slijmbeursontsteking, brace?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CestLaVie_97

slijmbeursontsteking, brace?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 23:36

Hi,

2 jaar geleden kreeg ik tijdens het lopen van de amersfoortse 2 daagse last van mijn knie. De fysio daar aanwezig zei dat ik een slijmbeursontsteking had. Uiteraard gelijk gestopt met lopen en de dagen erna rust genomen tot het over was. Ben verder niet naar een dokter ofzo geweest. Daarna had ik er als ik veel liep op een dag soms nog wat last van maar niet echt veel. Nu heb ik de afgelopen week weer echt veel gelopen en had ik er voor het eerst weer echt last van, niet zoveel als in amersfoort maar het deed wel echt pijn. Moet ik hiermee naar een fysio of arts of volstaat voor dagen dat ik veel loop een brace oid?

Many thanks

future_vet

Re: slijmbeursontsteking, brace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:15

Ik zou wel naar de fysio gaan ermee, ik kreeg toen een speciale knieband waar ik erg aan moest wennen, daarnaast ook oefeningen om m'n knie juist te bewegen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: slijmbeursontsteking, brace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:52

Zomaar willekeurig een brace aanschaffen is nooit aan te raden. Die dingen kunne ook aandoeningen verergeren of andere blessures veroorzaken.

Ik zou dus toch naar de fysio gaan, grote kans dat het voornamelijk een kwestie van overbelasten is. Dan is een goed trainingsschema of eens goed kijken naar hoe je loopt aan te raden. Fysio kan je daar bij helpen. Mocht de fysio van mening zijn dat hij je niet kan helpen, stuurt hij je door naar een arts.