Gebroken teen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn16

Gebroken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 12:49

Hee,

Ik heb gister mijn teen gestoten toen ik een paar boeken wou redden tijdens de onweer. Ik rende naar buiten op blote voeten en knalde tegen een grote kei aan. Mijn teen is nu mooi paars/blauw en ik kan hem zo goed als niet belasten. Normaal ben ik niet van het zeuren over pijn maar laten weten het er op houden dat dit toch 'flink gevoelig' is. Ook het tikken op het puntje van de teen kan ik niet hebben. De afspraak bij de huisarts is al gemaakt maar ik vroeg me toch af wat de ervaring van bokkers is met eventueel gebroken tenen? Het gaat om de teen naast de kleine teen.

Groetjess

Gianti

Re: Gebroken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:51

Over algemeen doen ze er niets mee. Soms spalken alleen aan naast gelegen teen

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:55

Dat kunnen ze met een fotootje zien :j als je teen gebroken is kan het zijn dat je een soort spalk om krijgt in de vorm van een eendenpoot. Of spalken aan de naast gelegen teen zoals Gianti zegt :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:56

Ik heb vorig jaar mijn grote teen gebroken doordat mijn paard erop is gaan staan.. hij was verticaal door de midden gebroken en mocht mooi 3 weken in het gips :(

Sterkte ermee hopelijk is het snel over!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 12:59

Ik ga dus met 3 weken op vakantie, hopen dat ik 'geluk' heb en dus een spalk of tape krijg en geen gips haah

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:02

Gips gaat niet bij die kleine tenen.. alleen bij de grote en zelfs dat doen ze niet altijd

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:05

kort geleden nog gehad, foto en een tape eromheen draaien kostte me me hele eigen risico van 375 euro..

zelf even aan elkaar tape? ze doen er eigenluhk zo goed als niks aan...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:05

Ik zou hem vast tapen aan de tegen ernaast, wel gaasje ertussen en stevige schoen aan. Tenminste als het niet je grote teen is.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:07

Hier gister mn grote teen gebroken. Mooi breukje, alles mooi recht gebleven. Geen gips if spalk gekregen, wel n soort van steunbandage. Die ik er net af gehaald heb, omdat mn voet zo dik werd, dag ik mn teen er zowat mee afknelde. Iemand tips?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:27

Getup schreef:
Hier gister mn grote teen gebroken. Mooi breukje, alles mooi recht gebleven. Geen gips if spalk gekregen, wel n soort van steunbandage. Die ik er net af gehaald heb, omdat mn voet zo dik werd, dag ik mn teen er zowat mee afknelde. Iemand tips?

Zoveel mogelijk omhoog leggen om mee te beginnen. Je loopt er dus nog wel op?

Ik heb mn grote teen ook ooit gebroken, helaas een zwevend botdeeltje in het gewricht en artrose.
Helaas doen ze daar liever niets aan omdat dat echt 6 weken onbelast gips betekent en toch een flinke revalidatie.
Ik heb er bij vlagen flink last van als het stukje verkeerd schiet, dan is het meestal binnen een paar dagen over. Heb het er nu nog niet voor over.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:29

Een gebroken teen, met name de kleineren, kun je prima aan de teen ernaast tapen. Gebroken of niet, ze doen er weinig mee. Of hij moet al volledig uit het lood staan, maar dat zie je dan aan de buitenkant ook wel.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 15:46

Ik ben net terug, teen is gebroken. Ze hebben hem getaped en ik heb diclovinac voor de pijn gekregen. Als ik na het weekend niet minder pijn heb gaan ze alsnog gipsen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:50

iMooi, TS. Mooi, als in: ze hebben er iets aan gedaan.

k zit nu op mn werk, Iris. Op mn stoel met mn been omlaag :( .....geen andere optie nu. Maar vanwege mijn trombose gedoe vroeger, zal ik blij zijn, alsd ik thuis ben ( om 22u :+ ) en mn been omhoog kan leggen. Heb wel speciale sokken aan, die compressie sokken.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:54

mvdbijl schreef:
kort geleden nog gehad, foto en een tape eromheen draaien kostte me me hele eigen risico van 375 euro..

zelf even aan elkaar tape? ze doen er eigenluhk zo goed als niks aan...

Kreeg van de week ook de rekening net na kerst kleine teen gebroken door paard, 2 fotos a 175 euro.

Kan niet gegipst worden de ha leert je hoe je het juist kan tapen. Zorg dat je nu goede stevige schoenen aan doet met een zool wat niet kan buigen zodat je teen stil ligt. Voorlopig zal je nu nog geen schoen aan kunnen doen zon pijn doet dat. Heb er nu nog soms last van.

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:59

Toen ik mijn kleine teen brak, moest ik met een dun tapeje mijn 'ringteen' en mijn kleine teen aan elkaar vastbinden en daarna met een grotere, dikkere tape m'n hele voet. Misschien moest ik ook wel dat kleinere tapeje om omdat mijn teen ipv recht 45 graden scheef stond := Ik denk wel dat het gebroken is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:50

oooo ai ts klinkt pijnlijk. Hier 3 weken geleden paard op kleine teen gestaan, tot op dag van vandaag doet het nog steeds erg eer en is dikkig (nooit blauw geweest). Ook niet naar huisarts geweest denk dat ik het ook maar ga intapen. Hoe is dat bij jou gedaan..veel tape of niet?