Horen mijn nagels deze kleur te hebben?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Horen mijn nagels deze kleur te hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 10:55

Hoi!

Ik ben voor het eerst in mijn leven gestopt met nagelbijten. Dat houd ik nu al een maand vol dus ben best trots op mezelf :D

Ik merk alleen nu wel nu mijn nagels langer zijn geworden dat ze niet wit blijven maar er bruine vlekjes inkomen.
Hoort dit zo of is het iets dat ik iets tekort kom?

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:08

Wat apart, die golfjes er in vooral!

Ik heb wel als ik bvb. in bad heb gezeten met mijn hand(en) onder water, dat de witte kleur uit mijn nagels gaat en dan worden ze zo doorzichtig, precies die "bruine" kleur als bij jou op de foto :j

Als ik dan weer uit bad kom worden ze langzaam maar zeker weer witter, en dat begint aan de bovenkant. Maar dan wel wordt die witte streep aan het uiteinde gewoon steeds dikker in zijn geheel tot de hele nagel weer wit is.

Niet zo van die ongelijke stukken....

Overigens als ik veel in de tuin zit te wroeten ofzo en dus veel mijn nagels schoon schraap aan de onderkant, dan zie je ook wel dat ik het wit er op een gegeven moment uit geschraapt heb blijkbaar, dan worden ze ook zo raar "doorzichtig" :P

Maureen95

Re: Horen mijn nagels deze kleur te hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:10

Die golfjes zijn inderdaad raar!
Ik heb gisteren gedouched dus het is nu niet het water waardoor ze lichter zijn.

Ik moet zeggen datik wel vaak mijn nagels schoonmaak, maar omdat het bruine echt vanaf het begin begint lijkt me dat raar :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:12

Het lijkt meer alsof je nagels in de dikte splijten en er een laagje van loskomt?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:14

Hoe bedoel je dat? Ze zijn nog niet afgebroken of afgebrokkelt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:16

Nee niet afgebrokkelt, maar dat de nagel in de dikte splitst zeg maar. Kan het niet anders uitleggen. Ik heb dat ook altijd als ze langer worden

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:18

Ik ben ook al jaren nagelbijter en dit is iets wat mij ook altijd gebeurd als ik stop voor een tijdje. Begin ook altijd weer in een gestresste periode :')

Wat je echt het beste kan doen is eventjes 15 euro uitgeven aan een nagellak potje van de Herome. De nail harder. Die werkt echt ontzettend goed en het kost zelfs heel veel moeite daar doorheen te bijten

Succes naamgenoot :') :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:18

Aah oke. Als ik zo kijk zie ik niet echt dikteverschil :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:20

Maureen_M schreef:
Ik ben ook al jaren nagelbijter en dit is iets wat mij ook altijd gebeurd als ik stop voor een tijdje. Begin ook altijd weer in een gestresste periode :')

Wat je echt het beste kan doen is eventjes 15 euro uitgeven aan een nagellak potje van de Herome. De nail harder. Die werkt echt ontzettend goed en het kost zelfs heel veel moeite daar doorheen te bijten

Succes naamgenoot :') :D

Jaaaa die potjes heb ik :D ik heb nagel verharder en nail whitner. Dat helpt wel! Alleen blijf ik die stomme bruine lijnen in mn nagels zien. En ik heb sinds kort werk als handmodel. Daarom moest ik ook stoppen met nagelbijten en dat is natuurlijk niet heel mooi :(

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:22

Eventjes langs af kijken en eventueel gel lak gaan proberen

Wat fijn dat je werk hebt als hand model! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:24

Duurt even, maar uiteindelijk gaat dat weg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:24

de bovenste laag is los gekomen, ben vrij zeker dat je probleemloos een vijltje 'onder, het golfje kan steken zonder je huid te raken, als die bovenste er af gaat houd je alleen een heel zwak en plooibaar laagje over. ik zou ze nu weer kort veilen en een tijdje op een mm of 3 houden max. Dat is het enige wat bij mij geholpen heeft9heb ook alle lak en vit geprobeert) bij dit probleem (ik heb sowieso zwakke nagels en door medicatie nog meer). Na een paar maanden kort houden heb ik nu veel minder snel last van dit probleem en scheuren ze veel minder snel.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-07-16 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:25

Was dat de lijn tot waar je vroeger altijd beet?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:26

Maureen_M schreef:
Eventjes langs af kijken en eventueel gel lak gaan proberen

Wat fijn dat je werk hebt als hand model! :D

Ah dan zal ik daar wel eens in de winkel naar vragen.

