oog gelaserd: Ik sloop 's nachts het oogkapje eraf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

oog gelaserd: Ik sloop 's nachts het oogkapje eraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 08:32

Gisteren heb ik mijn oog laten laseren, en het is de bedoeling dat je 's nachts een kapje over je oog draagt zodat je er niet aan kan zitten. Helaas ben ik niet zo'n rustige slaper, en werd ik dus midden in de nacht wakker met tape in mijn haar en het kapje op mijn wang geplakt :') . Gelukkig ziet mijn oog er nog goed uit, en zit de beschermlens er nog in, maar dit is niet de bedoeling natuurlijk.

Iemand nog tips om te zorgen dat dat ding blijft zitten? Tiensecondenlijm lijkt me niet echt wat, voor de rest sta ik overal voor open. :D

Het gaat on zo'n kapje:
https://www.dreamstime.com/stock-photo- ... ge64537551

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: oog gelaserd: Ik sloop 's nachts het oogkapje eraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:36

Kun je niet zo'n piraten-ooglapje ervoor doen?
Of een duikbril :P :D

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 08:41

Duikbrik is eigenlijk niet eens zo'n slecht idee. En dan vast tapen :D. Heb gister een flinke laag tape eraf gesleurd...

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:48

Misschien vragen of ze zo'n bril hebben die je na het laseren van beide ogen kan krijgen? Ik heb begin dit jaar beide ogen laten laseren en kreeg toen voor het slapen de eerste nachten een soort zonnebril met heel strak elastiek, dat werkte wel echt goed al lag het wel klote met op je zij slapen.. Helaas mijne al weggegooid anders kon ik die zo opsturen voor je

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:50

Omdenken... Je handen vasttapen? :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:58

Sokken om je handen binden. :))

Doen ze bij baby's die in hun gezicht krabben ook.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 09:03

Maeve schreef:
Omdenken... Je handen vasttapen? :')

_O- ik zou het bijna nog doen ook :D .

Sokkentip is ook geniaal!

Citaat:

Misschien vragen of ze zo'n bril hebben die je na het laseren van beide ogen kan krijgen? Ik heb begin dit jaar beide ogen laten laseren en kreeg toen voor het slapen de eerste nachten een soort zonnebril met heel strak elastiek, dat werkte wel echt goed al lag het wel klote met op je zij slapen.. Helaas mijne al weggegooid anders kon ik die zo opsturen voor je[/quote]

Ze deelden bij mij op de kliniek echt alleen maar die kapjes uit, ook aan de mensen die twee ogen lieten doen. Jammer dat je hem niet meer hebt, wel superlief van je :) .

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:12

Ik heb een tijdlang met een horlogeglasverband op geslapen (wel een totaal ander oogprobleem hoor). Dat is een soort pleister met een ruitje erin. Die zitten echt heel stevig, zou het knap vinden als je die snachts af kreeg. Misschien kan je daar voor bellen met de kliniek. Los kopen bij de apotheek kan geloof ik ook wel, maar dan zijn ze wel erg duur. Ik weet niet hoeveel nachten je moet afplakken?! Ze sluiten wel echt helemaal af, zijn tegen het uitdrogen van het oog. Ik weet niet of dat kwaad kan of een gelaserd oog moet luchten ofzo. Volgens mij bestaan er ook varianten met luchtgaatjes, maar dat weet ik niet zeker. Of je maakt er zelf wat gaatjes in... Het merk wat ik gebruikte is pro-ophta. Zit met de pleister echt helemaal rondom stevig vast.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 02-07-16 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:13

Ik heb ze maar 1 nacht op gehad
Vond 't vreselijk.

Daarna wel 2 nachten handschoentjes aan gehad.

En ik had een terrorkitten in die tijd was ook niet bevorderlijk als die over je hoofd denderde _O-

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 09:21

Cerilene_ schreef:
Ik heb een tijdlang met een horlogeglasverband op geslapen (wel een totaal ander oogprobleem hoor). Dat is een soort pleister met een ruitje erin. Die zitten echt heel stevig, zou het knap vinden als je die snachts af kreeg. Misschien kan je daar voor bellen met de kliniek. Los kopen bij de apotheek kan geloof ik ook wel, maar dan zijn ze wel erg duur. Ik weet niet hoeveel nachten je moet afplakken?! Ze sluiten wel echt helemaal af, zijn tegen het uitdrogen van het oog. Ik weet niet of dat kwaad kan of een gelaserd oog moet luchten ofzo. Volgens mij bestaan er ook varianten met luchtgaatjes, maar dat weet ik niet zeker. Of je maakt er zelf wat gaatjes in... Het merk wat ik gebruikte is pro-ophta. Zit met de pleister echt helemaal rondom stevig vast.

Dat ik daar niet aan gedacht heb... ben zelf apothekersassistente :') . Moet alleen even kijken wat voor pleister daar aan zit, ben voor een hoop dingen allergisch. Ik ga gelijk de collega's bellen of we ze in voorraad hebben.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 15:27

Het plan voor vannacht is een zacht oogcompres met het kapje er overheen in de hoop dat het dan minder irriteert. Heb ook 2 horlogeglas pleisters gehaald, maar houd ze als reserve. Heb al geïrriteerde plekken van de witte tape, ben een beetje bang dat die pleister de boel echt gaat beschadigen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:46

Hopelijk helpt het!
Ikzelf heb nooit last gehad van stukke huid van het horlogeglasverband, alleen net na het afhalen een beetje roodheid die snel weg trok.
Maar met zo'n gevoelig huidje is dat lastiger natuurlijk. Er schijnt ook een soort tweede huidlaagjes spul te zijn. Sommige lotgenoten gebruikten dat.
Maar hopelijk is de oplossing die je nu hebt bedacht voldoende!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 16:27

Ik ben echt vreselijk allergisch voor pleisters... Van die witte gaat tenminste alleen mijn huid kapot, van die bruine krijg ik zo gruwelijk veel jeuk. Ben bang dat ik heel mijn gezicht openkrab, inclusief oog.