Vaak ziek, waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vaak ziek, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:58

Hallo bokkers,

Zoals te titel al verraadt ben ik vaak ziek. Wat versta ik onder vaak? Minimaal één keer per twee weken. Soms zelfs wekelijks. Het begint met mijn keel die vervelend voelt in de ochtend. Daarna bouwt het op tot een flinke keelpijn, verstopte neus, hoofdpijn, met vlagen misselijkheid en vooral heel beroerd voelen en eigenlijk de rest van de dag niets meer kunnen ondernemen. Dit houdt twee à drie dagen aan. Hierna voel ik me weer goed en is het wachten tot het weer opnieuw begint.

Ik heb hier vaak last van als ik een lange dag op stal ben geweest (Lees; werken of langer dan normaal met de pony's bezig zijn). Ook als ik lang gefietst heb voel ik me daarna niet lekker. Afgelopen week gebeurde het weer. Was drie dagen achter elkaar op stal geweest (Leiding bij ponykamp) en moest halverwege de vierde dag ziek naar huis omdat ik echt niet meer verder kon. Dit is natuurlijk waardeloos en totaal niet leuk dus ik ben nu wel benieuwd naar de oorzaak gezien ik hier al anderhalf jaar mee loop te tobben. Eten doe ik gezond en rijd twee a drie keer per week paard. Met school gym ik (Ook daar word ik helaas ziek van als we buiten moeten gymmen) en ik loop af en toe hard.

Zelf ben ik niet zo van het naar de huisarts gaan dus ik hoop dat er bokkers zijn die dit herkennen of dit 'meegemaakt' hebben in hun omgeving.

Ik hoor graag van jullie.
Groetjes, [naam]

Gianti

Re: Vaak ziek, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:00

Ben je niet allergisch voor iets?

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:05

Is dit het hele jaar door? Het klinkt een beetje als hooikoorts. Maar als je het echt wil weten zou ik toch maar naar de huisarts gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:06

Euh... Huisarts :)*

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:07

Klinkt inderdaad als een vorm van hooikoorts...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:08

Ik zou eens bloed laten prikken en testen op allergie. Ik heb twee jaar geleden ook zoiets gehad. Elke dag niezen, vaak verstopte neus, hoofdpijn en hoesten, echt heel erg hoesten. Dat mensen op het werk en in mijn omgeving echt zeiden van, kom ga eens naar de dokter. Toen bloed laten prikken en ja hoor, allergisch voor katten. Ik heb er drie en werkte toen als paraveterinair. Medicatie gehad en nu alleen nog last bij lage weerstand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:09

Ga naar de huisarts, ongeacht of hier iemand tussen zit die weet wat je hebt, voor de oplossing zal je 9 kansen van de 10 toch een voorschrift en dus een huisarts nodig hebben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:10

Heb je wel eens bloed laten prikken?

Wat versta jij onder gezond eten? Heb je wel eens een dagboek bij gehouden met wat je doet en eet?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:23

Ik heb dit exact zo, behalve als het zomer is. Bloedprikken, elk jaar weer, komt niks uit.

Heb je ooit pfeiffer gehad? Daar kun je terugvallen van hebben, ookal zeggen veel mensen dat zoiets niet kan, ik ken mensen die dit wel hebben.

Ben je allergisch voor dingen? Kun je je hierop laten testen?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:24

Al eens laten testen op Pfeiffer?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:27

Heb je je amandelen nog? Ik was ook ontzettend vaak ziek toen ik ongeveer jouw leeftijd had en toen zijn m'n amandelen eruit gehaald. Wereld van verschil, ben echt nooit meer ziek :) had ook vaak vage klachten, veel en erg verkouden, zere keel en gewoon algeheel niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:10

Het hele jaar door heb ik hier last van inderdaad. Met slecht weer en in de winter/herfst meer naar mijn idee.

Ik heb nooit bloed laten prikken dus ik principe is alles mogelijk. Pfeiffer ed. ook niet op laten testen.

Allergie was ook in ons opgekomen maar ik vind het dan zo raar dat de allergische reactie pas 'the morning after' plaatsvindt. Een vriendin van mij heeft hooikoorts en die is al aan het niezen als ze één stap buiten gezet heeft. Daar heb ik zelf geen last van, niezen en hoesten doe ik alleen als ik erg verkouden ben. Dat is dit niet volgens mij.

Mijn amandelen heb ik nog :j. Daar was ik niet op gekomen.

Er is nog iets - dat zal hier vast niets mee te maken hebben maar ik zeg het toch maar - namelijk dat ik 's avonds overal pijn heb. Mijn heupen, enkels, voeten en spieren in mijn schouders zijn 's avonds echt enorm pijnlijk en als ik dan in bed ga liggen steekt alles heel even en daarna vloeit het langzaam weg. Zou dat misschien hieraan gerelateerd kunnen zijn?

De huisarts ga ik bellen maar dat doe ik na het weekend dus reacties dat ik naar de HA moet gaan helpen vrij weinig ;).

