Al meer dan een jaar in onzekerheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Al meer dan een jaar in onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 14:33

Tja ik weet ondertussen niet zo goed meer waar ik moet beginnen. Het zal vast een lang verhaal worden.

Het begon nu iets meer als een jaar geleden. Hartkloppingen en flinke steken en een soort gevoel van kramp aan de linkerkant op mijn borst.
Na even aangekeken te hebben maar naar de huisarts, zal wel wat verrekt zijn of een verkeerde beweging gemaakt hebben, over 2 weken terug als het niet over is.

Een week later ben ik terug gegaan, inmiddels had ik naast de hartklachten ontzettend pijn in/op de ribben gekregen.
Bloed geprikt, alles zag er goed uit.
Doorgestuurd voor een ecg maar die was goed, waar de pijn vandaan kwam.. Zal wel stress zijn aldus de huisarts.

Enkele weken later had ik het gevoel dat ik dood ging. Enorme pijn en hartkloppingen, daarbovenop ook nog een paniekaanval (die ik nog nooit van mijn leven had gehad) dus een ritje HAP, die stuurde me door naar de spoed en in het ziekenhuis mocht ik blijven. Op de hartbewaking, mooi aan de monitor en om de 2 uur bloed geprikt. Nog een foto ge.aakt van hart en longen. Ik heb 3 dagen lang een constante hartslag van 125 gehad.
Alle uitslagen zagen er goed uit, behalve de verhoogde hartslag was er niets mis dus 24uur later mocht ik naar huis.
Kreeg nog wel een afspraak mee voor een echo van het hart en een inspanningstest.
Enkele weken later de echo en de fietstest gedaan en buiten dat mijn conditie niet super was wederom niets gevonden.

De klachten hielden echter aan, dan was het weer 2 tot 3 weken weg en kwam het weer terug. Meestal houd het zo'n 4 dagen tot 1.5 week aan.
De ene keer heb ik meer last van de hartkloppingen en de andere keer van de pijnen in de ribben.
Als zo'n 'aanval' weer voorbij is ben ik vooral héél moe, rond 14-15 uur ben ik compleet gesloopt en val ik haast om van de slaap.

Weer terug naar de huisarts dan maar.
Er is niks met he aan de hand het zit tussen je oren.. (En bedankt)
Máár om je gerust te stellen stuur ik je nog 1x door, dit keer naar de longarts.
Die vroeg meteen wat ik daar kwam doen, er was al een long foto gemaakt en verder niks wat op long klachten wees.
Hij nam me wel serieus en heeft mij doorgestuurd van een total body scan.
Enkele weken later dus een vies goedje ingespoten gekregen en een scan gehad van mijn schedel tot de liezen. Wederom was de uitslag goed.

Ondertussen zit ik er af en toe aardig doorheen. Ik ben verdorie pas 25, moeder van 2 jonge kinderen.
Gaat dit óóit nog over?! En vooral het niet weten wat is maakt me af en toe bang.

In maart dit jaar werd ik plots wakker met pijn in mijn been, een gevoel van spierpijn en kramp wat begon in mijn kuit en met een paar dagen door heel mijn been trok.
Inmiddels deden ook mijn beide knieën zeer, met name bij bukken of traplopen.
Toen toch maar weer naar de huisarts gegaan en ze dacht aan overbelasting.
Weken lang heb ik niet op hakken durven lopen omdat ik het dan weer voelde trekken achter in mijn been. Nu heb ik sinds vorige week weer een aantal keer op hakken gelopen en sinds gisteren is de pijn in mijn been weer terug. Met name de knieholte en de lies doen zeer.

Plan is om weer terug te gaan naar de cardioloog. Bij de huisarts durf ik niet meer aan te kloppen eigenlijk.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neergetypt allemaal.
Ik hoop eigenlijk dat er hier iemand is die mijn verhaal herkent.

