Kies getrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Kies getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 13:57

Hey lieve bokkers,

Ik heb toenstraks bij de tandarts een van mijn kiezen laten trekken (gaf continue problemen) en het is niet gehecht en nu zit er dus een (voor mijn gevoel) nogal groot gat.

Nu is mijn vraag; trekt zo'n gat vanzelf weer dicht en zo ja; hoelang duurt dat ongeveer? :)

Ben het net vergeten te vragen, omdat ik nog wat andere dingen met hem moest bespreken. En ik was nog wel zo trots dat ik eraan gedacht had die dingen te vragen :')

:wave:

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:08

Dat groeit vanzelf dicht.
Wel even onthouden dat je een aantal uur niets eet en drinkt, en zeker niet spoelt! Dan kan er een bloedkonter vormen en dan herstelt het sneller.

Azmay

Re: Kies getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:09

Is het boven of onder?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 14:13

Achterste kies boven :)

Ah dat heeft de tandarts niet gezegd Rebel :) Kreeg alleen een gaasje in mn bakkes en dat ik die even een kwartiertje erop moest bijten. Alleen gaasje was al veel eerder vol en toen kreeg ik allemaal bloed in mn keel :') maar weer een nieuwe gepakt van thuis.
Maar bedankt voor de tip over dat niet eten/drinken/spoelen :) Hoeveel uur moet je daarvoor aanhouden?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:15

Wondjes in de mond genezen vrij snel. Paar dagen en dan zit het wel dicht, vult zich ook wel weer op.
Vreemd hé dat zo'n plek met je tong aanvoelt als een mega gat en als je kijkt dat het best meevalt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 14:17

Tandarts had wel even moeite met het eruit krijgen ervan, hij schrok ook hoe groot de kies eigenlijk was, althans de wortels :')
Maar dacht inderdaad ook dat de helft van de kies was afgebroken laatst, bleek ook maar een kwart te zijn := Het voelt toch inderdaad altijd even net wat anders dan het is :')

Ga maandag richting buitenland voor vrijwilligerswerk, dus hoop dat het dan dicht is :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 15:58

Het bloedt nu na 3 uur nog steeds flink, toch maar even tandarts bellen? >;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:59

Je kan voor de zekerheid altijd even bellen :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 16:00

Mag zo weer langskomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:01

Voor de zekerheid kan je wel even bellen, maar verder gewoon met je tong vanaf blijven, hoe verleidelijk het ook is. Anders haal je elke keer het wondje weer open. Even een paar dagen voorzichtig met wat je eet (zorgen dat er geen harde dingen in komen zeg maar) en dan zou het vanzelf weer dicht moeten gaan. Hou er rekening mee dat het altijd lijkt alsof wondjes in je mond heel erg bloeden, omdat het vermengd wordt met speeksel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:02

DideH schreef:
Mag zo weer langskomen :')

Fijn dat je zo snel weer terecht kunt, hopelijk valt het mee :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 16:03

@emma Ja dat begrijp ik, maar het had na een kwartier volgens de tandarts al stuk minder moeten zijn. Maar het is nu nog steeds dieprood en veel :x Inmiddels gaasje nr 6 die helemaal vol is gelopen :') Dus zit ook niet met mn tong eraan ofzo

@Liselot Ja echt super fijn! :) Net voor sluitingstijd ook nog even haha

Ga maandag voor 2 weken dus vrijwilligerswerk doen in het buitenland, dus het is ook niet zo dat ik het nog even een weekendje aan kan kijken als het niet helemaal goed is :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:19

Ik heb twee kiezen laten trekken en daar zie ik echt niks meer van. Dat komt wel goed. Dat het zo lang aanhoudt met bloeden, is heel vervelend. Succe straks maar weer bij de tandarts, fijn dat je nog terecht kan! :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:23

Mijn twee verstandskiezen laten trekken boven in binnen een paar uur geen enkel bloed meer. Nog wel een weekje last gehad. Onder willen ze niet zomaar trekken omdat daar het eten makkelijker in blijft hangen blijkbaar ;)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 17:14

Net dus weer bij tandarts geweest. Het lekte inderdaad nog wel flink zei hij :')
Hij had er ook een klein stukje bot mee uitgetrokken zei hij, dus het verwacht dat er dieper een flinke wond zit, ook omdat de wortels ook zo groot waren.

Nu heeft hij het met een of ander chemisch hechtingspleistertje dichtgemaakt, hopen dat het blijft zitten :)

Edit: naaaaaawh ik mag nog even niet eten en mn lievelingseten staat op tafel :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:57

Mijn kies boven achter is ook getrokken en dat heeft ongeveer 3 week geduurd voor dat gat echt dicht was :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 18:16

Hechtingspleister is er alweer afgevallen met een boel bloed erachteraan, dus denk dat t te zwaar werd voor dat pleisterdingetje../

Hoop dat het bij mij sneller gaat Eleionomae! 3 weken is wel echt lang :oo

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:19

Heb er geen dag last van gehad :) poetsen en spoelen en verder niks.

De onderkant was er ook uit, en gehecht en daar heb ik weken last van gehad :(

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:37

Ik heb iets meer dan 1 maand (6 weken denk ik inmiddels) mijn verstandskies laten trekken, en het gat is sinds vorige week eindelijk dicht gegroeid. Dus heeft toch zeker wel 5 weken bij mij geduurd.. Maar ik heb er ook onwijs last van gehad, dus kan zijn dat het wat vertraagd ging bij mij!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 21:57

Pfoeee, hoop dat een normale kies er dan iets minder lang over doet dan zo'n verstandskies dan :oo

Heb er nu ook behoorlijk veel last van :x Preventief kies eruit halen zodat hij niet voor problemen kan gaan zorgen als ik in het buitenland zit, maar begin nu wel te twijfelen of de mening van mn tandarts wel de juiste was :')