Het is weer even een paar dagen beter weer en direct, ondanks voorzorgsmaatregelen, weer raak. Ik heb weer een grote bult, 8x8 cm, welke jeukt, rood en hard is. Ik kan eigenlijk niet zitten, omdat het plek net onder de heup zit. Ik heb de dokter al gebeld, maar deze had geen tijd en wist ook niet wat het was. Zelf zit ik aan een muggenbeet te denken, maar het kan ook wel van voedsel komen. Gedurende de hele dag smeer ik al Azaron en Na de beet zalf, maar tot nu toe heeft het geen resultaat. Koelingsgel heb ik ook al geprobeerd, maar het werkt niet. In vergelijking met vanmorgen, toen de bult plotseling kwam opzetten, is de bult alleen maar toegenomen. Groter, roder, warmer en jeukt meer. Ik jeuk/krab er niet aan, omdat ik weet dat dat het alleen maar activeert.
Hebben jullie handige tips of middeltjes om zo spoedig mogelijk van de bult af te komen?
Ik smeer altijd groene leem op jeukende insectenbultjes.
De eerste minuten kriebelt het wat en daarna kalmeert het.
Hygge
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-16 21:46
Alle middeltjes en koelen heb ik al geprobeerd. Het wordt waarschijnlijk nog even een bezoekje aan de huisartsenpost. Het plek wordt alleen maar groter, warmer en gevoeliger.
Ik moet over een uurtje naar de Dokterwacht toe. Ik heb nog even een laar mensen uit de zorg het laten zien en even gevraagd en die zeiden allen dat het verontrustend was en dat er naar gekeken moet worden.
Onze apotheek verkoopt zelfgemaakte tubetjes met creme met lidocaïne en levomenthol. Ideaal bij dazenbeten. After bite en dat soort spul werkt bij mijn niet daartegen, en van antihistamine word ik vreselijk moe dus neem ik liever niet. Misschien kan je ook zoiets krijgen bij jouw apotheek?
Lijkt me inderdaad een dazensteek, vorig jaar had ik ook een hele flinke, mijn hele onderarm werd er dik en warm van. Toen voor de zekerheid ook even naar de HA geweest, maar die kon er niets aan doen. Koelen werkte tegen de jeuk en deels tegen de zwelling, maar het heeft zeker 3 dagen geduurd voor de bult weer wat kleiner werd.
Vannacht ben ik dus bij de Dokterwacht geweest, een deze schrokken er ook van. Het is netelroos, een allergische reactie op, waarschijnlijk, voedsel. Ik heb er twee pilletjes voor gekregen, en het zou moeten afnemen. Bij de dokter (02:00) was het plek 12x12 cm, nu (10:35) is hij 18x18cm, dus we hebben vanochtend de huisarts gebeld. En daar moet ik me straks melden.
MarChak
Geplaatst: 24-06-16 11:46
Ik heb van een dazenbeet ook zo'n grote jeukende schijf van 20 cm doorsnede op mijn bovenbeen gehad. Daaronder had ik er nog een maar die werd gelukkig niet groter dan zo'n 8-9 cm. Het kostte veel moeite om er vanaf te blijven, de jeuk was onweerstaanbaar, maar van krabben werd het nog erger. Ik ben blijven smeren met cardiflor (homeopatische creme tegen huiduitslag), en dat nam ook de ergste jeuk weg, na een paar dagen was de plek weg.
proudmama
Geplaatst: 24-06-16 12:06
Ik heb in Afrika ook netelroos gehad door insectenbeten en bij mij hielp een anti- histamine kuur erg goed. Sterkte, de jeuk is heel vervelend !
Wow TS schrikken! Enig idee hoe dat zo kon gebeuren?
Mijn benen zitten er onder... allemaal muggenbeten. Een dazen steek doet verrekte zeer dus dat merk je echt wel als die je prikt. Ik slik sowieso al histamine elke dag tegen de hooikoorts, helpt niks. En pure aloë vera gel verlicht even, maar ja met werk draag ik gewoon een strakke zwarte broek dus kan dan moeilijk bijsmeren...
Hygge
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-16 18:37
De huisarts dacht aan een tekenbeet. Voor mij zelf werd het allemaal wat vager, want wij hij over Netelroos zei (het moest vluchtig zijn) klonk mij bekender in de oren. Netelroos is ook de voorgaande keren bij mij niet vluchtig geweest, terwijl het wel degelijk Netelroos was. Ik heb wel een verwijzing voor naar de dermatoloog gekregen, waar ik erg blij mee ben, omdat ik zelf aan bepaald eten zit te denken. Daarnaast heb ik een penicillinekuur van 14 dagen gekregen. Daarnaast vond ik het werk frappant dat de arts in het ziekenhuis zo zeker was van Netelroos en de huisarts van een tekenbeet. Wel blijf ik heel veel jeuk houden en blijft het plek warm en kan ik nog steeds niet goed lopen en zitten.