RelarDevi

Re: Al meer dan een jaar in onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:38

Chronische hyperventilatie, daar kan je ook flink pijn van krijgen in je ribben en in spieren rondom de longen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:42

Wat vervelend dat je zoveel klachten hebt. Hebben ze de term hyperventilatie wel eens gebruikt? Zeker als ze niks kunnen vinden en alles goed is zou je daar aan kunnen denken. Het kan lijken of je inderdaad dood gaat terwijl er in werkelijkheid niks aan de hand is. Fijn zo'n lijf die eigen initiatief neemt. Al staat dat los van de beenklachten.

Ondanks dat je je een zeur voelt gewoon terug naar je huisarts. Daar zijn ze voor en zij kunnen diagnoses stellen. Beterschap!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:50

Ik herken een aantal dingen bij familie van mij. DIe had ziekte van Lyme. Dit wil nog wel eens vals-negatief eruit komen dus dat de test zegt van niet, maar je het wel hebt. Al gecontroleerd daarop?

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:00

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:00

RelarDevi schreef:
Chronische hyperventilatie, daar kan je ook flink pijn van krijgen in je ribben en in spieren rondom de longen..

Dat was ook het allereerste waar ik aan dacht.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 15:10

Wat een reacties nu al! Dank jullie wel, erg lief dat jullie meedenken :)

Hyperventilatie is in het begin door de huisarts een keer genoemd, daarna heb ik er niemand meer over gehoord.
Het lijkt mij dat ,met name, een long arts daar dan ook wel naar zou kijken?
Zelf heb ik niet het idee dat ik hyperventileer en dat mijn ademhaling ook vrij rustig is.

Tietze tipte iemand mij een tijdje geleden ook en nadat ik op internet er een hoop over gelezen heb kan ik me daar heel goed in vinden.
Helaas vind mijn huisarts dat tietze onzin is, ik weet dus ook niet hoe ik bij iemand kom die eventueel de diagnose kan stellen zóu het dat mogen zijn.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:11

Herkenbaar, mijn man heeft precies dezelfde klachten, en ook al enkele keren op de eerste harthulp gelegen hiervoor. Ook bij hem is er na 2 jaar dokteren nog niets uitgekomen.

Hij krijgt wel bloedverdunners, en medicijnen om zijn hartritme te controleren, omdat hij ook een keer boezemfibrilleren heeft gehad. Door het schilderen heeft hij ook COPD, maar deze klachten zouden er los van staan.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:15

Je kan ook hyperventileren als je te diep ademhaalt. Verder ben je op magnesium geprikt en vitamine d? Een tekort daarvan kan ook deze klachten geven. Hyperventilatie idd ook. Dan zou je ademhalingstherapie moeten doen. Je kan je ook na laten kijken op fibromyalgie.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:16

Equipro schreef:
Herkenbaar, mijn man heeft precies dezelfde klachten, en ook al enkele keren op de eerste harthulp gelegen hiervoor. Ook bij hem is er na 2 jaar dokteren nog niets uitgekomen.

Hij krijgt wel bloedverdunners, en medicijnen om zijn hartritme te controleren, omdat hij ook een keer boezemfibrilleren heeft gehad. Door het schilderen heeft hij ook COPD, maar deze klachten zouden er los van staan.

Deze klachten staan niet los van de copd. Mijn moeder zit in de laatste fase en verhoogde hartslag vergroot hart hartritme stoornissen horen er allemaal bij. Iig in een vergevorderd stadium van copd.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:25

25 en volledig doorgelicht... Niks gevonden. Ik mis wel nog het een en ander in je verhaal: wat is je algemene conditie, veel stress of niet, sportief, algemene voorgeschiedenis, hartaandoeningen in de familie, enz????

En voor degenen die hier copd aanhalen, de klachten van ts zijn zo algemeen dat ze bij 95% van de aandoeningen kunnen voorkomen...
Copd op 25 is heel erg zeldzaam en dan meestal een gevolg van een aangeboren aandoening...

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:26

bij mij kwam Tietze ook als eerste naar boven, vriendin van mij heeft het en die heeft soortgelijke klachten.