En ja, het was nogal onverwachts haha. Hopelijk gaat het een beetje lopen en dan maar zien hoelang ik dat werk kan blijven doen :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:29

Ayasha schreef:
de bovenste laag is los gekomen, ben vrij zeker dat je probleemloos een vijltje 'onder, het golfje kan steken zonder je huid te raken, als die bovenste er af gaat houd je alleen een heel zwak en plooibaar laagje over. ik zou ze nu weer kort veilen en een tijdje op een mm of 3 houden max. Dat is het enige wat bij mij geholpen heeft bij dit probleem (ik heb sowieso zwakke nagels en door medicatie nog meer). Na een paar maanden kort houden heb ik veel minder snel last van dit probleem en scheuren ze veel minder snel.

Aah. Ik kan er niet tussendoor komen maar het is wel een beetje doorzichtig. Dus dan is het zeker wel een dun laagje.

@buitengeweun ik heb mijn nagels echt tot bloedens toe gebeten dus ik denk niet dat dat er wat mee te maken heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:32

bij mij hielp niks van lak of vitaminen, Nu geen scheurende nagels meer door ze een flinke tijd op een 3tal mm te houden. Ook als ze langer worden doen ze het prima nu maar dat vind ik zelf irritant dus dan veil ik weer tot ze gelijk zijn met mijn vingertoppen ongeveer.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:33

Ik kan het, was zelf net zo. Maar je nagelbed kan dan verder naar beneden gegaan zijn ivm steeds iets verder bijten en nu moet je nagelbed waar je nagel vast zit aan de huid weer verder omhoog komen. Vandaar de vraag.

Bij waren acrylnagels de uitkomst en nu zitten ze weer netje tot boven vast maar had ook van die stompjes en vaak pleisters om mijn nagels omdat ik weer te ver had gebeten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:46

Niks niet losse nagels imo.. Mijn nagels zien er ook zo uit als ik bijv heb gedoucht. Als ik daarna dan op de tafel tik (zo trommelen) met de nagels, dan worden ze weer wit :7
En regelmatig schoonmaken! Ik heb een speciaal vijltje, waarmee ik ook onder het wit kan om die vieze rouwrandjes :r weg te halen. Paar keer per dag je handen wassen helpt ook. Vooral met je vingertoppen in de handpalm wrijven, dat de zeep ook onder je nagels komt.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:25

Goed bezig!

Zo zien die van mij er nu ook uit. Ben bezig met afkickpoging nummer 999999 en het gaat goed zelfs zonder Raylex dit keer. Een paar nagels zijn nu wat langer dan bij jou, die gaan er nu best normaal uit zien :)

Tot het weer stressen wordt op het werk waarschijnlijk. Hardnekkige verslaving :(

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 14:35

Fortitude schreef:
Goed bezig!

Zo zien die van mij er nu ook uit. Ben bezig met afkickpoging nummer 999999 en het gaat goed zelfs zonder Raylex dit keer. Een paar nagels zijn nu wat langer dan bij jou, die gaan er nu best normaal uit zien :)

Tot het weer stressen wordt op het werk waarschijnlijk. Hardnekkige verslaving :(

Nice dat jouw nagels ook goed gaan! Vind het zelf heel zonde dat ik zo lang nagels heb gebeten. Mijm nagels zijn nu zo klein :( net de nagels van een tienjarige.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:50

Hoe wordt je handmodel als je enorme nagelbijter bent?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:20

Ik ben 51 en sinds 2 jaar gestopt met nagelbijten. Ik herken die bruine plekken direct, ik heb ze eerlijk gezegd nog steeds wel, al wordt het wel stukken minder als toen ik net gestopt was Het nagelbed is gewoon beschadigd door al die jaren tot bloedens toe bijten en in mijn geval denk ik niet dat het ooit nog goed gaat komen.

Als ik niet lak, heb ik van die hele brede witte randen, vele breder dan bij normale nagels. Ik heb het geaccepteerd, ik ben allang blij dat ik ze niet meer afbijt. Ik denk ook wel dat ik het zelf een beetje in stand houd, door altijd maar met een vijltje eronder het vuil er onderuit te halen.

Ik lak wel vaak zelf, tegenwoordig met gellak en mijn eigen LED-lamp, ziet er supermooi uit.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:24

Ik weet niet of je toevallig ook rookt? Want dat maakt de nagels ook geler.

Verder kan je een lak kopen van essence, de laat je nagels witter lijken dan ze zijn.

En zie dat je ook nog de slechte gewoonte hebt van velletjes peuteren/bijten. Hou ze goed soepel met olie, dan wordt dat ook minder :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 16:47

Ik rook heel toevallig wel ja :P niet heel veel. Twee peukjes per dag.

Maar die nilwhitner heb ik! Helpt aardig goed. Maar ik ga denk ik dan maar de french manicure oefenen. Dan ziet het er wel netjes uit :D

En het is een bedrijfje van een vriend van mij. Dus hij vertrouwd mij hierin :)