:
Nou ondanks dat ik ziek ben net toch even gehoepeld!
En voor een eerste keer niet slecht al zeg ik t zelf!
Ben af en toe even de slag kwijt, en maak nog een zwaai beweging van een meter maarrrr... Als ik hem eenmaal goed opgegooid heb en de slag te pakken heb dan kan ik een draai of 30 maken!
Mn vogels vonden het alleen minder leuk en ik heb een beker van tafel geslagen maargoed,! Nu elke dag lekker oefenen!

Leuk! Ik weet niet of je dit al wist, maar:
- Als je voelt dat hij valt, verhoog het tempo en gooi je heup/kont eronder tot hij weer op de goede plek draait.
- Als je dezelfde richting meedraait als die waarin de hoepel draait gaat het makkelijker, want je hebt dan meer tijd om te reageren. Dus ook: ga je de tegengestelde richting op, dan zal hij (als je het nog niet echt kan) vallen :D Klinkt misschien heel vreemd maar als je het probeert snap je wat ik bedoel.
Succes :j

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:36

Dankje!
Dat omhooghoepelen had ik inderdaad al gezien, lukt me ook al een beetje.
Ik draai alleen niet met de hoepel mee, ik ga van voor naar achter met mn bewegingen. Dit zag ik namelijk in een instructie filmpje.
Daarom heb ik denk ook geen probleem om het zowel rechts als linksom te doen!
Ik ga maar nog wat filmpjes kijken haha!!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 08:26

Taartje schreef:
Dankje!
Ik draai alleen niet met de hoepel mee, ik ga van voor naar achter met mn bewegingen. Dit zag ik namelijk in een instructie filmpje.

Je moet ook van voor/achter of van links/rechts hoepelen en niet met je heupen eem rondjd draaien. Ik bedoel dat je terwijl je dus voor/achter doet een rondje draait (bewegen met je voeten) :D Ik zal de video eens opzoeken hahaha

Edit: gevonden :)
https://youtu.be/FjACvpQogcA

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:53

onbarefeet schreef:
Taartje schreef:
Dankje!

Je moet ook van voor/achter of van links/rechts hoepelen en niet met je heupen eem rondjd draaien. Ik bedoel dat je terwijl je dus voor/achter doet een rondje draait (bewegen met je voeten) :D Ik zal de video eens opzoeken hahaha

Edit: gevonden :)
https://youtu.be/FjACvpQogcA

Ooooo... Ik snap m!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 22:07

Hoe gaat het bij jullie? En mag ik vragen of en zoja, op welke muzienk jullie dansen? Ik deed het eerst op bijvoorbeeld Chill Nation, maar nu heb ik de hang-drum weer gevonden (kijk eens op youtube, echt een aanrader <3) en daar staan urenlange muziekstukken van online <<).
Ik ben inmiddels bezig met leg-hooping -> allemaal blauwe plekken rond mijn knieën krijgen :').

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:27

Hier gaat het goed!! Krijg het gewoon hoepelen nu echt goed onder de knie, dus binnenkort maar is kijken of ik ook meer ermee kan gaan bewegen en kleine trucjes kan doen.
Heb nog wel moeite met het omhoog hoepelen maar komt met name omdat mn ruimte erg beperkt is.
Qua muziek, ik doe het nog niet echt vaak op muziek, heb ook nog niet echt iets gevonden wat ik enorm fijn vind om op te hoepelen.
Doe het wel met een gewoon random nummer op de radio.
Leuk dat het bij jou zo goed gaat (op je blauwe plekken na haha)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 17:48

Nou, van mij uit weer even een kleine update: ik kan nu eindelijk vanuit m'n benen omhoog hoepelen naar m'n heupen :D het heeft veel tijd/zweet/letsel gekost maar nu lukt het hahaha. Chest/shoulder hoopen gaat nog totaal niet helaas, maar dat is (naast leg-hooping) ook een van de lastigste dingen. Ik doe inmiddels wel hele flows op muziek, alleen de kunst is nog om het allemaal heel simpel te laten lijken :=.
Heeft iemand hier nog lekker buiten gehoepeld met dit mooie weer? :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:16

Daar ik zelf een topic wilde maken, maar deze met de zoekfunctie vond, zal ik toch maar even reageren :D

Ik hoepel sinds een jaar of anderhalf (of zo), met een en met twee hoepels, liefst polypro en vuur <3 Daarnaast speel ik met poi, staf en heb ik een levi-wand. Flow-arts zijn leuk!
Binnenkort kan ik wel een filmpje uploaden. Zou toch wel leuk zijn als we hier een beetje kunnen kletsen en uitwisselen :)

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:55

Mag ik de club joinen? :D

Ik hoepel vooral voor de tv, zodat ik niet in zo'n slechte houding lig bank te hangen.
Maar afgelopen september ook geoefend met weaves (dat ging goed) en door de hoepel springen. (Alleen binnen is dat een beetje moeilijk te oefenen zonder het gevaar te lopen om dingen aan diggelen te slaan. :P)