Sinds anderhalf jaar heb ik een steeds terugkerend probleem en ik word er maar niet wijzer op.
Meerdere keren per maand word ik wakker met een soort ontstoken gevoel in mijn hals links.
Ter indicatie, als je jezelf bij de keel grijpt met je linker hand en knijpt zit het ongeveer ter hoogte van je duim. Het zit net voor de dikke nekspier die voorlangs aan het sleutelbeen vast zit.
Soms is het gewoon een irritant gevoel, vooral als ik mijn hoofd op de borst leg om bijvoorbeeld mijn haar in een staart te doen. Soms (zo'n 5 keer nu in de laatste 1,5 jaar) voelt het alsof iemand een ijspriem naar binnen slaat als ik mijn hoofd net even verkeerd beweeg. Als ik druk uitoefen op de bewuste plek wordt het probleem vele malen erger en houdt het ook langer aan.
Het gaat vaak gepaard met vermoeidheid en houdt 2 dagen tot een week aan. Dan gaat het weer een paar weken goed en is het weer bal. Er lijkt niet echt een patroon in te zitten.
Ik ben hiervoor meermalen bij de huisarts geweest maar die stuurt me steeds weg met de diagnose, ontstoken speekselklier. Helaas is het nu weer bal en mijn huisarts is op vakantie. De vorige keren had ik elke keer de pech dat, tegen de tijd dat ik bij de huisarts terecht kon, het probleem al grotendeels verdwenen was. On a sidenote, ik heb geen rare smaak in mijn mond of voelbare of zichtbare verdikkingen.
Buiten dit om heb ik regelmatig last van verkoudheden, bijholteontstekingen, huidirritaties vooral gelokaliseerd op mijn linker schouder en een algemeen gevoel van vermoeidheid die opsteekt als ik last heb van 1 van de ontstekingen.
Het zijn allemaal kleine klachten die samen erg irritant zijn en niemand die de vinger er op kan leggen. Ik hoop dat bokt me misschien wat verder kan helpen.
Toevallig een klein maandje terug nog geweest. Ook wat gaatjes laten vullen. Had er destijds geen last van en dus ook niet aangekaart. Met de behandeling ook geen extra gevoeligheid of wat ook. Zou het dan alsnog kunnen?
Voor mijn gevoel zit het echter meer naar binnen en echt in het zachte weefsel omdat ik de pijnlijke plek kan aanraken. Zou het dan nog iets met de tanden Kunnen zijn?
Lymfeklieren? Ik heb iig zelf daar wel eens last van. Ik gebruik daar dan een homeopathisch middel voor Lymphomyosot (Heel) en heb daar baat bij. Meestal met 2-3 dagen ergste weer weg. Ik gebruik wel een andere dosering dan op de verpakking staat, op aanraden van mijn homeopathisch arts.
Shirley
Geplaatst: 15-07-16 12:02
Verkramp je kaak niet tijdens je slaap? Last van tanden- of kiezenknarsen?
Heb je er meer last van in periodes waarin je ook last hebt van stress?