Benauwdheid, hoge hartslag en flauw voelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Benauwdheid, hoge hartslag en flauw voelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 14:25

Wat de titel al zegt..

Afgelopen paar dagen erge benauwdheid, wat soms tegen hyperventilatie aan zit (vaak 's avonds vlak voor het naar bed gaan).
Benauwdheid ben ik al langer mee bekend (heel mijn leven al), dat leek altijd door stof te komen.
De afgelopen weken af en toe benauwd geweest, tot het veel frequenter voor kwam en nu doorgaans de hele dag benauwd en afgelopen weekend ook weinig energie, vermoeid (meer dan normaal) en flauw voelen.

Op dit moment heb ik een hoge hartslag(rond de 100 in rust, soms erboven), heb ik het benauwd en voel ik me alsof ik uren niets gegeten heb en daardoor ga bibberen. Lees: Ik heb gewoon geluncht en heb helemaal geen honger.

Ik heb voor a.s woensdag een afspraak bij de huisarts gemaakt hiervoor.
In het verleden ook al vaker mee naar de huisarts geweest, die weet het aan wat hooikoorts klachten terwijl de bloedtest voor hooikoorts negatief was. En daarbij wat allergisch voor huisstofmijt maar dat is niet getest.
Maar ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die hier last van hebben of die eventueel enig idee hebben waardoor dit kan komen, zodat ik misschien met wat dingen in mijn achterhoofd naar de huisarts kan en kan aandragen als de huisarts het ook niet zo goed weet.

Alvast bedankt.

Druif_01

Re: Benauwdheid, hoge hartslag en flauw voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:27

Misschien eens een uitgebreidere allergietest laten doen waar ook eventuele voedselallergieen bij mee worden genomen?

Ik heb ook een huisstofmijtallergie (o.a.) en ook allergisch voor katten en honden. Ik was ook altijd moe, verkouden, wat kortademig. Vervolgens hebben we de katten uit huis geplaatst (ik was nog niet allergisch toen we ze in huis namen) en mijn klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.
Bij jou kan het uiteraard heel iets anders zijn, maar is misschien wel iets om in je achterhoofd mee te nemen.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 16:31

Ik kan idd een allergietest laten doen, is geloof ik nog nooit gedaan. Ga ik meenemen!
Ook merk ik geen klachten als ik bepaald voedsel heb gegeten, maar het kan altijd ongemerkt zijn natuurlijk.
Verder heb ik niet dagelijks huisdieren in huis, soms oppashonden maar ik merk als die in huis zijn geen verergering van de klachten.
Bedankt voor je reactie!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:44

Ik had in het begin ook niet direct klachten na het eten van bepaald voedsel, ik kon toen ook echt geen oorzaak aanwijzen. Inmiddels heeft het zich helaas dusdanig gemanifesteerd dat als mijn man iets eet waar ik allergisch voor ben en ik geef hem een kus dat ik direct enorm heftig reageer en aan de medicatie moet (laatste keer heeft man op het punt gestaan 112 te bellen). Ik wil absoluut niet zeggen dat jij dit ook hebt/krijgt, maar een allergie kan zich opbouwen.

Misschien ook je bloeddruk laten meten?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 16:47

Dat is wel heftig zeg! Waar ben je precies allergisch voor? En wat voor medicatie moet je dan hebben?
Bloeddruk meten is ook nog wel een goed idee :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:59

Eventueel ook even kijken voor longfunctie test. Even overleggen met ha gewoon die kunnen situatie het beste inschatten.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 17:06

Ga ik meenemen Marcella! Dankje!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:17

Idd even longtest laten doen ik kreeg ook spontaan rond mijn 20ste hyperventilatie aanvallen. Bleek chronische bronchitis te hebben nu met medicijnen bijna nooit meer last ergens van. Alleen soms op benauwde dagen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:19

Hier dus ook chronische bronchitis.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 17:25

Zou best kunnen, mijn vader heeft dat namelijk ook. Ik weet niet of dat erfelijk kan zijn?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:44

Je zegt dat het tegen hyperventialtie aan zit,maar de klachten die jij beschrijft horen wel bij hyperventilatie he
Het bibberen,hogere hartslag :j
Alles wat genoemd is kun je laten nakijken,maar prober ook eens zelf er op te letten of je wel rustig ademt en niet te vaak in en uitademt per minuut.
Een fyiotherapeut kan ook helpen daar mee, dus misschien ook een tip.

