Bloed bij het plassen in Amerika (Soa, blaas, doorbraak?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sentiago

Bloed bij het plassen in Amerika (Soa, blaas, doorbraak?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 19:33

Hallo lieve bokkers,

Ik zit op het moment met een klein probleempje waarvan ik graag jullie ervaringen hoor. Ik zit voor een paar maand in Amerika en heb sinds gisteren na het plassen wat druppels bloed (bij het afvegen). Deze zijn duidelijk gemengd met urine en het heeft dus een lichtroze kleur. In de ochtend had ik wel hele donker urine, maar omdat ik hier geen kraanwater kan drinken, merk ik dat ik wat minder water drink en besloot ik gewoon dat ik wat meer moest gaan drinken.
Ik zit in dag 14 van mijn menstruatiecyclus, dus het kan eventueel een doorbraakbloeding zijn, maar omdat ik de pil hier niet heb doorgeslikt (de keer daarvoor wel) lijkt het me wat ver gedacht? Wel heb ik hier geslachtsgemeenschap gehad zonder condoom (Oerdom, ik weet het, liever hier geen commentaar op) en ben ik een klein beetje bang voor Chlamydia, dus een soa test lijkt me ergens wel handig. Vandaag heb ik echter een klein beetje een weeïg gevoel in mijn buik en wat last in mijn onderrug, maar dit kunnen zowel menstruatieklachten als mijn blaas/nieren zijn.. Een paar maand geleden heb ik ook erge last van mijn nierbekken gehad, maar hier vond de huisarts niks en vermoedde een niersteentje.

In Nederland zou ik denk ik al naar de GGD zijn gegaan om te checken of het een soa is, maar ik heb geen idee hoe dat hier in Amerika werkt en of dat allemaal wel vergoed word. De prijzen gaan hier tot $300, dus dat is niet zomaar 'ff' een onderzoekje. Maar omdat ik ook wel denk aan een de urinewegen, lijkt een huisarts me ook geen verkeerd idee, alleen geen idee hoe dat dan zit met verzekeringen.. ik heb contact opgenomen met mijn zorgverzekering, maar in verband met het tijdsverschil van 8u is dit contact ook niet geheel vlekkeloos. Ik hoop hier morgen reactie op te krijgen.

Wat zouden jullie in mijn geval doen? Herkennen jullie de klachten en hebben jullie hier een diagnose voor gekregen? Of is het juist iets wat veel voorkomt en waar ik me helemaal geen zorgen over hoef te maken na 1,5 dag en beter over 3 maand in Nederland een test voor kan doen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:35

Bloed in urine heeft niks met menstruatie te maken, tenzij je menstrueert en kan het vermengd zijn tijdens het plassen en je geen tampon gebruikt.

Het heeft iets met urinewegen te maken en ik denk nierstenen bij jou, maar pin me er niet op vast.

Zelf kamp ik ook met deze klachten..........en het gaat om nierstenen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 26-06-16 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:36

Is er een mogelijkheid dat je zwanger bent?

Sentiago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 19:39

Lente schreef:
Is er een mogelijkheid dat je zwanger bent?

Ik slik de pil eigenlijk heel nauwkeurig, ben gewoon ongesteld geweest en heb verder geen andere klachten, dus dit is mogelijk, maar lijkt me niet de eerste gedachte?

Ragdollcat: hoe weet je dat dit nierstenen zijn? Ik heb de vorige x wel het gevoel gehad 'iets' uit te plassen en toen was het weg, maar de huisarts zei alleen maar dat ik veel water moest drinken en paracetamol moest slikken tegen de pijn?

Anoniem

Re: Bloed bij het plassen in Amerika (Soa, blaas, doorbraak?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:40

Ik denk dat het in ieder geval, in het kader van uitsluiten, een goed idee zou zijn om een zwangerschapstest te halen. Die zijn niet zo duur en vanuit daar kan je verder kijken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:47

Jouw klachten lijkt op de nierstenen, maar zoals ik al zei, pin mij er niet op vast.

