Ervaringen ogen laseren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LienC

Ervaringen ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 21:48

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer kan zien, vraag ik bokt.

Hoe zijn jullie ervaringen met ogen laseren? Waar hebben jullie dat gedaan en hoe was de ervaring met de kliniek? En hoe ging het na het laseren?

Na zo'n 7 jaar ben ik zat van mijn bril/lenzen en ik hoop dat dit een oplossing kan zijn!

Vicky_88

Re: Ervaringen ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:52

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb rechts -1.00 met een cylinder van -4.00.
Vraag me af of ze wel zo'n hoge cylinder weggelaserd kunnen krijgen...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:57

Ik spreek even voor mijn moeder. Zij heeft het begin dit jaar bij Vision in Amsterdam laten doen. Normaal is ze als de doods voor het laten laseren, maar ze is daar heel goed behandeld! Er zijn verschillende behandelingen en het is niet altijd zo dat je direct met zicht de kliniek uit loopt. Mijn moeder kon de eerste dag nog niet goed zien, dat is echt even doorbijten. De volgende dag was haar zicht perfect. Overigens had mijn moeder ruim -7 (of -7.5) :) Ze moest nog een aantal keer op controle komen en dat was allemaal beter dan verwacht. Je krijgt een soort duikbril mee voor 's nachts omdat je niet in je ogen mag wrijven. Overdag moet je ook een zonnebril op. Je krijgt ook kunsttranen om je ogen nat te houden.

Behandeling zelf duurt overigens hooguit 15 minuten! Je ziet alleen een afwisselend groen/rood knipperend lampje en je voelt uiteraard niks. Op het moment dat ze echt bezig gaan, dan verdwijnt je zicht bij dat oog even. Mijn moeder zegt dat het een hele vreemde gewaarwording was. Ze is er wel ontzettend blij mee! Ik ga het zelf ook bij die kliniek laten doen :j

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:00

Mijn vrouw heeft zo'n 10 jaar geleden haar ogen hier laten laseren:
www.excimerlasercentrum.nl
Ze heeft er een paar dagen wel goed pijn van gehad maar ziet nu nog steeds prima :j

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 22:01

Welke techniek is bij jullie (vrouw/moeder) toegepast? Aangezien ik wel vijf verschillende kan vinden ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:02

Ik heb vorig jaar september mijn ogen laten laseren en ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. Ik heb het bij Visus Oogkliniek in Rotterdam laten doen en zou het zo weer doen (gelukkig niet nodig), want het stelde niks voor. Van de kaakchirurg heb ik meer last gehad :D

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:05

Ik lees even mee! Ik wil mijn ogen misschien ook laten laseren. Ben al aan het rondkijken op internet. Valt me op dat de prijzen per kliniek behoorlijk verschillen. Ik vind het stiekem wel eng. Ben zo bang dat er iets misgaat en ik niets meer zie of ineens minder zie..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:07

CarolienR schreef:
Welke techniek is bij jullie (vrouw/moeder) toegepast? Aangezien ik wel vijf verschillende kan vinden ;)

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij IntraLasik Femtosecond. Mijn moeder heeft het zo laten laseren dat 1 oog haar 'lees' oog is en de andere voor perfect zicht gelaserd is. Kosten waren wat hoger dan gewoon een behandeling.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:07

Hier nog iemand die twijfelt. En dan niet zo zeer ivm de gevolgen zoals pijn of bijwerkingen. Maar meer die klem die op je oog wordt gezet.. dat lijkt me 3x niets..

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:08

suuszzzz schreef:
Ik lees even mee! Ik wil mijn ogen misschien ook laten laseren. Ben al aan het rondkijken op internet. Valt me op dat de prijzen per kliniek behoorlijk verschillen. Ik vind het stiekem wel eng. Ben zo bang dat er iets misgaat en ik niets meer zie of ineens minder zie..

Dat kan niet, heb ik mij laten uitleggen, want zo diep gaan ze niet dat ze je zicht kunnen verslechteren ofzoiets ;)). Ik vond het idee eerst ook spannend hoor, het zijn toch je ogen en je hebt er maar 1 paar van. Kies in ieder geval een kliniek met goede recensies en kijk niet specifiek naar de prijs. Ik heb het bij Visus laten doen, goede beoordelingen en (toevallig) ook de goedkoopste. Maar naar dat laatste was ik niet gericht op zoek.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:10

De kans dat het misgaat is tegenwoordig 1 op 10.000 dacht ik.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:13

Voor iedereen die wil, maar niet durft of voor degene die twijfelen nu mijn advies ga er is langs om te kijken of het überhaupt kan. Ik wilde zo graag, maar durfde niet en twijfelde en stelde uit jaar in jaar uit etc. Eindelijk durfde ik, bleek het niet mogelijk te zijn bij mij. Mijn hoornvlies was te dun om mijn sterkte te kaderen. Hoe slechter je ogen zijn hoe dikker je hoornvlies moet zijn. Daar sta je dan 8)7

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:31

Dat is een geruststellende gedachte Ingrid_92! En goede tip _Engel_. Ik ga binnenkort maar eens langs voor een intake en meer uitleg.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:50

Lasek.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:14

Ik Heb het net laten doen bij focus in Rotterdam. Bij mij is er trans prk gedaan. Stelde echt niks voor! Ogen zijn een dag of twee een beetje pijnlijk, en je hebt even een dagtaak aan ogen druppelen, maar dat was het. Bij deze techniek heeft het zicht wat langer nodig om te herstellen, dus ik heb mijn twee ogen niet tegelijk laten doen, zodat ik met een oog alles nog kon zien.

