Oogmeting en stres

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Oogmeting en stres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 21:44

Ik ben een paar weken geleden geopereerd waarvan ik veel stres heb gehad.
Nu lijkt het ineens of mijn ogen achteruit gaan, ben wel heel moe slaap slecht ook.
Ik heb al een tijdje een blokker lees brilletje maar ik trek steeds meer en wordt ook heel duizelig.
Vanmiddag heb ik mijn ogen laten meten en hij zei bij stres kunnen we geen goede oogmeting doen, wie heeft hier ervaring mee?
Zal ik het hierbij laten of naar een andere Opticien gaan?

maava

Re: Oogmeting en stres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:48

Naar de opticien gaan kan nooit kwaad, duurt ook niet zo lang, zo gedaan. Ik heb verder geen ervaringen en advies voor je. Weet alleen niet of een blokker brilletje goed voor je kan zijn, die zijn natuurlijk niet voor je aangemeten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:51

Ik zou nog even wachten. Ik heb ook in stressvolle periodes dat ineens mijn ogen flink achteruit lijken te gaan. Dat trekt ook weer bij. Zonde als je een bril aan laat meten die niet klopt.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 21:51

maava schreef:
Naar de opticien gaan kan nooit kwaad, duurt ook niet zo lang, zo gedaan. Ik heb verder geen ervaringen en advies voor je. Weet alleen niet of een blokker brilletje goed voor je kan zijn, die zijn natuurlijk niet voor je aangemeten.

Dat is ook niet goed dat ben ik met je eens, ik moet ook een goede leesbril hebben maar nu ook savonds last met tv kijken alles zo wazig.
En ik zag via google dat er ook diepgaande onderzoeken zijn.
Maar omdat hij zei met stres kunnen we niet meten dacht ik wat apart.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 21:52

xSCWx schreef:
Ik zou nog even wachten. Ik heb ook in stressvolle periodes dat ineens mijn ogen flink achteruit lijken te gaan. Dat trekt ook weer bij. Zonde als je een bril aan laat meten die niet klopt.

Ja dat is dan zonde inderdaad.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:52

Ik zou ook even wachten. Ik zit momenteel ook in een stressvolle situatie en heb ook last van slechter zicht dan normaal, probeer eerst de stress aan te pakken.. Mocht het voor je gevoel steeds slechter worden dan uiteraard wel weer even naar de opticien of huisarts!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:46

Ik heb een gaatjesbril - dat helpt uitstekend om je oogspieren te laten ontspannen.

Helpt dat na een aantal weken nog niet, vraag dan gerichte oefeningen aan een "functioneel optometrist".

Tijdenlang rondlopen met ogen die jou niet voldoende vertellen geeft meer gedoe dan iets anders. En een scherpere bril lost niets op, deze oefeningen (gaatjesbril of die van de vakman / vakvrouw) wel.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:55

Janneke2 schreef:
Ik heb een gaatjesbril - dat helpt uitstekend om je oogspieren te laten ontspannen.

Helpt dat na een aantal weken nog niet, vraag dan gerichte oefeningen aan een "functioneel optometrist".

Tijdenlang rondlopen met ogen die jou niet voldoende vertellen geeft meer gedoe dan iets anders. En een scherpere bril lost niets op, deze oefeningen (gaatjesbril of die van de vakman / vakvrouw) wel.

wat is een gaatjes bril

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:01

Google levert de plaatjes wel.

De grap is, dat als je je oogspieren een beetje ontspannen kunt, je meer kunt zien door het raster heen - wat op den duur een aanleiding is om nog weer verder te ontspannen.
Verder kun je als mens erg scherp kijken door kleine gaatjes.

Ik kan er met enige oefening goed mee lezen en teevee kijken.
Verkeersdeelname wordt nadrukkelijk afgeraden, het perifere zicht 'binnen' de bril is erg beperkt. (Buiten het plastic met de gaatjes kun je uiteraard zien, maar even je ogen opzij draaien om te checken kan niet. (Dat geeft niets bij lezen of teevee.)