Ben je ook getest op Lyme? Dat uit zich op heel erg veel verschillende manieren.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:27

Ik ben absoluut niet van mening dat ze copd heeft ik reageerde meer op degene die er wat over zei

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:29

Hoe dan ook sterkte! Ik hoop voor je dat ze de veroorzaker gaan vinden :(:)
Het is vreselijk om met zulke klachten te lopen zonder te weten wat het is.

Ik heb zelf 8 jaar lang zonder duidelijkheid rondgelopen, ik werd steeds zieker en uiteindelijk kwam er de Ziekte van Lyme met 4 co-infecties uit. Ik heb onder andere jouw klachten, dus ik weet hoe vervelend dat kan zijn..

Tips heb ik helaas niet echt, vooral niet opgeven en naar artsen blijven gaan. Laat je niet wijs maken dat het psychisch is, dat roepen ze veel te vaak.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:31

Tietze is wat ik ook als eerste roep. Ik heb dezelfde klachten en ben wel gediagnosticeerd met tietze. Waarom vindt je huisarts Tietze onzin?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:05

Wat ook nog zou kunnen is last van maagzuur. Soms komt maagzuur niet helemaal omhoog maar wel net voorbij het maagklepje. Daar kan het behoorlijk branden en ook schade aanrichten. Dat is erg pijnlijk en vaak weet je niet dat het maagzuur is. Door de pijn kun je daar een paniekaanval van krijgen en hartkloppingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:09

Ik moest ook direct denken aan hyperventilatie.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:15

Klinkt als een magnesium tekort. Dat valt ook niet te achterhalen met een bloedtest.
De Tuinen heeft een super fijne smeerbare magnesium olie (magnesium wordt goed via de huid opgenomen), probeer daar eens dagelijks je armen en benen mee in te smeren.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 16:21

Mijn conditie is redelijk, ik doe niet aan sport maar krijg dagelijks genoeg lichaams beweging.
Ik rook wel, drink niet en was tot 6 weken geleden niet aan de pil.
6 weken geleden daarmee begonnen om voor mezelf te kijken of het iets hormonaals is.
Qua stress valt het wel mee, tuurlijk af en toe wat drukkere/gestreste dagen maar ik merk dan geen verschil met klachten.
Verder in het verleden ook geen gekke dingen gehad.
Hart en vaatziekten zitten wel in de familie. En mijn moeder is 5 jaar geleden op haar 50e overleden aan een hersenbloeding.

Waar allemaal op geprikt is weet ik niet zo goed.
In ieder geval ontstekings waarden en schildklier.
Toen ik eens vroeg om de uitslagen in te zien kreeg ik als antwoord dat dat niet nodig was.

Maag is ook uitgesloten, heb daar toen medicijnen voor gehad om te zien of het zou helpen.

Lyme is nog niet op getest.
Heb wel járen geleden eens een teek gehad maar geen gekke dingen gezien toen.

Waarom mijn huisarts tietze onzin vind durf ik niet te zeggen. Toen ik dat opperde werd ik gewoon uigelachen dus daarna maar niet verder op in gegaan.

Magnesiumolie zal ik eens voor kijken, kan nooit kwaad om te proberen natuurlijk.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:57

Ik dacht ook gelijk aan hyperventilatie. Je zou eens langs een fysiotherapeut kunnen gaan, om samen te bekijken hoe je ademhaalt en of dat op de goede manier gaat.

Ik denk dat de cardioloog op dit punt niet zoveel meer voor je kan doen, en dat je toch bij jouw huisarts (of waarnemer, als je niet terug wilt naar hem/haar) moet zijn.
Tietze is trouwens wel redelijk makkelijk te onderzoeken:

Een goede en tegelijkertijd simpele manier om te testen of de klachten met Tietze en/of costochondritis te maken kunnen hebben kan als volgt worden gedaan: Druk voorzichtig, maar met enige kracht op de pijnlijke plek bij het borstbeen of op de rib. Indien de pijn op dat moment sterk verhevigt is er mogelijk sprake is van Tietze en/of costochondritis.