Ik ben geen dokter, als je telefonisch contact had met de dokter dan zou ik zijn advies maar gaan opvolgen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:52

Ik heb dit ook een keer gehad maar ik had toen wel echt pijn ook bij het uitplassen. Ik denk dat ala het vaginaal was dat je het niet alleen tijdens plassen op zou merken.
Ik had in dat geval hier boven gewoon een blaasontsteking maar ik ging wel kapot van de pijn. Die pijn in ju onderrug zou kunnen zijn dat je nierbekken al geïrriteerd zijn. Iedereen reageerd anders oo een blaasontsteking dus je zou er minder last van kunnen hebben als in mijn geval. Im ben geen dokter maar verpleegkundige geweest dus weet het natuurlijk niet zeker haha. Ik zou even een urine sedimentjenaf laten nemen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:02

Moeilijk om dat te concluderen vanaf een berichtje. Maar ik gok dat je een blaasontsteking hebt. Dit gaat meestal gepaard met bloed in de urine, donkere (troebele) urine en pijn in de nierbekken. Als het echt pijn gaat doen in de nierbekken, kan je ook te maken krijgen met een nierbekontsteking.

Moeilijk TS! Met SOA gelukkig geen ervaring, dus ik zou dat niet weten. Ga in ieder geval wel naar de dokter, die centen zullen mij niks uitmaken. Gezondheid voorop! :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:05

Yunaa, goed gezegd: Gezondheid staat voorop.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:05

Vang wat ochtendurine op en daarmee naar de HA

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:08

Het eerste wat ik dacht: mogelijk zwanger?
Inderdaad een zwangerschapstest doen en ochtendurine meenemen naar de huisarts ivm een mogelijke soa of andere problemen.

Was de geslachtsgemeenschap met een vaste partner of 'los contact'? Mogelijk hem ook even op de hoogte stellen wanneer je straks meer weet..

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:23

Als je in Amerika naar de huisarts gaat kost dit waarschijnlijk gelijk je hele eigen risico doordat het zo belachelijk duur is, maar als je tegen het poppetje bij de balie zegt dat het zelf wil betalen zonder verzekering is de kans groot dat je een rekening krijgt die veel lager is.

Ik weet niet waar in de USA je zit, maar bijna overal kun je het kraanwater gewoon drinken. Je moet de kraan alleen even door laten lopen, dan smaakt het niet zo naar chloor. ;)

Sentiago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 17:26

Hallo allemaal,
Vandaag heeft de pijn zich doorgezet naar een specifiekere plek, namelijk mijn linker bovenrug/buik. Als ik daar op de plek van de nier druk, wordt de pijn erger. Dit is iets wat ik 2-3 maand geleden ook gehad heb en toen vonden ze geen ontstekingscellen of iets dergelijks. Ik kreeg toen de tip op paracetamol te slikken tegen de pijn en extreem veel water te drinken omdat het vermoedelijk om een niersteentje ging en toen was het binnen 2 dagen weg. Ik ga dus vandaag even extra veel water drinken en kijken of het daarna weggaat. Ik heb vandaag nog geen bloed verloren, dus hoop dat dat zo blijft.
Als het dan morgen niet weg is, ga ik naar de huisarts. Ik heb contact gehad met de verzekering en alles (behalve eigen risico) wordt gewoon vergoed, dus wat dat betreft ga ik me zeker extra laten checken als de klachten aan houden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:39

ik denk dat je onderrug bedoelt?

klinkt mij in de oren als nierstenen.. gewoon langs de huisarts gaan en er niet mee door blijven lopen..

paracetamol en veel water is niet zondermeer de oplossing..
Toen ik verdacht werd van een niersteen aanval, kreeg ik toch echt wel iets sterkers dan een paracetamolletje voor wanneer nodig + medicatie die de urineweg verwijd..
Je kunt immers niet zeggen hoe groot het steentje is.. groot steentje, krappe weg kan onnodige schade en pijn veroorzaken..

zelfs 1 week na de aanval een standaard echo gekregen om te kijken of de nieren en blaas schoon waren.

extra veel drinken en een paracetamolletje is meer iets voor een lichte of beginnende blaasontsteking naar mijn smaak.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:41

Heb je koorts of verhoging?

