Vanmorgen ben ik bij de tandarts geweest. Was alweer 2 jaar geleden, omdat ik mijn controles altijd voor me uitschuif vanwege mijn onrealistische angst voor prikken, terwijl ik eigenlijk nooit iets aan mn tanden heb

Nu heb ik nog 2 melkkiezen, ik ben 27 en er zitten ook geen 'grote mensen' tanden onder. Nu was mijn vermoeden dat ze los zitten en de tandarts heeft dit bevestigd. Nu begon hij over dat ik maar moest gaan plannen met sparen voor 2 implantaten, want die dingen kosten €2000,- per stuk of ik moest maar iets met de verzekering regelen. Met deze info ben ik naar huis gegaan, maar wat nu?
Ik begrijp dat er iets in de plaats van deze kiezen moet komen omdat de andere tanden anders ruimte krijgen en dit is niet goed voor het gebit. Maar moeten dit wel implantaten zijn of kan het ook iets anders worden? Ik schrok namelijk nogal van die €4000,- want dat kan en wil ik er zelf ook echt niet voor ophoesten. Maar vergoed een verzekering dit dan helemaal nooit. Ik ga sowieso zelf onderzoeken hoe of wat, het is niet dat ze er nu al meteen uit gaan vallen, maar voor het geval dat.
Heeft iemand hier ervaringen mee en ook verzekeringstechnisch? Alvast heel erg bedankt!
PS: nog even een vezekeringsvraag.. als ik mijn verstandskiezen laat verwijderden door de kaakchirurg, valt dit dan niet gewoon onder je basis zorgverzekering, of is dit ook aanvullend tandarts (afhankelijk van verzekering, dat begrijp ik)