Gebeten, aankijken of?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gebeten, aankijken of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:44

Hallo hallo,

Ik heb net een akkefietje gehad met mijn goudhamster aangezien ik hem op wilde pakken en hij het daar niet mee eens was. Hij beet echt loeihard in mijn middelvinger, ik trok mijn hand weg uit reflex maar hij hing er nog aan :') Het bloedde flink en vrij lang, nu heb ik het ontsmet met sterilon en er een pleister vrij strak rond gedaan om het te doen stoppen met bloeden. Uurtje later zie je er niet veel meer van maar het is wel vrij dik en beetje blauw.
Is het verstandig om ivm eventuele infecties er even naar te laten kijken of is dat niet noodzakelijk? Het bloedde flink dus ik heb zoiets van... al het eventuele vuil is er wel uit. Maar mijn omgeving roept iets anders :')

CoonArt

Re: Gebeten, aankijken of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:45

Ja, in zulke gevallen kan je maar beter naar de HA toe gaan en een tetanus shotje halen! :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:45

Toen ik een tijdje geleden door een konijn werd gebeten moest ik een tetanusprik. Verder in de gaten houden of het niet gaat ontsteken.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:49

Oh dat heb ik ook een keer gehad, hamster vloog ook nog door de lucht :')

Maar is bij mij vanzelf over gegaan. Niks aan over gehouden. Je kan voor de zekerheid de dokter wel bellen.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:50

Hier i.v.m. werk vaak gebeten door hamsters eigenlijk nooit naar de ha er mee geweest. Als het goed gebloed heeft is vaak het vuil er wel uit.
Maar ik had preventief al tetanus enting.

Ik zou de hap gewoon ff bellen voor overleg. Daar zijn ze ook voor. Hun kunnen het het beste inschatten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:51

mwah, heelt wel weer. beetje betadine of ontsmettingsmiddel erop en even op je tandjes bijten. Als t kan laten drogen, anders pleistertje erop.
Stelt niet zoveel voor. Ik hoorde dat die tetanusshot pijnlijk is, dus ik zou zoiezo nooit kiezen voor een naald als optie, maar als jij wel een held bent, is dat natuurlijk het beste antwoord: haal de spuit. zekerheid voor het onzekere. Maar ik zou t lekker ontsmetten en in de gaten houden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:54

Hoe 'nieuw' is jouw tetanus? Anders zou ik daarvoor zeker even langs de huisarts gaan morgen. Dat is namelijk niet iets wat je wil afwachten: op moment dat de klachten komen van de besmetting ben je te laat.

Doet mij trouwens herinneren dat ik hem weer even moet halen..

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:57

Ik ben ook al meerdere keren door mijn ratten gebeten, maar ben er nooit mee naar de HA gegaan voor een tetanus prik. Ik heb dan ook een vreselijke hekel aan naalden, maar dat terzijde natuurlijk. Als je het niet vertrouwd dan kun je natuurlijk altijd even langs gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:03

AmyII schreef:
Hoe 'nieuw' is jouw tetanus? Anders zou ik daarvoor zeker even langs de huisarts gaan morgen. Dat is namelijk niet iets wat je wil afwachten: op moment dat de klachten komen van de besmetting ben je te laat.

Doet mij trouwens herinneren dat ik hem weer even moet halen..

Denk dat ie al te oud is... :o Naalden vind ik op zich geen probleem hoor, het is meer dat ik niet zo van de nutteloze HA bezoekjes ben :') Maar tetanus oid heb ik niet veel zin in. Ik denk dat ik morgen anders even bel en voor mijn werk hopelijk nog terecht kan als dat nodig is.

Hij vloog idd ook even door de bak heen kevinsky :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:19

RoyceMack schreef:
mwah, heelt wel weer. beetje betadine of ontsmettingsmiddel erop en even op je tandjes bijten. Als t kan laten drogen, anders pleistertje erop.
Stelt niet zoveel voor. Ik hoorde dat die tetanusshot pijnlijk is, dus ik zou zoiezo nooit kiezen voor een naald als optie, maar als jij wel een held bent, is dat natuurlijk het beste antwoord: haal de spuit. zekerheid voor het onzekere. Maar ik zou t lekker ontsmetten en in de gaten houden.

Door dit soort verhalen zat ik dus helemaal in de stress toen ik door een hond gebeten werd en hem ook moest, en ik heb er 0,0 last van gehad, viel echt 100% mee.

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:26

Ik denk dat de hamster aan je vinger pijnlijker is dan een tetanusprikje :Y).

Tijd geleden met skates gevallen, zonnebril kapot, sneetje onder m'n oog door het plastic/glas. Naar de huisartsenpost en laten lijmen, kreeg ook gelijk een tetanusprikje, want die had ik vanaf kinds (of baby, wanneer krijg je je eerste prikje?) niet meer gehad. Ik vond het niet veel voorstellen, het was zo gepiept. Ik zou voor de zekerheid gewoon gaan halen, mocht er in de toekomst van 10 jaar nog een keer iets gebeuren ben je er al voor geënt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:34

Tetanus prik valt doorgaans best mee, beetje stijf misschien en als iemand je beetgrijpt precies op de injectie plaats vervelend, maar verder?
Ding is overigens 10 jaar geldig en als je net gebeten bent is morgen contact opnemen met huisarts betreffende tetanus vroeg genoeg.
Vinger niet helemaal hermetisch dichtplakken bij bijtwonden, wondjes open houden is verstandiger, kan het vuil eruit, dus nat verbandje kan handig zijn of 2 x per dag met je vinger in de soda dobberen, maar vaak is dat niet nodig omdat er niets gebeurt (Behalve genezen), wordt je vinger dikker, krijg je rode streep over je arm etc. tja, dan uiteraard contact opnemen met je HA, want het kan natuurlijk wel gaan ontsteken.

Overigens is tetanus niet iets wat je wilt krijgen, wordt je echt niet blij (voor diegenen die prikje eng vinden), zeker rondom paarden vind je veel tetanus. Ben zelf net weer gevaccineerd zodat als ik keer dom ongelukje heb ik niet hoef te denken, oh.. chips.. mijn tetanus... .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:39

deniseqn schreef:
Ik denk dat de hamster aan je vinger pijnlijker is dan een tetanusprikje :Y).

Tijd geleden met skates gevallen, zonnebril kapot, sneetje onder m'n oog door het plastic/glas. Naar de huisartsenpost en laten lijmen, kreeg ook gelijk een tetanusprikje, want die had ik vanaf kinds (of baby, wanneer krijg je je eerste prikje?) niet meer gehad. Ik vond het niet veel voorstellen, het was zo gepiept. Ik zou voor de zekerheid gewoon gaan halen, mocht er in de toekomst van 10 jaar nog een keer iets gebeuren ben je er al voor geënt.

Ik denk dat ik nog liever mijn tatoeage opnieuw laat zetten op mijn voet (wat ruim 2 uur duurde) dan nog een keer zo'n beet hebben _O- Het deed wel echt moeilijk zeer.

Het is nu gestopt met bloeden, dus laat de pleister eraf :) Bedankt iedereen!