Overzet zonnebril en rijden, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Overzet zonnebril en rijden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 23:27

Ik heb altijd een gewone zonnebril gehad. Maar nu moet ik een nieuwe omdat mijn ogen achteruit zijn gegaan. Echter in gesprek bij de hans a adviseerde ze me een overzet zonnebril. Ik heb behoorlijke last van invallend zonlicht langs mijn bril (hoofdpijn) en vaak een nieuwe bril nodig.
Zo'n overzet zonnebril zou volgens haar de oplossing zijn.

Ik heb er 1 opgezet, maar nog niet gekocht. Vond hem raar zitten en vooral bang dat dat heel vervelend is met bv rijden en andere actieve dingen (afglijden van je bril, zwaar voelen). Zijn er bokkers die ervaring hebben met overzet zonnebrillen en rijden? Andere ervaringen ook welkom natuurlijk.

Sanned

Re: Overzet zonnebril en rijden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 23:34

Ik wist niet eens dat dat bestond :')
Van die opzetklepjes kende ik wel, maar dit heb ik nog nooit gezien.

Ik volg even :) Draag meestal lenzen dus dan is het geen probleem. Maar ik wil ook wel eens mijn bril op houden en een zonnebril op sterkte zit er voorlopig qua budget gewoon niet in.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 23:35

Je hebt ook van die glazen die veranderen als de zon erop valt en dan donkerder worden.. Is dat geen optie?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 23:41

Ik ook niet sanned, er ging een wereld voor me open.

Jytte: Dat kan wel, maar 1 van de redenen dat ze me een overzet aanraden was omdat deze blijkbaar het zonlicht aan de zijkant ook filtert. Dat zou mijn hoofdpijn wel verminderen, zeker als ik in de volle zon heb gereden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:13

Mijn ouders hebben het beide en zweren erbij. Zelf geen brildrager dus geen ervaring.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:27

Ik heb zo'n ding. Maar ook daar komt zonlicht door aan de zijkanten.
Echt prettig vind ik het niet. Twee brillen op je neus merk je wel. Een zonnebril op sterkte vond ik nog minder prettig, daar zat geen cilinder in dus hoofdpijn.

Dies_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:34

Ik heb zowel een verkleurende gewone bril als de overzetzonnebril.
(ik ben geopereerd aan 1 oog, de iris blijft altijd net iets verder open staan waardoor zon heel snel te fel is). Mijn overzetzonnebril gebruik ik bijna dagelijks, zelfs in de winter met sneeuw of heldere luchten!

Mijn gewone bril heb ik gekozen met grote glazen en een grove rand, zodat er niet veel langs heen gaat.
Deze verkleurd al bij het kleine beetje zon en dan gelijk goed donker.

Op dit moment hebben wij geen buitenbak, dus rij weinig buiten, maar als ik naar het bos ga of het strand, zet ik mijn overzetzonnebril over mijn gewone.
In het begin voel je de pootjes zitten onder je cap omdat je er 2 over elkaar heen hebt :D
Maar als je lekker aan het rijden bent, ben je dat zo vergeten. Deze overzetzonnebril valt volledig over je gewone bril en heeft inderdaad zijkanten extra. Bij mij zakt of glijdt de overzetzonnebril nooit.

Kortom zou nooit meer zonder deze combi willen! :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 11:48

secricible: bedankt

klasien: er schijnen verschillende modellen te zijn. Heb gisteren ook even daarop gegoogled. Dus dat is een kwestie van opletten. Mijn zonnebril had in het verleden trouwens wel een cilinder.

Dies_7: Dat klinkt positief. Als ik hier een keer langs het water ga rijden op een zonnige dag wordt ik gestoord van de glinsteringen. Dus als jij er mee naar het strand gaat klinkt dat prima. Welk merk heb jij?