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:13

Ik zou als je naar de HA gaat vragen of je bloed kan prikken, dan weet je misschien meer :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:28

Een allergische reactie is echt per persoon anders, ik heb bij hooikoorts ook pas de dag erna ergens last van. Met vis bijvoorbeeld binnen een paar uur, en bij rubber ook binnen een paar uur.
Maar alle reacties zijn wel even heftig in sterkte.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:44

Ik zou idd de HA inschakelen! Ben zelf ook nooit zo van de dokter, maar als ik jou klachten had had me vriend of me ouders er wel na toegesleept haha

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:48

Ik zou even langs de huisarts gaan en vragen of je een keer naar kno mag.
Als je holtes steeds dicht slaan kan je daar heel beroerd van zijn.
Helpt stomen enzo ook niet?Echtvmee beginnen zodra je de keelpijn voelt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:53

Als de huisarts constateert dat er 'niets anders aan de hand is dan dat je immuunreactie netjes op komt zetten, maar veel te vaak' (ik vind het niet klinken als hooikoorts of allergie, maar als een immuunsysteem dat wat zwak is. Zodra je moe bent of te hard werkt 'bam')...
...kan een orthomoleculaire arts veel doen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:08

Het eerste wat ik dacht was amandelen, en aangezien je net al aangeeft dat je die nog hebt zou het mij niets verbazen dat die rotzakken er wat mee van doen hebben.
Wordt toch een bezoekje aan de HA brengen vrees ik.
En doe het nou maar! Want telkens ziek zijn is niet best voor je lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:06

Oh, ik wist niet dat allergische reacties na langere tijd ook nog konden optreden. Bedankt :)!

Stomen heb ik nog niet geprobeerd. Hoe doe je dat precies?

Kunnen amandelen echt zo'n 'groot' iets veroorzaken? Vervelend zeg, dat wist ik ook niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:11

Wacht nu eerst maar is af wat de dokter maandag zegt en handel daar naar.

Stomen is niet zo lastig maar als je last hebt van allergieën mogelijkerwijs is het beter om dat nu niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:37

Is stomen schadelijk dan? Ik zal het iig niet gaan proberen mocht het problemen veroorzaken.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:46

Ben je ook veel moe? Zou heel goed Pfeiffer kunnen zijn, ik had het en heb er nog steeds last van. Na een dag Horse Event bijvoorbeeld ben ik ziek en als iemand op school een beetje ziek was wist ik dat het eraan zat te komen dat ik hetzelfde zou krijgen... Ook dat je spieren pijn doen 's avonds heb ik ook vaak dus ik zou zeker bloed laten prikken!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:59

Anoniem schreef:
Is stomen schadelijk dan? Ik zal het iig niet gaan proberen mocht het problemen veroorzaken.

Kan als je het etherische olieen doet.

Eventueel met alleen een zoutoplossing niet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:02

Kokend water in een kom gieten, hoofd erboven en theedoek over je hoofd. Is niks gevaarlijks aan.
Neusspray kan je ook gebruiken, vraag bij de apotheek wat zij jou adviseren.

Maar ik raad je echt aan om eens naar een kno te gaan. Dit kan via je huisarts.
Duidelijk formuleren wat je klachten zijn of schrijf ze op zodat je niks vergeet dan komt dat wel goed

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:07

Anoniem schreef:
Het hele jaar door heb ik hier last van inderdaad. Met slecht weer en in de winter/herfst meer naar mijn idee.

Ik heb nooit bloed laten prikken dus ik principe is alles mogelijk. Pfeiffer ed. ook niet op laten testen.

Allergie was ook in ons opgekomen maar ik vind het dan zo raar dat de allergische reactie pas 'the morning after' plaatsvindt. Een vriendin van mij heeft hooikoorts en die is al aan het niezen als ze één stap buiten gezet heeft. Daar heb ik zelf geen last van, niezen en hoesten doe ik alleen als ik erg verkouden ben. Dat is dit niet volgens mij.

Mijn amandelen heb ik nog :j. Daar was ik niet op gekomen.

Er is nog iets - dat zal hier vast niets mee te maken hebben maar ik zeg het toch maar - namelijk dat ik 's avonds overal pijn heb. Mijn heupen, enkels, voeten en spieren in mijn schouders zijn 's avonds echt enorm pijnlijk en als ik dan in bed ga liggen steekt alles heel even en daarna vloeit het langzaam weg. Zou dat misschien hieraan gerelateerd kunnen zijn?

De huisarts ga ik bellen maar dat doe ik na het weekend dus reacties dat ik naar de HA moet gaan helpen vrij weinig ;).

Hoi ik kan helemaal niet meer bij een opgestrooide stal komen want ik kan gelijk aan de prednison en moet echt voorzichtig zijn met het stof dat van een paard komt als ik poets wat nu ook bijna niet meer kan. Dus stro kan ook