( http://tietze.nl/over-tietze-en-costoch ... lfdiagnose )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:50

Hyperventilatie zou inderdaad kunnen, de tip van de fysio is heel goed.
Ik kom er momenteel ook met hyperventilatie klachten.
Dacht ook dat mijn ademhaling goed is,maar ik haal te vaak te diep adem waardoor ik klachten krijg.
Zou daar dus zeker heen gaan :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:05

Eerste wat je moet doen!! Mondiger worden en een andere huisarts zoeken. Ze zijn namelijk gewoon verplicht om je een uitdraai van de uitslagen te geven wanneer je daar om vraagt. Wat je hebt weet ik niet maar een huisarts die je kunt vertrouwen en je als mens serieus neemt is wel het eerste wat nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:08

Roken en hartklachten gaan vaak samen, niet alleen bij ouderen maar zeker ook bij jonge mensen. Ik zou daar dus serieus naar kijken als ik jou was.
Zelf heb ik na een verkeerde reactie op medicatie een paar jaar lang last gehad van hartritmestoornissen, niet ernstig, wel pijnlijk, vaak gewoon een paar keer een aantal minuten per dag, maar uiteindelijk tot en met hele nare paniekaanvallen met benauwdheid middenin de nacht met een verstoord hartritme dat schommelde tussen de 35 en 120 slagen per minuut en wat zo een uur kon aanhouden.
Toen de huisarts met een derde soort betablokkers aan kwam zetten, besloot ik om het toch eerst maar zonder medicatie te proberen omdat ik ook niet heel erg gezond at en ik de verantwoordelijkheid dus ook wel bij mezelf zocht. Ik ben dus aan een eliminatiedieet begonnen en heb alles geschrapt wat gekoppeld wordt aan hartritmestoornissen.
Als snel bleek dat ik volledig klachtenvrij en zonder hartkloppingen kan leven als ik chocolade, caffeine (in mijn geval uit zwarte/groene thee) en drop laat staan. Eet ik er toch iets (te veel) van, dan heb ik diezelfde avond weer een onregelmatige hartslag.

Ik zeg niet dat jouw klachten ook hierdoor komen, maar wat het onderliggende probleem ook is, je zult je hart hoe dan ook enorm ontlasten als je koffie, zwarte of groene thee, chocolade en drop laat staan en absoluut ook stopt met roken. Zelfs gezonde mensen kunnen hartklachten 'krijgen', stomweg door het innemen van deze dingen.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 21:05

Wederom bedankt voor jullie reacties!

Bij de fysio ben ik ook 2 keer geweest, met name om de boel goed los te maken maar daar kwam ik met meer pijn van terug. Maar misschien wel een idee om nog eens langs te gaan voor evt hyperventilatie.

Als ik op de pijnlijke plaatsen wat druk uitoefen verergerd het wel. Dat zou dan dus weer bij tietze passen.

Naar de cardioloog ga ik terug omdat ik contact op moest nemen als de klachten aan zouden houden.

Wbt een andere huisarts. Daar ga ik ook zeker naar kijken.

Ik drink wel een paar bakjes koffie maar dat heb ik al sterk geminderd.
Is het niet zo dat als het door roken of cafeïne oid zou komen dat het altijd aanwezig is ipv dat het na een week of wat weer wegzakt tot de volgende 'aanval'?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:10

Nee dat hoeft niet, caffeine verhoogt je hartslag en kan dan zijn dat je er meer last van hebt.
Maar kijk eens op de momenten waarop je merkt dat het erger word.

Is dat steeds op dezelfde dag, bijvoorbeeld vlak voor een druk weekend of juist voordat je naar werk/school gaat?
Of misschien op de dag dat je juist rust hebt
Kijk eens of daar een patroon in te ontdekken valt.
Maar sowieso goed laten uitzoeken wat er is.
MIj is ook een chiropractor aan geraden,misschien voor jou ook een idee?