Ooglid klem zag ik ook erg tegenop, maar viel ook mee. Beetje een gek gevoel, niet eens echt vervelend.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:22

Ik heb het ook laten doen uhm ff denken hoor denk een jaar of 8/10 geleden bij de focus in rotterdam.
De methode weet ik niet meer lasek of lasik iig dat ze het hoornvlies wegpoetsen.
Daar werden ook geen 2 ogen tegelijk gedaan....de eerste totaal geen last van gehad maar de 2de ben ik echt heel naar van geweest!
Ik ben er super blij mee ondanks dat ik met ciliner niet op nul uit ben gekomen.
Enige nadeel is dat ik niet te hard in mn ogen moet wrijven,auwwww.

Maar goed tegenwoordig zijn er nog meer methodes dus indd gewoon langs gaan om te kijken of het kan en dan gewoon doen!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:44

Vicky_88 schreef:

Ja dat kan, over het algemeen kan een cilinder tot 6 dioptrieën gecorrigeerd worden en met een implantaat lens zelfs tot 7,5 dioptrieën.

Voor TS: Je hebt inderdaad een hoop verschillende behandelingen, de bekendste zijn denk ik wel PRK, LASIK, LASEK en implantaatlens. PRK en LASEK is vaak wat pijnlijker na de behandeling, LASIK voel je meestal minder.
Er is ook nog een nieuwe techniek, namelijk SMILE. Hier zijn ze nog niet zo lang mee bezig en zou ik dus niet zo snel doen omdat de resultaten op lange termijn nog niet helemaal bekend zijn.

Ik zou inderdaad gewoon een vooronderzoek gaan doen en dan de oogarts laten adviseren welke techniek het beste bij je ogen past.
Ik zit zelf in de oogzorg (nog studerend) en hoor vaak goede berichten over R.ijnzicht in O.egstgeest. Wel wat duurder, maar erg goede resultaten.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:12

Arantes schreef:
Vicky_88 schreef:

Ja dat kan, over het algemeen kan een cilinder tot 6 dioptrieën gecorrigeerd worden en met een implantaat lens zelfs tot 7,5 dioptrieën.

Ah dat zou geweldig zijn!

Leuk dat je die opleiding doet.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:56

Ik zit er ook aan te denken om mijn ogen te laseren.
Alleen ik hoor vaak dat het maar 7,5 tot 10 jaar werkt en dat je daarna weer of weer opnieuw je ogen moet laseren of weer een bril moet gaan dragen.
Is dit waar?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:13

Ik heb in april mijn ogen laten laseren van -7.

Ik zie nu 100%, soms als ik moe ben heb ik het idee dat er een 0,25 cilinder is.
Maar dat schijnen mensen met goede ogen ook te hebben aan het einde van de dag.

Ik kon alleen de transPRK doen ivm de grote afwijking.
Na een week weer aan het werk achter de computer ( was nog niet stabiel)

Ik ben overgevoelig voor licht, dus dat was vlak na de behandeling nog erger.
Verder viel de behandeling mee. De eerste twee dagen wel echt brandende ogen. In een donkere kamer liggen in mijn geval ivm licht.

Zusje had weinig last

Ik ben bij Bergman clinics geweest.

Vragen staat vrij

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:18

Ik heb recentelijk lijn ogen laten doen, god wou dat ik dat tig jaar eerder had gedaan, ik kon een paar uurtjes erna de ondertitels al lezen, en heb geen pijn gehad, alleen 2 uurtjes dat het niet zo prettig was je ogen open te hebben.

Ik heb juist wel voor smile gekozen, is de meest geavanceerde techniek, bij international vision clinic hebben ze daar al veel ervaring en goede resultaten mee.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:18

xMaritt schreef:
Dat het maar 7,5 tot 10 jaar werkt en dat je daarna weer of weer opnieuw je ogen moet laseren of weer een bril moet gaan dragen.

Het kan dat je ogen slechter worden, maar dat kan bij ieder mens gebeuren.

Maar waarschijnlijk bedoelen mensen een leesbril. Daar moeten de meesten toch aan als ze 40 a 50 zijn.

Ik heb begrepen dat - de + ( van de leesbril) een beetje opheft, dus dat mensen met - over het algemeen iets later een leesbril moeten. Als je de - laat weglaseren komt dat moment dus eerder.

Ik kan binnen de komende 6 maanden nog aangeven als ik niet tevreden ben, dan kunnen ze evt. Nog wat laseren.
Latere behandeling bij dezelfde kliniek is €250 euro per oog

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:20

_ENGEL_ schreef:
Voor iedereen die wil, maar niet durft of voor degene die twijfelen nu mijn advies ga er is langs om te kijken of het überhaupt kan. Ik wilde zo graag, maar durfde niet en twijfelde en stelde uit jaar in jaar uit etc. Eindelijk durfde ik, bleek het niet mogelijk te zijn bij mij. Mijn hoornvlies was te dun om mijn sterkte te kaderen. Hoe slechter je ogen zijn hoe dikker je hoornvlies moet zijn. Daar sta je dan 8)7

Engel ik had dat ook, bij mij waren wel lensimplantaten mogelijk. Wel iets duurder, maar ben zooo blij dat ik dat gedaan heb!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:37

Mijn ogen zijn gelaserd omdat ik scheurtjes in het netvlies had die tot blindheid zouden leiden.Het is pijnloos en geeft goed resultaat. Maar dat is dus wel wat anders dan de bovengenoemde gevallen!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:30

Ik heb ca 15 jaar geleden lensimplantaten laten aanbrengen. Bij visin clinics. Laseren was bij mij niet mogelijk. Daarna geen pijn gehad, en ik ben er erg blij mee. Meteen had ik goed zicht nadat ik het verband er af haalde. (zelfde avond nog).