Ze zullen misschien wel bij hyperventilatie horen, maar ik weet precies wanneer ik wel hyperventileer en wanneer niet, lijkt me niet dat als je er bewust van bent dat het ook nog onbewust kan gaan?
Ik adem wel redelijk snel in en uit, maar dat komt omdat ik constant dat benauwde gevoel heb. Als ik een tijd op mijn ademhaling let dan veranderd er ook weinig.
Dat benauwde gevoel, wat ik overigens al een aantal jaren lang heb en naar horen van mijn moeder als klein kind al gehad, maar de klachten lijken te verergeren. Soms heb ik er ook een dag of wat geen (weinig) last van. Voornamelijk als het een paar dagen wat kouder weer is, na een paar dagen warm weer. Maar zelfs nu lijkt dat niets meer uit te maken.
Ik heb al eens medicijnen tegen hooikoorts geprobeerd, die leken weinig te doen. Ook heb ik er last van als ik ergens mee bezig ben en vaak moet ik gewoon even stoppen met waar ik mee bezig ben omdat ik het zo benauwd heb. Het bibberen is trouwens een nieuwe klacht, waar ik gisteren voor het eerst heel erge last van had. Hoge hartslag heb ik ook al zo lang als ik mij kan herinneren wel, maar lijkt ook wat erger te worden.
Als ik in een zakje adem krijg ik helemaal een benauwd gevoel en het gevoel te weinig zuurstof te krijgen waardoor ik alleen maar meer naar adem ga snakken.