Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babeth schreef:Ik moet zeggen dat ik het ook liever in mijn onderrug heb, dat ben ik namelijk gewend door mijn scoliose en dat heb ik vaak niet eens door totdat ik ga ontspannen op bed.
Maar deze pijn in de bovenrug is constant en ik krijg het niet weg met een andere houding, of beweging. Echt pas na rust.
genja schreef:Waarschijnlijk zijn door het lange zitten je spieren behoorlijk verkrampt in je boven rug.
Probeer regelmatig tijdens het rijden je schouders even goed hoog op te trekken en weer naar beneden te laten vallen.
En gewoon proberen te bewegen in het zadel zodat je spieren in boven rug ook bewegen.
hagelslag schreef:Ik kan nu het filmpje van ellepel niet bekijken dus het kan zijn dat ik het zelfde schijf wat daar word gezegd.
Je kunt ook tijdens het paardrijden gym oefeningen doen. Eerst je rechterarm naast je uistrekken en grote cirkels maken. En dat voor en achteruit.
Dan je linker arm en dan beide.
Je handen eerst boven op je hoofd, dan tesamen in je nek ellebogen goed uitelkaar en met je bovenlichaam naar links en rechts draaien.
Deze oefening ook met gestrekte armen doen.
Je arm langs je lichaam laten rusten en alleen de schouden een rondje laten bewegen, voor en achteruit.
Daarna schud je je armen uit en klaar is kees![]()
Je bovenrug/schouders kunnen door dezelfde houding stijf worden.
Dit zijn goede oefeningen voor de rompstabiliteit.
Als je de oefeningen op het paard doet denk erom dat ze het eerst raar kunnen vinden