Tips jaloezie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurvosje

Tips jaloezie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 18:37

Hoi hoi,

Nu vroeg ik mij af of nog meer bokkers last hebben van vrij snel jaloers worden en hoe zij hiermee omgaan. Heeft er iemand tips? Ik ben zelf een vrij jaloers typeje denkik :') niet dat ik mensen geen dingen gun want ik vind het bijv ook gewoon heerlijk om mijn zus in het zadel te zien zitten op concoursen en dan te weten hoe blij zij wel niet is. Maar soms bekruipt dat je gevoel je nog wel eens dat je daar ook wel had willen zitten.
Wie herkent dit en heeft tips? :)

prugelpiet

Re: Tips jaloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:44

*steekt hand op* Ik ben ook snel jaloers :')
Ik zet me er gewoon overheen en bedenk dat ik nou eenmaal niet alles kan hebben wat ik hebben wil. Helaas, maar er is niet zoveel aan te veranderen. -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:57

Je hebt het over afgunstigheid dan denk ik, niet over jaloezie. :P afgunst is willen hebben, jaloezie is willen houden (dus bijvoorbeeld in een relatie). Jaloezie heb ik wel een beetje last van al houd ik het vrij goed onder controle altijd :')

Afgunstig ben ik soms een beetje als ik dingen niet kan (vanwege stoornissen) en anderen wel gewoon. :o
Laatst bijgewerkt door Geryon op 09-07-16 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:58

Ik sluit me aan :')

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:09

Ik ben ook gauw jaloers. En ik heb dat niet onder controle. Het is toch wel vervelend maar dat is een eigenschap die niet in me zit.