Hey lieve bokt, normaal maak ik niet zo snel zulke berichtjes maar aangezien ik steeds meer pijn begin te krijgen en ik vanochtend al bij de dokter ben geweest die zij dat ik alleen terug hoefte te komen als het erger werd in de komende dagen, vraag ik jullie om wat tips.
Het is namelijk zo, ik had een klein wondje bij mn nagel van mn ring vinger. Het wondje is alweer weg maar mijn vinger is sinds gister avond ontstoken en wordt steeds erger. Vanochtend deed alleen het topje pijn, en nu is mn vinger zo dik dat ik hem niet meer kan bewegen en trekt de pijn door in de rest van mn hand waardoor ik alleen mn wijsvinger en duim nog kan bewegen zonder ondraagelijke pijn.
Ik leef de hele dag al op paracetemol en ibu en blijf ook koelen en veel water drinken want ik las dat dat zou moeten helpen.
Maar de pijn is zo erg en blijft ook echt erger worden, dus iemand tips om de pijn wat dragelijker te maken?
Ja het is alleen een beetje dat ik vanochtend ben geweest en ik wil niet dat ze denken dat ik me aanstel omdat ik zo snel terug bel ofzo..
yvje86
Geplaatst: 07-07-16 17:31
lilydj schreef:
Ja het is alleen een beetje dat ik vanochtend ben geweest en ik wil niet dat ze denken dat ik me aanstel omdat ik zo snel terug bel ofzo..
Maar ja als het vanochtend alleen in je vingertop was en nu zo ver uitgebreid is lijkt me dat niet heel erg goed om eerlijk te zijn.
Houd je je hand ook goed omhoog (hoger dan je hart)? Mogelijk dat dat ook nog iets kan verlichten. Dat hielp bij mij toen ik een kneuzing/zwelling had aan mijn hand.
Dit heb ik 2 jaar geleden precies zo gehad. Infectie door een klein wondje bij de nagelriem... niet naar de dokter en zelf weken in de soda.... hielp niet.
Uiteindelijk 2 prikken in mijn vinger gehad en het is opengesneden.., anti biotica en toen was het klaar
Ahhh dat klinkt zo pijnlijk, ze hebben pas om 9 uur plek voor me omdat het niet levens bedreigend is dus ik moet nog even in spanning zitten haha. Ondertussen wordt de nagel waar het wondje was grijs dus ik weet niet of mn nagel aan het loslaten is, of dat daar precies de ontsteking onder zit
DewiRox
Geplaatst: 07-07-16 20:07
Wat je eventueel kan doen is een steriel gaasje over de wond leggen en dan je vinger verbinden (als je de spullen daarvoor hebt in ieder geval). En dan het gaasje+verband nat houden door het gewoon telkens onder de kraan te doen.
Het is dat je nu naar de HA gaat, maar anders had je dit elke dag kunnen vervangen en het dan gelijk even kunnen weken in de Soda. Ik heb vooral vroeger vaak een ontstoken wijsvinger gehad, ook naast de nagelriem. Klein weekje zo en dan trok het weg.
Schuur_
Geplaatst: 07-07-16 20:08
Is het nog open? Dan zou ik je vinger even weken in een bakje met soda en kijken if dat helpt. Als het dicht is wordt het toch dokte werk vrees ik
marleen_usar
Geplaatst: 07-07-16 20:19
Mijn vader had dit ooit, zat een doorn in. Mega pijn dus maar huiarts maar was net op tijd.Het was bijna Fijt, succes ts.
Hey sorry dat ik niet meer heb geantwoordt, uiteindelijk heeft de dokter het die avond nog open gesneden en me antibiotoca gegeven, en het gaat al een stuk beter!