allergietest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

allergietest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 18:31

Hallo bokkers. Ik heb sinds 2 weken aan de binnenkant van mijn armen rode bultjes wat lijkt op allergie of eczeem. Ik ben hier alvoor naar de huisarts geweest en heb medicijnen meegekregen, maar nu vraag ik mij toch af mag ik zomaar een doorverwijzing aanvragen bij de huisarts voor een allergietest?

troi

Re: allergietest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:32

Mag, maar kleine kans dat je het krijgt als je het maar 1 keer gehad hebt. Voor een allergietest, met huidprikjes, moeten ze namelijk wel een idee hebben waar het weg kan komen. Een bloedtest kan ook maar zegt niet zo bijster veel.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 18:35

troi schreef:
Mag, maar kleine kans dat je het krijgt als je het maar 1 keer gehad hebt. Voor een allergietest, met huidprikjes, moeten ze namelijk wel een idee hebben waar het weg kan komen. Een bloedtest kan ook maar zegt niet zo bijster veel.

Alvast bedankt voor je antwoord. Helaas heeft de dokter geen idee waar dezd allergie van is en heeft de eerste medicatie die ik van de huisarts heb gehad niet geholpen. Daarom overweeg ik dus om zo test te laten doen al hoop ik dan dat er wat uit komt qua resultaat

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:04

Heb dit zelf ook maar dan al jaren, je kan beter een doorverwijzing naar een dermatoloog aanvragen ipv allergietest. Bij mij is het soms gewoon uit het niks, en soms gewoon warmte uitslag.
Kom je er echt niet vanaf, vraag dan naar hormoonzalf, ik heb er jaren mee gelopen, zelfs tot mijn huid open scheurde, toen kreeg ik uiteindelijk hormoonzalf en dit werkt geweldig! Maar wel alleen gebruiken als het heel heftig is, anders is het slecht voor je huid

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:15

Als je een allergietest wil, laat je dan doorverwijzen naar een allergoloog in het ziekenhuis.
Houd er wel rekening mee dat de allergietesten die je daar doet(de plakkertest bijvoorbeeld) geen positieve uitwerking heeft op je allergieen. Er is namelijk een grote kans dat je er meer allergieen door ontwikkeld en dat de bestaande allergieen sterker worden.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:59

Bedankt voor jullie antwoorden,kiwitje ik zal daar rekening mee houden en vragen wat voor doorverwijzing beter is voor mij. Dani199764 wat vervelend dat jij hier ook last van heb.zoals ik eerder al melden wil ik daarom een doorverwijzing naar het ziekenhuis. De hormoonzalf zal ik onthouden mocht deze zalf niet werken bedankt voor de tip

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:48

Je kunt ook eerst een bloedtest laten doen, daar komt uit of je überhaupt een allergie hebt. Als dat dan aangewezen is, kun je daarna gaan kijken waar je precies allergisch voor bent, maar dat kan nog een flinke klus zijn.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 15:24

Storm schreef:
Je kunt ook eerst een bloedtest laten doen, daar komt uit of je überhaupt een allergie hebt. Als dat dan aangewezen is, kun je daarna gaan kijken waar je precies allergisch voor bent, maar dat kan nog een flinke klus zijn.

Dank je wel voor je reactie, ik wist niet dat het ool via deze weg kon en zal dan ook overwegen om dit te gaan doen.