Want anders kan het ook om nierbekkenontsteking gaan.

Bij mij is twee maanden terug ook nierbekkenontsteking vastgesteld terwijl er een maand eerder ook niks gevonden werd. Toen dacht ik een blaasontsteking te hebben en werd er niks gevonden.

Ik vind dit wel een gevalletje naar de dokter waar je ook bent op dit moment.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:42

Ik kan alleen maar zeggen, sterkte TS.
Vervelend dat het nu net moet gebeuren nu je in het buitenland zit

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:44

Als het een niersteen is dan maakt veel drinken de pijn juist erger. Je moet dan wel gewoon blijven drinken maar niet "meer dan normaal". :) Dan vererger je de kolieken nl.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:03

Verstandig dat je morgen naar de huisarts gaat.
We kunnen hier wel met z'n allen blijven gissen, maar daar bereik je niets mee.
Sterkte en laat je de uitslag weten?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:03

Ik denk niet dat het chlamydia is, helaas daar ervaring mee ( ex waar ik al 4 jaar mee had, had meerdere vrouwen). Chlamydia merk je als vrouw zijnde niet veel van. Mannen wel. Ik had wel eens een wat geirriteerde blaas en ging meer drinken en was weer over. Er komt daar geen bloed bij kijken in ieder geval.
Klinkt mij meer als blaasontsteking.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:12

Aangezien je het vergoed krijgt zou ik lekker naar de huisarts gaan. Weet je in ieder geval wat er aan de hand is. Ik wil je alvast sterkte wensen met je herstel

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:16

Ik herken je klachten deels.
Ik zou zeggen een doorgeslagen blaasontsteking naar je nieren..
Dus daar zit de ontsteking nu en dat kan je inderdaad heel erg flink voelen op je nieren/rug. Ik lag gelijk bijna helemaal plat omdat me hele onderrug "vast" zat.
Je moet hier echt mee naar de huisarts.
Sterkte meis!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:19

De pijn in de onderrug kan goed van de nieren en/of blaas komen. Hier moetttt je een antibioticakuur voor krijgen.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:23

Sentiago schreef:
Hallo allemaal,
Vandaag heeft de pijn zich doorgezet naar een specifiekere plek, namelijk mijn linker bovenrug/buik. Als ik daar op de plek van de nier druk, wordt de pijn erger. Dit is iets wat ik 2-3 maand geleden ook gehad heb en toen vonden ze geen ontstekingscellen of iets dergelijks. Ik kreeg toen de tip op paracetamol te slikken tegen de pijn en extreem veel water te drinken omdat het vermoedelijk om een niersteentje ging en toen was het binnen 2 dagen weg. Ik ga dus vandaag even extra veel water drinken en kijken of het daarna weggaat. Ik heb vandaag nog geen bloed verloren, dus hoop dat dat zo blijft.
Als het dan morgen niet weg is, ga ik naar de huisarts. Ik heb contact gehad met de verzekering en alles (behalve eigen risico) wordt gewoon vergoed, dus wat dat betreft ga ik me zeker extra laten checken als de klachten aan houden.

Dit is wat je absoluut niet moet doen bij nierstenen.

Sentiago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 01:21

Hallo allemaal,
Vandaag bij de huisarts geweest en het is een urineweginfectie die ook de nieren aangetast heeft. Nu aan de antibiotica en dan moet het met 2 dagen al stukken beter voelen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 01:42

jeetje heftig hoor hoop dat het snel beter word