Heb je wel eens medicijnen tegen hooikoorts gebprobeerd en heb je ook last van je klachten als je afleiding hebt en ergens mee bezig bent waardoor je niet gefocust bent op je eigen lichaam?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:49

Ik zat ook te denken aan hyperventilatie. Het snelle ademen hoeft niet altijd. Maar ook hoog ademen of juist te diep ademen kan hyperventilatie geven. Teveel zuurstof in je bloed, je hartslag schiet omhoog, benauwd, rillen. Dat waren bij mij in ieder geval de klachten.
Bewust ademhalen (al dan niet met plastic zakje) hielp. Bij mij was de oorzaak overigens stress, waardoor ik blijkbaar onbewust anders ging ademen.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:50

Ze zullen misschien wel bij hyperventilatie horen, maar ik weet precies wanneer ik wel hyperventileer en wanneer niet, lijkt me niet dat als je er bewust van bent dat het ook nog onbewust kan gaan?
Ik adem wel redelijk snel in en uit, maar dat komt omdat ik constant dat benauwde gevoel heb. Als ik een tijd op mijn ademhaling let dan veranderd er ook weinig.
Dat benauwde gevoel, wat ik overigens al een aantal jaren lang heb en naar horen van mijn moeder als klein kind al gehad, maar de klachten lijken te verergeren. Soms heb ik er ook een dag of wat geen (weinig) last van. Voornamelijk als het een paar dagen wat kouder weer is, na een paar dagen warm weer. Maar zelfs nu lijkt dat niets meer uit te maken.
Ik heb al eens medicijnen tegen hooikoorts geprobeerd, die leken weinig te doen. Ook heb ik er last van als ik ergens mee bezig ben en vaak moet ik gewoon even stoppen met waar ik mee bezig ben omdat ik het zo benauwd heb. Het bibberen is trouwens een nieuwe klacht, waar ik gisteren voor het eerst heel erge last van had. Hoge hartslag heb ik ook al zo lang als ik mij kan herinneren wel, maar lijkt ook wat erger te worden.

Als ik in een zakje adem krijg ik helemaal een benauwd gevoel en het gevoel te weinig zuurstof te krijgen waardoor ik alleen maar meer naar adem ga snakken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:52

Als het goed is kan je huisarts met een prikje in je vinger je zuurstofgehalte meten. Dan heb je meteen beeld of het te laag of te hoog (hyperventilatie) is. Ik zou er zeker eens naar vragen.
En ook naar je bloeddruk trouwens.

Vervelend overigens. Hopelijk ben je er snel achter :(:)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:57

Kan ik zeker eens vragen morgen Amanda, bedankt voor de tip!
Bloeddruk ook idd. Ik ben met de benauwdheidsklachten al wel 4 keer langs een huisarts geweest, en steeds krijg je maar een puffertje mee om te proberen. En bloedtest op hooikoorts was ook negatief, dus dan weet je het zelf verder ook even niet..
Maar aangezien het nu toch aanzienlijk verergerd mag het nu toch echt wel eens goed uitgezocht worden, want het gaat me belemmeren in het dagelijks leven.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:24

Klinkt tog heel erg als astma/ chronische bronchitis jou klachten. Zou voor de longtest vragen.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 13:43

Lijkt mij ook het meest aannemelijke, omdat de benauwdheidsklachten al van kinds af aan bestaan en mijn vader heeft dus ook chronische bronchitis. Het moet in ieder geval goed uitgezocht worden en daar ga ik morgen ook voor zorgen :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 18:10

Huisarts geweest, hij denkt zelf richting astma. Dus maandag terug voor een longtest :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 14:14

Longfunctietest gehad, longen zelf zijn prima in orde.
Nu bloed gaan laten prikken en testen op inhalatie allergieën. 25 juli krijg ik daar de uitslag van (kan vrijdag pas bloed gaan laten prikken, zit bij de huisarts in de buurt en ik ben liever in de buurt van huis, kan soms nog wel eens naar worden door bloed prikken).
Ook voelde ik me daar weer flauw en heeft ze suiker getest, maar die was niet te laag.
Volgens haar zijn alle klachten te wijten aan de benauwdheid.
Bloeddruk is ook nog nagekeken trouwens, die was ook prima in orde.

Heb nu ventolin meegekregen.