Vocht in mijn onderrug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dootjuh

Vocht in mijn onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 23:30

Hallo bokkers,

Ik heb in maart een flink auto ongeluk en ben eigenlijk goed uit de auto kunnen komen, met wat pijn in mijn onderrug. Ik dacht dit is normaal en kan van de klap komen, ik ben voor mijn gevoel wel eens harder van een paard gevallen dan dit.

2 dagen later ben ik toch gaan werken ondanks dat ik een pijnlijke rug had, na mijn werk kon ik helaas niet meer zitten en liggen van de pijn en heb ik toch voor de zekerheid mijn rug laten controleren, ook omdat mijn rug nogal dik was langs mijn wervelkolom richting mijn stuitje, daar zit ook het meeste vocht. Er zijn foto's gemaakt en de arts gaf aan dat het van het ongeluk was en dat er niks te zien was, ik moest maar pijnstillers slikken.

Nu ging het steeds beter maar het blijft altijd wat dik, soms wat meer vocht en soms is de bult bijna weg. Ik blijf altijd last hebben van een zeurderig gevoel. Maar sinds 2 dagen weet ik van ellende niet meer hoe ik moet zitten, liggen of hoe ik moet lopen. Ik slaap met een kussen onder mijn buik omdat ik geen knik in mijn rug kan hebben want dat geeft pijn. Het liefst zou ik krom naar voren willen lopen want rechtop geeft nog meer druk.
Ik heb geprobeerd dit op te zoeken, wat dit eventueel kan zijn maar er staat niks over mijn pijnklachten. Ik heb namelijk geen pijnlijke uitstralingen naar mijn benen. Helaas heb ik net nieuw werk en kan ik dus geen vrij nemen. Ik kan pas donderdag naar de huisarts.

Weet iemand wat dit eventueel kan zijn? En hoe ik het beste kan zorgen dat de druk van mijn rug eventueel kan verminderen?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:35

Ik ben geen arts, maar bij dit soort dingen hang ik aan de lijn bij mijn fysio of osteopaat.

Fysio zit vaak in je aanvullende verzekering, verwijzing is niet nodig.
Osteopaat kijkt net wat verder, maar verschilt erg per aanvullende verzekering of en hoeveel er verzekerd wordt.

Sterkte iig

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 23:49

Luxorvalkje schreef:
Ik ben geen arts, maar bij dit soort dingen hang ik aan de lijn bij mijn fysio of osteopaat.

Fysio zit vaak in je aanvullende verzekering, verwijzing is niet nodig.
Osteopaat kijkt net wat verder, maar verschilt erg per aanvullende verzekering of en hoeveel er verzekerd wordt.

Sterkte iig

Dankjewel voor de tip

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Vocht in mijn onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:53

In geval van een ongeluk, zou ik echt teruggaan naar een arts. Als er sprake is van veel zwelling, kunnen breuken niet altijd gezien worden op een röntgenfoto omdat het vocht het beeld te veel vertroebeld. Voor de fysio of wat dan ook er mee bezig gaat, zou ik er dus echt eerst mee terug naar een arts gaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:19

In elk geval terug naar de huisarts, nogmaals laten nakijken.
verwijzing fysio vragen
Dat vocht vind ik vreemd, zou even doorvragen bij de arts, en voor artsenbezoek krijg je meestal vrij hoor.
Even eerlijk zijn op je werk!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:41

Hup weer terug naar ie huisarts hoor!! Goed naar laten kijken je hebt maar 1 rug

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:51

Ik heb in april een (paardrij)ongeluk gehad (tegen een boom aan gelanceerd) en bij mij is het vocht ook nog altijd aanwezig. De pijn wordt echter wel minder! Ik zou toch weer teruggaan naar je arts, en inderdaad - een goede fysio of osteopaat zoeken die je kan helpen om verder te kijken. Dit is niet normaal.
Nieuw werk okee, maar je hebt maar 1 rug en daar moet je het de rest van je leven mee doen. Toch even langsgaan hoor!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:04

Ik raad je aan om toch even langs de huisarts te gaan! Vocht is een ontstekingsverschijnsel, welke na een trauma aanwezig is. Mogelijk hebben ze op de röntgen iets over het hoofd gezien door de hoeveelheid vocht. En als het vocht nu nog steeds aanwezig is, is er de mogelijkheid dat er ook nog steeds trauma aanwezig is. Er kan zowel trauma zijn van de wervel als van de tussenwervelschijf, wat mij niet vreemd lijkt na een auto-ongeluk, omdat daarbij de druk op de tussenwervelschijf ineens hoog wordt. Even laten checken dus!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:08

Ik heb ook vocht in mijn onderrug,daar zit een beginnende Hernia.Maar ze doen er verder niks mee.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:03

gohya schreef:
Ik heb ook vocht in mijn onderrug,daar zit een beginnende Hernia.Maar ze doen er verder niks mee.

Je kunt wel een fysiotherapeut/oefentherapeut raadplegen hoe je hier het beste mee om kunt gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:05

ILoveJip schreef:
gohya schreef:

Je kunt wel een fysiotherapeut/oefentherapeut raadplegen hoe je hier het beste mee om kunt gaan.

Oke dank je wel! ik heb best wel last van mijn rug en linkerbeen,maar het schijnt niet door de beginnende hernia te komen.Er was een MRI gemaakt en daarop was dat te zien,ook zagen ze dus vocht in de rug [en een hematoom en Cyste en vergrote nier]. Het enige wat de neuroloog zei,dat de pijn niet door de beginnende hernia kwam,klaar.Alle andere wat er te zien viel,kwam niet ter sprake.Dan zal het wel geen kwaad kunnen denk ik dan maar.

Ik ga de fysio eens om advies vragen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:33

Een chiropractor wil hierbij ook nog wel helpen. Het kan net zijn dat een wervel iets verschoven is en ergens nu tegen aan drukt. Heb je volgens mij ook geen verwijsbrief voor nodig.

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 18:33

Dankjewel voor de adviezen! Ik ga toch eventjes langs de huisarts!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:07

alice0cullen schreef:
Een chiropractor wil hierbij ook nog wel helpen. Het kan net zijn dat een wervel iets verschoven is en ergens nu tegen aan drukt. Heb je volgens mij ook geen verwijsbrief voor nodig.

Precies en is beter dan een osteopaat. Je kunt gewoon een afspraak maken. Het is wel prijzig, iets van 70 euro voor 5 minuten. Maar het werkt echt.